וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצפון חוזרים לשגרה אחרי לילה סוער בגבול לבנון: "הקטיף מדאיג יותר"

26.8.2020 / 12:38

קולות הנפץ ופצצות התאורה העלו את החשש של התושבים הגרים בסמוך לגבול והעמידו בספק את יום העבודה היקר בשיא העונה במטעים. "אנחנו עובדים בידיעה שלא מערבים אזרחים ובקשר עם צה"ל", אומר מקסי ממטעי מנרה. המטיילים שפוקדים את בהמוניהם את אתרי הנופש לא נרתעו גם כן

בווידאו: חזרה לשיגרה אחרי לילה סוער על גדר מנרה/מערכת וואלה! NEWS

במטעי קיבוץ מנרה שצמודים לגבול עם לבנון יצאו הבוקר (רביעי) לעבודה, כרגיל. "זו תקופה לחוצה של קטיף נקטרינה, אפרסק ותפוח", אמר מקסי שולמן, מנהל ענף המטעים של מנרה.

"כל המטעים שלנו צמודים לגדר המערכת ותמיד יש חשש מסויים, אבל אנחנו עובדים בידיעה שלא מערבים אזרחים ולא יורים על אזרחים". לדבריו "אנחנו בקשר קבוע עם צה"ל ופועלים על פי ההנחיות. אנחנו מרגישם בטוחים".

שולמן ציין כי גם בלילה, כשהמצב היה מתוח הוא היה בטוח שבבוקר כבר יוכלו לצאת לקטיף. "בשנים האחרונות לא הפסדנו אפילו יום עבודה אחד בגלל מצב ביטחוני", ציין.

קטיף נקטרינות במטעי קיבוץ מנרה, צמוד לגדר המערכת 26 באוגוסט 2020. ירדן פרידה, אתר רשמי
קטיף נקטרינות במטעים של קיבוץ מנרה/אתר רשמי, ירדן פרידה

עופר מושקוביץ (פושקו) מקיבוץ משגב עם אמר גם הוא ש"נכון שאני לא יכול לסמוך על חיזבאללה אבל יש משהו שמוריד את מדד הלחץ בידיעה שלא פוגעים באזרחים". עם זאת הוא ציין כי אירועי הלילה היו חריגים ביחס לתקופה האחרונה."היתה הרעשה ממש כבדה של צה"ל והפגזים ממש שרקו מעלינו. היו הרבה פצצות תאורה וקולות פיצוץ. אבל באחת כבר הלכנו לישון, זה קטן עלינו".

בינתיים באתרי התיירות בגליל העליון, שיודעים ימים יפים של המוני מבקרים, התחילו הבוקר לעבוד כרגיל. המטיילים מתחילים לפקוד את האתרים, כמו בימים האחרונים. באתר החרמון אמרו כי המטיילים מגיעים כמו כל יום ולא היו ביטולים.

קטיף נקטרינות במטעי קיבוץ מנרה, צמוד לגדר המערכת 26 באוגוסט 2020. ירדן פרידה, אתר רשמי
"העבודה בשטחים החקלאיים כרגיל". מטעים במנרה, היום/אתר רשמי, ירדן פרידה

במועצה המקומית מטולה הודיעו לתושבים כי "נמצאים בשגרה מלאה. משהו שמוריד את מדד הלחץ בידיעה שלא פוגעים באזרחים", שמורת נחל עיון פתוחה למבקרים ואין שום הגבלה במרחב האזרחי של המושבה. אנו ממשיכים במעקב מול מה שקורה באזור ונעדכן בכל שינוי בהערכת המצב . המשך שבוע טוב ,שקט ומהנה".

נתניהו: "ישראל רואה בחומרה את ירי חיזבאללה, נגיב בעוצמה"

זוהר קוז'יקרו, מנהל קייקי הגושרים אמר שהאתר עובד כרגיל וכבר משעות הפתיחה המטיילים מגיעים בהמוניהם. דורון קרן, מנכ"ל מלון הגושרים אמר "היה חשש לאירוע. אורחים התקשרו מודאגים והרגענו אותם, לא עזבו ולא היו ביטולים. המלון מלא וכולם ממשיכים להינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר כי "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה. לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו. אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל. חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".

גם שר הביטחון בני גנץ הוסיף כי "לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully