וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלים ירו לעבר כוח צה"ל בגבול לבנון; חיל האוויר תקף יעדי חיזבאללה בתגובה

עודכן לאחרונה: 26.8.2020 / 9:22

מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה, לאחר שהחולייה ניסתה לפגוע בחייל במהלך פעילות מבצעית ליד מנרה - ונמלטה. פצצות תאורה נורו לאוויר לסיוע בסריקות. במהלך האירוע התושבים באזור הונחו להישאר בבתים והצירים נחסמו, ולאחר מכן כלל המגבלות הוסרו

בווידאו: תקיפת צה"ל בדרום לבנון/צילום: רויטרס ו-AP

חוליית מחבלים ירתה אמש (שלישי) מלבנון לעבר כוח צה"ל שהיה במהלך פעילות מבצעית במנרה, ללא נפגעים. בתגובה מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו עמדות תצפית של חיזבאללה סמוך לגבול. לדברי גורמים ביטחוניים, החולייה ירתה לעבר עמדת צה"ל ליד מנרה, וככל הנראה נמלטה מהאזור. במהלך הסריקות באזור, נורות עשרות פצצות תאורה לאוויר, צירים נחסמו לתנועה ותושבי היישובים הסמוכים הונחו להישאר בבתיהם.

מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הנו אירוע חמור. צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש".

לטענת הגורמים הביטחוניים, חוליית המחבלים ביצעה ירי באמצעות נשק קל במטרה להרוג חייל. לאחר מכן, נמלטה לתוך הסבך בעומק לבנון באמצעות כלי רכב. טרם ידוע אם הקליעים פגעו בעמדה, ובשעות הבוקר יתבצעו סריקות על מנת לגלות את מקום פגיעתם. מוקדם יותר גורמים צבאיים דיווחו כי נשמעו קולות ירי וזוהתה תנועה חשודה באזור.

חשד לאירוע בטחוני בגבול לבנון סמוך למנרה, 25 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
פצצות תאורה מהצד הלבנוני של הגבול, הלילה/צילום מסך, ללא

תושבים באזור דיווחו על הדי פיצוצים, שמקורם ככל הנראה מירי סוללת הארטילריה של צה"ל במרחב הגבול. לפי הגורמים, כדי לשלול אפשרות של חדירה - הוקפצו כוחות למקום שסגרו צירים, הועברה פנייה לתושבים להסתגר בבתים בחלק מהיישובים סמוכי הגדר, והוזנקו מטוסי ומסוקי קרב. לאחר מכן, הונחו כלל התושבים, פרט לאלה הגרים במנרה, לחזור לשגרה.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא קיים שיחות ביטחוניות בעקבות התקרית, וממשיך לקבל עדכונים שוטפים לגביו. נתניהו הגיע מוקדם יותר הערב לחופשה של יומיים עם רעייתו בצפת, ללא קשר לאירוע הביטחוני. במקביל, שר הביטחון בני גנץ ערך התייעצות עם הרמטכ"ל אביב כוכבי.

עוד בוואלה!

רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון; אין חשש לדליפת מידע

לכתבה המלאה

במועצות האיזוריות הגליל העליון ומבואות חרמון הנחו את התושבים ביישובים, מנרה, משגב עם, יפתח ומלכיה להישאר בבתיהם. כך גם ביישוב מרגליות. "חל איסור על כל פעילות במרחב הפתוח, לרבות עבודות חקלאיות", מסרו. "התושבים נדרשים לשהות בבתים ובקבלת ההתרעה להיכנס באופן מיידי למרחב מוגן, לסגור דלתות וחלונות ולשהות בו 10 דקות. יש להמשיך ולהתעדכן בהנחיות המופצות באמצעי התקשורת ולהישמע להוראות כוחות הביטחון וצה"ל הפועלים בשטח".

גם במועצה האזורית מטולה דיווחו לתושבים על האירוע. "עקב אירוע ביטחוני באזור מנרה נשמעים הדי פיצוצים של פצצות תאורה. פיצוצים אלו תקינים ושל כוחותינו. בכל שינוי, נעדכן בהתאם", מסרו.

ערוץ הטלוויזיה של חיזבאללה אל-מנאר דיווח כי במהלך הלילה נורו יותר מ-200 פצצות תאורה וזרחן מהצד הישראלי - 110 מתוכן בין חולא למייס אל-ג'בל. בעקבות זאת, כך לפי הדיווח, פרצו כמה שריפות פרצו ונגרם נזק לשני בתים.

תוצאות תקיפת חיל האוויר בלבנון, בתגובה לירי חיזבאללה לעבר כוח צה"ל. 26 באוגוסט 2020. ללא, צילום מסך
נזק שנגרם לבית בדרום לבנון כתוצאה מתקיפת צה"ל, הלילה/צילום מסך, ללא

האירוע מגיע ברקע המתיחות הקיימת בגבול הצפון, בעקבות סדרת אירועים ביטחוניים שהתרחשו לאחרונה באזור. בין האירועים היה ירי לעבר רמת הגולן, שנענה במתקפה של חיל האוויר בדרום סוריה. עוד לפני כן, בוצעה בסוריה מתקפה שיוחסה לישראל בפרסומים זרים, בה נהרגו כחמישה בני אדם, בהם פעיל חיזבאללה.

ביום שבת רחפן של צה"ל נפל בשטח לבנון במהלך פעילות מבצעית בגבול. דובר צה"ל מסר כי אין חשש לדליפת מידע. זאת, לאחר שברשת אל-מנאר דווח כי חיזבאללה הפיל כלי טיס לא מאויש של צה"ל מעל שמי הכפר עייתא א-שעב שבדרום המדינה.

חשש לאירוע ביטחוני באזור מנרה, לבנון, 25 אוגוסט 2020. צ, צילום מסך
פצצות תאורה מהצד הלבנוני של הגבול, הלילה/צילום מסך, צ

ניסיון פיגוע נוסף משטח לבנון אירע לפני כחודש באזור הר דב. אז, חוליית חיזבאללה שמנתה חמישה מחבלים חצתה את קו הגבול, התקדמה לעבר מוצב גלדיולה, ולאחר שצה"ל ביצע ירי הרתעתי נמלטה מהמקום. במהלך האירוע, תושבי היישובים הסמוכים לגדר התבקשו להישאר בבתים וצירים באזור נחסמו לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully