וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במחאה על חוק הקורונה: ח"כ סער התפטר מוועדת החוקה בכנסת

10.10.2020 / 20:47

חבר הכנסת מהליכוד טען כי החוק פוגע קשות בעבודת פיקוח הפרלמנטרי על הממשלה. במכתב ששיגר ליו"ר הקואליציה, הוא מחה על כך שלא ניתנה לוועדה אפשרות להכניס שינויים בתקנות שמובאות לפתחה, וכי הדבר מייתר את עבודתה: "על כן, איני רואה עוד טעם בחברותי בוועדה"

צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ח"כ גדעון סער (הליכוד) התפטר הערב (שבת) מחברותו בוועדת החוקה של הכנסת.זאת, בטענה לפגיעה בפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת של הממשלה, כתוצאה מחוק הקורונה הגדול.

"היו לי השגות קשות על נוסחו של חוק הקורונה הגדול". כתב סער במכתב ששיגר ליו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר. "התרעתי שהחוק יפגע קשות בליבת הפיקוח הפרלמנטרי של הכנסת על הממשלה". לדבריו, "הסתייגויותי והסתייגויות אחרות שהוצעו בועדה לא התקבלו בהצבעות שהתקיימו בחודש יולי".

עוד ציין, כי לפי החוק הקיים, הוועדה אינה יכולה להכניס שינויים בנוסח התקנות אלא רק לאשרן או לדחותן. עקב כך, בישיבה בשבוע שעבר נמנעה מהועדה היכולת להכניס שינויים גם בנושאים שהיו בקונצנזוס בקרב חברי הוועדה - קואליציה ואופוזיציה כאחת.

גדעון סער מדבר לתומכיו בראשון לציון ב-26 בדצמבר 2019. רויטרס
"החוק פגע קשות בליבת הפיקוח הפרלמנטרי על הממשלה". סער/רויטרס

הוא הוסיף, לדוגמא, כי לא הייתה לו אפשרות לתמוך בישיבה הקודמת בהגבלת העסקים הקטנים (מתחת לעשרה עובדים) בשעה שהתקהלות של עד עשרה אנשים אפשרית. "גם לא אוכל לעשות זאת בהמשך", נכתב. "אשר על כן, איני רואה עוד טעם בחברותי בוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully