וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ביום שני נחליט אם להדק את הסגר

עודכן לאחרונה: 1.10.2020 / 22:54

ראש הממשלה הזהיר כי ידרוש להחמיר את מגבלות התנועה בקבינט הקורונה בשבוע הבא, "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב". הוא הסביר כי ההידוק ייקבע לפי נתוני התחלואה ולא באופן שרירותי. בנוסף, מתח ביקורת על שרי כחול לבן: "לא תקין שמתוך הממשלה מערערים על החלטותיה"

בווידאו: רה"מ נתניהו מתייחס למדדים לסיום הסגר/מערכת וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי בישיבת קבינט הקורונה ביום שני יוחלט אם להדק את הסגר הכללי שהוטל בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בשידור לייב בחשבון הפייסבוק שלו, הזהיר נתניהו כי "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב - נהדק אותו". לדבריו, "זה ייקבע על פי נתונים ולא באופן שרירותי או לפי גחמות. אנחנו במלחמה".

נתניהו התייחס גם להחלטה לאסור את הטיסות לחו"ל ואמר כי "הגבלנו טיסות כדי למנוע התקהלויות וגם לאות סולידריות". זאת, בהמשך להתבטאות של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, שאמרה היום כי מניעת הטיסות למדינות ירוקות נעשתה מטעמי "שוויוניות".

במהלך השידור, מתח נתניהו ביקורת על שרי כחול לבן. "לא היה מצב כזה שמתוך הממשלה ערערו כל הזמן על החלטות הממשלה. זה מצב לא תקין", אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו מתייחס במהלך נאומו לההסכם ההסיטורי עם איחוד האמירויות 13 באוגוסט 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
"אנחנו במלחמה". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

הלילה, אישרה הממשלה את הארכת הסגר הכללי בשלושה ימים נוספים, עד ל-14 באוקטובר. בנוסף, אישרו השרים במשאל טלפוני את התקנות המגבילות הפגנות למרחק של עד קילומטר ממקום המגורים בהתאם לחוק החדש שאושר בכנסת. במסגרת זו לא תתקיים במרחב הציבורי התקהלות, הפגנה, תפילה או טקס דתי שבהם יש יותר מ-20 משתתפים, ולא נשמר מרחק של שני מטרים ביניהם.

בעקבות ההחלטה על הגבלת ההפגנות, אלפי בני אדם מוחים הערב ביותר מאלף צמתים, גשרים וכיכרות ברחבי הארץ. בין יתר האירועים, מתקיימת הפגנה שהחלה בכיכר רבין והמשיכה לכיכר הבימה בתל אביב, ושיירת רכבים נוסעת במפגן מחאתי סביב מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים.

עוד בוואלה!

בכיכרות, על גשרים ובשיירות רכבים: כ-1,000 הפגנות נגד נתניהו ברחבי הארץ

לכתבה המלאה

ההגבלות שאושרו עד 14 באוקטובר

  • מגבלת יציאה של עד קילומטר ממקום המגורים
  • איסור שהייה בביתו של אדם אחר
  • לא יתקיימו הפגנות בזמן הסגר הכללי אלא בקבוצות של 20 איש
  • המפגינים לא יורשו להתרחק יותר מק"מ מכתובת ביתם
  • יאסר אירוח בסוכה בזמן החג
  • איסור שהייה בחופי הים, למעט לצורך פעילות ספורט (כולל שחייה)
  • השבתת כלל מקומות העבודה, כולל שווקים, למעט עסקים חיוניים
  • מגבלת התקהלות של עד 20 איש בשטח פתוח ו-10 במבנה סגור
  • הפגנות ותפילות עד 20 משתתפים בשטח פתוח, במרחק ק"מ מהבתים
  • הגבלת מספר הנוסעים ברכב עד 3 בני אדם, לא כולל אנשים שגרים יחד
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת
שר הביטחון, בני גנץ, ביקר בבני ברק  עם ממונה הקורונה בחברה החרדית, אלוף במיל' רוני נומה, ואלוף במיל' מיקי אדלשטיין,  29 בספטמבר 2020. אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון, אתר רשמי
"משגעים את המדינה". גנץ בביקור בבני ברק/אתר רשמי, אריאל חרמוני, דוברות משרד הביטחון

במהלך הדיון בקבינט הקורונה שהתקיים אמש, פרץ עימות בין נתניהו לראש הממשלה החליפי בני גנץ. ראש הממשלה אמר כי הוא רוצה להדק את הסגר ולצמצם את המרחק שאליו יכולים אזרחים להתרחק מבתיהם, שעומד היום על קילומטר - ל-200 מטר בלבד. אולם, גנץ קטע את דבריו ואמר כי "אנחנו משגעים את המדינה. אם אנשים לא מצייתים להנחיות, אז זה לא משנה אם זה מאה מטר, 200 מטר או אלף מטר". לכך השיב נתניהו: "אתה לא תגיד לי שאנחנו משגעים את הציבור".

משרד הבריאות המליץ בישיבה להתחיל בהקלות על מגבלות הסגר רק כשאחוז החולים המאומתים שיאובחנו מדי יום ירד ל-5%. זאת, בעוד שיעור החולים המאומתים מבין הנבדקים ביממה החולפת עמד אתמול על 15%. תנאים נוספים להקלה במגבלות, המופיעים במצגת של המשרד, כוללים ירידה של מקדם ההדבקה מ-1 כיום ל-0.9-0.8, וירידה במספר החולים במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully