וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איימו בנשק ותקפו: 5 שוטרי מג"ב הואשמו בשוד פלסטינים במעבר בדרום

עפ"י כתב האישום, השוטרים ניצלו את סמכותם ושדדו כספי שב"חים תחת מעטה של חיפוש גופני, תוך שהם מפעילים כלפיהם אלימות חמורה. הנאשמים אף נמנעו מלדווח לממונים עליהם על התקריות. סניגור אחד השוטרים: "מרשי כופר באישומים, לא לקח חלק בשודים". מג"ב: השוטרים יודחו

בווידאו: הגשת כתב אישום נגד 5 שוטרים מג"ב החשודים בשוד והתעללות/מערכת וואלה! NEWS

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד חמישה שוטרי מג"ב בגין שוד ועבירות אלימות ורכוש שביצעו כלפי פלסטינים, בעת שמילאו תפקידם באזור הדרום. כתב האישום, שהוגש לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כולל 14 אישומים בגין שוד מזויין, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, קשירת קשר לביצוע פשע, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות בחסר ישע, השמדת ראיה ועבירות נוספות. בעקבות הגשת כתב האישום, אמרו במג"ב כי הם רואים בחומרה רבה את מעשי השוטרים, והם יודחו מתפקידם.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עדי וולנרמן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, במהלך חודש יולי, שדדו הנאשמים כספים מפלסטינים שנכנסו לישראל דרך פרצה ליד מעבר מיתר, תוך שהם מנצלים את מעמדם וסמכויותיהם. לעיתים אף איימו על הקורבנות בנשק והכו אותם, מתוך הנחה כי מדובר בשוהים בלתי חוקיים שלא יפנו לרשויות. בחלק מהמקרים עטו הנאשמים רעלות ומסיכות פנים כדי שלא יזהו אותם.

יחידת שחר 101, שועפאט, 8 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
שוטר מג"ב/נועם מושקוביץ

עוד עולה מכתב האישום, כי השוטרים שדדו את כספי השב"חים תחת מעטה של חיפוש גופני. אז לקח אחד הנאשמים לניידת את מסמכיהם וארנקיהם וגנב משם כסף. בחלק מהמקרים תיעדו הנאשמים את האלימות בה נקטו כלפי הפלסטינים באמצעות תמונות וסרטוני וידיאו במכשירי הטלפון הניידים שלהם. בתום המשמרות, על אף שהיו בתפקיד, נמנעו הנאשמים מלדווח על החיפושים שערכו ועל השימוש בכוח בו נקטו ולא רשמו כל דוח בעניין.

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה מבית המשפט לעצור ארבעה מהנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם. עו"ד וולנרמן ציינה בבקשת המעצר כי "הנאשמים ביצעו את מעשיהם, בעודם לבושים מדי משטרה וחמושים בנשקים משטרתיים. הנאשמים ניצלו את מעמדם ואת האמון שניתן בהם ועשו שימוש במדיהם ובחזותם כשוטרים כדי להטיל אימה על קרבנותיהם ולהכניעם לצרכיהם".

עוד בוואלה!

3 שוטרי מג"ב נעצרו בחשד לשוד ותקיפת פלסטינים במעבר בדרום

לכתבה המלאה

"פיתחו שיטה להסוואת דבר הגניבה"

עו"ד וולנרמן הוסיפה כי מעשי השוטרים מעידים על כך שאינם חוששים לבצע עבירות בחסות תפקידם. "הנאשמים חברו זה לזה לביצוע עבירות שוד מזויין, תקיפה בנסיבות מחמירות, התעללות ועוד. הם תיעדו חלק מהמעשים בתמונות ובסרטונים, ביצעו את העבירות באופן שיטתי בהזדמנויות רבות ואף פעלו בתחכום ופיתחו 'שיטה' במטרה להסוות מפני הנשדדים את דבר הגניבה. מחומר הראיות עולה כי הנאשמים אף סיכמו להמשיך בפעילות העבריינית ולשדוד פלסטינים בהזדמנויות נוספות, תוך שסיכמו על העלאת הסכומים הנגנבים ועל החרפת האלימות הננקטת".

עו"ד שי רודה, המייצג את אחד השוטרים הנאשמים, מסר בתגובה כי "מרשי כופר באישומים המיוחסים לו, וטוען כי לא לקח חלק בתכנון השודים. לעניין עבירות ההתעללות בחסר ישע, מרשי טוען כי הפלסטינים תקפו אותו, והוא תקף אותם בחזרה לצורך הגנה עצמית".

במג"ב התנערו ממעשי השוטרים, והודיעו כי החל תהליך להדחתם. "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג"ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully