וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גני הילדים תחילה: תכנית משרד הבריאות ליציאה מהסגר

10.10.2020 / 22:31

לפי המתווה שיוצג לקבינט, השלבים ייקבעו בהתאם לירידה בתחלואה וללא תלות בתאריכים קבועים מראש. בשלב הראשון ייפתחו מקומות עבודה ללא קבלת קהל והחינוך לגיל הרך, ורק בהמשך תשוב פעילות בתי הספר והמסחר. במערכת הבריאות מעריכים: פתיחה ראשונית - בשבוע הבא

בווידאו: גמזו מעריך שבשבוע הקרוב נרד ל-2,000 חולי קורונה ביום/מערכת וואלה! NEWS

משרד הבריאות צפוי להציג השבוע בקבינט הקורונה את תכנית היציאה מהסגר, יותר משלושה שבועות לאחר כניסתו לתוקף. התכנית מבוססת על פתיחת המשק בהתאם למדדי התחלואה - מספר הנדבקים היומי (N) ומקדם ההדבקה (r) - ולא על פי תאריכים. מקדם ההדבקה הוא מדד לכמות ה שחולה קורונה ידביק פחות מאדם אחד שבא עמו במגע. במשרד הגדירו "דגלים אדומים" שיתריעו מפני עלייה בתחלואה וישמשו כנקודות עצירה בכל שלב בתהליך היציאה מהסגר.

גורמים במערכת הבריאות מעריכים כי התנאים לתחילת פתיחת המשק - 2,000 חולים מאומתים חדשים ביום ומקדם הדבקה נמוך מ-0.8 - יתקיימו לקראת אמצע השבוע. לדבריהם, מועד הפתיחה הראשוני הצפוי הוא 18 באוקטובר.

תכנית היציאה מהסגר

  • שלב ראשון: פתיחת גני הילדים ומקומות עבודה במגזר הפרטי ללא קבלת קהל
  • שלב שני: חזרה לפעילות בכיתות א'-ד' בבתי הספר היסודיים
  • שלב שלישי: פתיחת מקומות עבודה עם קבלת קהל, ובהמשך פתיחת חנויות ומסחר
  • שלב רביעי: פתיחת בתי קפה, מסעדות, חדרי כושר וכן בתי מלון וצימרים. בהמשך פתיחת מערכת החינוך מכיתה ה' ומעלה
  • שלב אחרון: חזרה לפעילות של תחומי התרבות והפנאי, פתיחת פארקים וגני אירועים
מחסומי משטרה ביציאה מפתח תקווה ברקע הסגר בעקבות הגבלות הקורונה 30 בפסטמבר 2020. ראובן קסטרו
מחסומי משטרה בפתח תקווה. ספטמבר/ראובן קסטרו

בשלב הראשון ייפתחו כלל מקומות העבודה במגזר הפרטי ללא קבלת קהל, וכן גני הילדים. המעבר מהסגר לשלב זה תלוי במספר מאומתים יומי נמוך מ-2,000 ומקדם הדבקה של 0.7.

בשלב השני תימשך פתיחת מערכת החינוך לכיתות א'-ד' בבתי הספר היסודיים. זאת, בתנאי שמקדם ההדבקה לא יעבור את רף ה-0.8 ומספר המאובחנים החדשים לא יעלה על אלף ביום.

הדגלים האדומים עבור שני השלבים הראשונים הם אחוז מאומתים יומי גבוה מ-10%, ושיעור חולים קשים שלא יעלה על 3% מתוך כלל החולים המאומתים.

לקראת החזרה ללימודים בגן כינור ,קריית ביאליק ,מאי 2020. משרד החינוך, אתר רשמי
הראשונים להיפתח. גן ילדים/אתר רשמי, משרד החינוך

בשלב השלישי ייפתחו מקומות עבודה עם קבלת קהל ושירותים. המעבר לשלב זה כרוך בכך שמקדם ההדבקה יישאר נמוך מ-0.8 ומספר הנדבקים היומי לא יעלה על 500. לאחר מכן, אם מניין המאומתים היומי ירד מ-250, ייפתחו גם חנויות ומסחר.

הדגלים האדומים עבור שלב זה הוא שיעור מאומתים גבוה מ-5% מהמאובחנים, ובדומה לשלב הראשון - חצייה של רף ה-3% חולים קשים מתוך סך הנדבקים.

בשלב הרביעי, צפויים לשוב בהדרגה יתר הפעילויות המסחריות והעסקים, כשהראשונים להיפתח יהיו בתי הקפה, המסעדות וחדרי הכושר. לאחר מכן, ייפתחו בתי המלון והצימרים.

אם לא יונפו הדגלים האדומים - 2% מאומתים מתוך הנדבקים החדשים ושיעור חולים קשים הנמוך מ-3% מהמאומתים - תיפתח יתר מערכת החינוך, מכיתות ה' ומעלה.

בשלב האחרון ליציאה מהסגר, ישובו לפעילות תחומי התרבות והפנאי, תותר עריכת כנסים וייפתחו מחדש הפארקים, וכן גני האירועים.

המעבר לשלב האחרון של התכנית כרוך בהישארות מקדם ההדבקה מתחת ל-0.8 ומספר מאובחנים יומי נמוך מ-250.

בעקבות הסגר בשל תחלואת הקורונה | מסעדות סגורות בנמל תל אביב 18 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
פתיחת עסקים - בהתאם לרמת התחלואה/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה יתכנס ביום שלישי בשעה 16:00. פורום השרים ידון במתן הקלות במצב החירום שתקף עד 13 באוקטובר. במסגרת ההגבלות לא תתקיים במרחב הציבורי התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם. על התקהלות זו חלה סמכות שוטר להורות על פיזור ההתקהלות או על שמירת מרחק של שני מטרים בין המשתתפים וככל שמסרב אדם להוראה זו, להטיל קנס על הפרה זו או לעשות שימוש בכוח סביר בנסיבות העניין לשם פיזור ההתקהלות.

כמו כן, הושבתו כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים. היציאה ממקום המגורים הוגבלה למרחק של עד קילומטר וחל איסור שהייה בביתו של אדם אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully