וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגבור כוחות מיוחדים: צה"ל נערך לעימות נוסף עם חיזבאללה

28.8.2020 / 22:00

בצבא נערכים לאפשרות שארגון הטרור ינסה לפגוע בחיילים כפעולת נקם על מותו של פעיל חיזבאללה בסוריה ולא יסתפק בשורת הפעולות שביצע בגזרה. בפיקוד הצפון העלו את רמת הדריכות, וצמצמו כוחות באזור מחשש לפגיעה. "תגובת צה"ל תהיה קשה מאוד", הזהירו

בווידאו: תיעוד המרחב ממנו בוצע ניסיון התקיפה של חיזבאללה בגבול לבנון/צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה לא ויתר על הכוונה לנקום את מותו של פעיל הארגון בסוריה בתקיפה שיוחסה לישראל, ולא יסתפק בפעולה על גבול לבנון - כך נודע לוואלה! NEWS. על פי ההערכות, בחיזבאללה ינסו לבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל שפועלים לאורך גבול ישראל-לבנון, ועל כן העלו בפיקוד הצפון את רמת הדריכות והכוננות. כמו כן, במטרה למנוע חשיפה לחוליות חיזבאללה, צומצמה נוכחות כוחות צה"ל בגבול הצפוני.

בעקבות זאת, בצבא נערכים למגוון תרחישים מהים וראש הנקרה ועד לחרמון, בכוחות מתוגברים בזרוע היבשה, חיל האוויר ומודיעין. "אם חיזבאללה ינסה לפגוע באזרחים או חיילים - התגובה של צה"ל תהיה קשה מאוד", הבהירו בימים האחרונים גורמים במערכת הביטחון. "הפעם היא לא תסתיים בפגיעה בעמדות הארגון על הגבול".

עשן מיתמר מחוות שבעא במהלך תקרית בין צה"ל לבין חיזבאללה, 27 ביולי 2020. רויטרס
עשן מיתמר מחוות שבעא במהלך תקרית בין צה"ל לבין חיזבאללה, לפני כחודש/רויטרס

בתוך כך, אמש סיים אלוף משנה רועי לוי את תפקידו כמפקד עוצבת ברעם, המופקדת בין היתר על החלק המערבי של גבול ישראל-לבנון, ומחליפו הוא אל"מ עומר כהן. במהלך טקסי החילופים נאם מפקד עוצבת הגליל תת-אלוף שלומי בינדר, ואמר כי צה"ל ימשיך למנוע את ניסיונות חיזבאללה לפגוע בישראל. "אנו מחויבים להגנה, תוך הגברת המוכנות לימי קרב - ואף למלחמה אם נדרש", הדגיש תא"ל בינדר.

גם אל"מ לוי נשא דברים במהלך הטקס, ואמר כי "חיזבאללה, שצבר שלושה כישלונות מאחוריו, נחוש כעת לפגוע". הוא אף פנה למחליפו, אל"מ כהן, והדגיש: "המטרה המרכזית שלך היא להוביל את החטיבה בחכמה ובכוח, ולגרום לחיזבאללה להמשיך ולהיכשל".

עוד בוואלה!

צה"ל מנסה למנוע עימות מול חיזבאללה בכל מחיר, אך ממשיך לשלם על אובדן ההרתעה

לכתבה המלאה
משקיפים של האו"ם חולפים על פני דגל של חיזבאללה בעיירה חיאם, דרום לבנון, 28 ביולי 2020. רויטרס
משקיפים של האו"ם חולפים על פני דגל של חיזבאללה בעיירה חיאם, דרום לבנון, לפני חודש/רויטרס

בחודש יולי האחרון, נהרג נהג משאית מלבנון, פעיל חיזבאללה, בתקיפה אווירית סמוך לדמשק המיוחסת לישראל. מאז האירוע, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה מנסה לגרור את לבנון לעימות ישיר עם ישראל, כדי לנקום את מות הפעיל. כמה ימים לאחר התקרית בסוריה, חוליית חיזבאללה ניסתה לבצע פיגוע בהר דוב, לאחר שחצתה את קו הגבול לשטח ישראל.

לאחר האירוע, הועבר תיעוד שכלל תמונות וסרטונים, לידי כוחות יוניפי"ל ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן. זאת, על מנת להוכיח כי חיזבאללה פוגע בריבונותה של ישראל ומאיים לפגוע בחיילי צה"ל. החומר כלל תיעוד של רובה הצלפים שהותירו המחבלים בשטח לאחר שנמלטו ללא פגע בחזרה לשטח לבנון.

כמו כן, בתחילת החודש ניסה חיזבאללה להחדיר רחפן למוצבי החרמון, אך כלי הטיס הופל על ידי כוחות צה"ל. הניסיון השלישי לבצע פיגוע אירע לפני כמה ימים, כשחוליית צלפים ביצעה ירי לעבר שני חיילים סמוך למנרה. ניסיון הפיגוע נכשל, ובתגובה צה"ל השמיד שתי עמדות תצפית של ארגון הטרור על הגבול, וביצע ירי של מאות פגזים לשטח לבנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully