וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מגביר את ההיערכות לעלייה בתחלואה, ומקים מתקן ייעודי לחייבי בידוד

9.10.2020 / 7:00

לקראת הגיוס הגדול של השנה וברקע הצפי למספר מאובחנים גבוה בחורף, הוחלט באגף הלוגיסטיקה לפתוח אכסנייה שאליה יפונו חיילים מבודדים. בצבא חוששים כי מתגייסים ייכנסו לשירות כשהם נושאים את הנגיף מהאזרחות. כדי למנוע פגיעה בהכשרה - המתקן יוקם ליד עיר הבה"דים

בווידאו: קמפיין חדש של צה"ל למניעת הדבקה בקורונה/צילום: דו"צ

בצבא נערכים באופן נרחב לגיוס חודש נובמבר, שנחשב לגדול בשנה, זאת בצל החשש מתחלואה גבוהה בקורונה של בני נוער שיגיעו מבתיהם כשהם נושאים את נגיף. ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) בצה"ל, אלוף יצחק תורג'מן, קיים אמש (חמישי) הערכת מצב עם הקצונה הבכירה של האגף על רקע ההחלטה שלא לעצור את הגיוסים הקרובים לצה"ל.

בפתח הערכת המצב הוצגו נתוני התחלואה בצה"ל, שבו יש נכון להיום 1,301 חיילים חולים ו-9,600 מבודדים. הדיון התמקד בקריית ההדרכה שבעיר הבה"דים, שקולטת בשיאה 8,500 חיילים להכשרות השונות. קצין בכיר בצה"ל הדגיש כי החיילים מהבה"דים השונים לא פוגשים זה את זה וכי בכל בה"ד יש שמירה על ההפרדה בין הפלוגות השונות.

החשש שחיילים טריים יגיעו מהבית כשהם נושאים את הנגיף הוביל את תורג'מן להורות על פתיחת מתקן ייחודי לחיילים חייבי בידוד באכסניה שבמצפה רמון, המכיל כ-300 מיטות. זאת, כדי לספק מענה קרוב לעיר הבה"דים ולאפשר את המשך ההכשרות. כך, חיילים חייבי בידוד לא יאוכלסו בקריית ההדרכה ולא ישבשו את השגרה ואת הליך ההכשרות, אלא יעברו לאכסניה סמוכה תחת ניהול ופיקוח של מפקדי צה"ל.

טקס סיום קורס קצינים קרביים  במעמד נשיא המדינה,  ראובן ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק,  מפקד פיקוד ההכשרות והאימונים, אלוף מוטי ברוך, מפקד בית הספר לקצינים, אלוף-משנה גיא לוי,מצפה רמון בה"ד 1, 1 ביולי 2020. דובר צה"ל
1,301 חיילים חולים ו-9,600 מבודדים. טקס סיום קורס קצינים, הקיץ/דובר צה"ל

על פי התכנית, בעלי סימפטומים ייבדקו ואם יימצאו חולים, הם יעברו לשני המתקנים הנוספים בפיקודו של אלוף-משנה יובל רן: כפר המחלימים באשקלון שמכיל 480 מיטות ובו כ-350 חולים, או כפר הנופש בגבעת אולגה שמכיל 650 מיטות ובו 110 חולים.

עוד הנחה תורג'מן כי בה"ד 6 יסייע בניהול כפר הנופש באשקלון ובה"ד 20 יסייע בניהול הכפר בגבעת אולגה, שנפתח בשבוע שעבר. מחשש שהתחלואה בצה"ל תתגבר במהלך החורף, בצבא שוקלים פתיחת מתקנים נוספים, וכבר עתה בודקים אופציות התקשרות.

עוד בוואלה!

מרד טירונים: עשרות סירבו להיכנס לבידוד עם חיילים בעלי תסמיני קורונה - ויישפטו

לכתבה המלאה
כפר הנופש המבצעי של צה"ל בגבעת אולגה. 20 בספטמבר 2020. שלומי גבאי
כפר המחלימים של צה"ל בגבעת אולגה/שלומי גבאי

הקצין הבכיר הדגיש כי פרט לכך שפתיחת המתקן השלישי לחיילים חייבי בידוד יאפשר את הפעילות השוטפת בקריית ההדרכה, הוא גם יצמצם את החיכוך בין חיילי צה"ל לאזרחים - לאחר שחלק לא מבוטל מהחיילים נשלח בגל הראשון לבידוד בבתי ההורים - ובכך יימנעו הדבקות גם בחברה הישראלית וגם בתוך הצבא.

תחקירי אט"ל העלו כי החיילים שגרמו להדבקות בבט"ר ניצנים ובמחנה 80 עברו תשאול על ידי המפקדים ולאחר מכן מילאו תצהיר אודות קרבה למבודדים או חולי קורונה, אך שיקרו בחזרה מהחופש. לכן, הנחה תורג'מן להקפיד על התשאול של כלל החיילים החוזרים.

חיילי פיקוד העורף בפעליות הסברתית בנושא נגיף הקורונה בבני ברק 30 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
חיילי פיקוד העורף בפעילות הסברתית בנושא הקורונה בבני ברק/ראובן קסטרו

עוד הנחה האלוף כי יש לבצע הקפדה יתרה על חבישת מסיכות, שלהגדרת גורמי הרפואה מונעות בכ-95% את הסיכוי להידבק. במקביל, תורג'מן הנחה לפתוח לכל פלוגה חדר אוכל משלה תוך הימנעות משימוש במטבח המרכזי לכלל החיילים. במחנה 80 נסגר המטבח המרכזי כדי לצמצם תחלואה.

קצין בכיר הזהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי "אם לא תהיה הקפדה על הפרדה בחדרי האוכל כמו שאנחנו מחייבים, נמצא את עצמנו ברמת תחלואה גבוהה". בתוך כך, בשבוע הבא יפתח אט"ל בקמפיין חיסון לשפעת ביחידות צה"ל השונות.

ראש אגף הלוגיסטיקה איציק תורג'מן. דובר צה"ל
ראש אגף הלוגיסטיקה, אלוף איציק תורג'מן/דובר צה"ל

הקמת המתקן לחייבי בידוד מגיעה בין היתר על רקע מרד הטירונים בבסיס ניצנים, שם נמצאו שני חיילים חיוביים לקורונה. השניים פונו מהבסיס, בעוד שהטירונים שבאו עמם במגע הונחו לעבור למתחם בידוד, כשחלק מהחיילים סובלים מתסמינים האופיינים לנגיף, כמו שיעול, חום וכאבי שרירים.

עשרות מהטירונים, שחלקם בעלי מחלות רקע, סירבו לעבור למתחם הבידוד ונשארו באוהלים. הם העלו בפני מפקדיהם חשש מהידבקות בנגיף, אך הובהר להם כי אם לא יישמעו להנחיות - ייחשבו כמסרבי פקודה. למרות זאת, אך החיילים המוחים נשארו במקומם, וצפויים לעמוד לדין משמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully