וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב תקרית אלימה ביצהר: מתנחלים יידו אבנים והשליכו צבע על שוטרי מג"ב

עודכן לאחרונה: 12.8.2020 / 14:01

כוח של שוטרים שהגיע לפינוי אוהלים בלתי חוקיים ליד היישוב, הותקף באלימות על ידי עשרות רעולי פנים. המתפרעים ניקבו צמיגים של כמה כלי רכב משטרתיים ושוטרת נפצעה קל מפגיעת אבן

בווידאו: רעולי הפנים מיידים אבנים לעבר לוחמי מג"ב ביצהר/דוברות משטרת ישראל

עשרות מתנחלים תקפו הבוקר (רביעי) כוח של שוטרי מג"ב שהגיע לפינוי מבנים בלתי חוקיים סמוך ליצהר. התקרית האלימה אירעה במהלך פינוי שני אוהלים, סככה ומבנה מעץ שהוקמו באופן בלתי חוקי במקום. המתפרעים השליכו אבנים ובקבוקי צבע לעבר השוטרים, וכתוצאה מכך שוטרת נפצעה באורח קל.

הכוח שהותקף על ידי המתפרעים, חלקם רעולי פנים שאף ניקבו צמיגים של רכבי מג"ב, הזעיק כוחות נוספים למקום, והשוטרים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. המשטרה מסרה כי "מדובר באירוע אלימות חמור כלפי הלוחמים שעסקו לפנות בוקר יחד עם המנהל האזרחי בהריסה של שלושה מבני עץ שהוקמו באופן בלתי חוקי במאחז שבח הארץ הסמוך ליצהר. ההריסה הסתיימה".

עשרות מתיישבים רעולי פנים תקפו באבנים ובקבוקי צבע את כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בסמוך ליישוב יצהר.12 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
המבנים הבלתי חוקיים שפונו, היום/דוברות משטרת ישראל

מארגון תג מאיר, הנלחם בפשעי שנאה, נמסר כי "אנחנו מצפים מראש הממשלה לגנות בתוקף את התפרעות כנופיות הטרור היהודי ואת פציעתה של לוחמת מג"ב מפגיעת אבן, ולהנחות את כוחות הביטחון לפעול ביד קשה נגד המתפרעים. האם אמצעי פיזור ההפגנות והמעצרים לא מכירים את הדרך ליצהר?".

"שלום עכשיו" הגיבו לתקיפת הכוחות סמוך ליצהר, ואמרו כי "גינויים כבר לא יספיקו. ביצהר פועל תא טרור שצריך לפרק בכל האמצעים ולמצות את הדין עם חבריו ומנהיגיהם הרוחניים. נמשיך לחכות לאמיץ הראשון בהנהגת הימין המתנחלי שישמיע אמירה ערכית נגד האלימות השיטתית שיוצאת מיצהר ותחסכו מאיתנו את סיפורי הקומץ והעשבים השוטים".

גורמי ביטחון אמרו לוואלה! NEWS כי בתקופה האחרונה יש כמות רבה של תקריות אלימות מצד המתיישבים ביצהר ובאזור, המופנות כלפי כוחות הביטחון. במהלך החודשיים האחרונים נרשמו כמה אירועי זריקות אבנים לעבר כוחות הביטחון באזור זה.

עוד בוואלה!

אבנים יודו לעבר לוחמי מג"ב סמוך ליצהר; נזק נגרם לרכב

לכתבה המלאה
עשרות מתיישבים רעולי פנים תקפו באבנים ובקבוקי צבע את כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בסמוך ליישוב יצהר.12 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
כוח מג"ב מגיעה למאחז, היום/דוברות משטרת ישראל
עשרות מתיישבים רעולי פנים תקפו באבנים ובקבוקי צבע את כוחות משמר הגבול של משטרת ישראל הפועלים בסמוך ליישוב יצהר.12 באוגוסט 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטר מגב שעל מדיו צבע שהשליכו המתפרעים, היום/דוברות משטרת ישראל

מקרי האלימות באזור זה מתבצעים לרוב על ידי מתנחלים ונערי גבעות. בסוף החודש שעבר מתנחלים יידו אבנים לעבר רכב של לוחמי מג"ב שאכפו צו שטח צבאי סגור סמוך ליצהר. בתקרית זו נגרם נזק קל לרכב והפורעים נמלטו.

שבועיים לפני מקרה זה שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בהתפרעות של עשרות צעירים במהלך פינוי המאחז "כיפה סרוגה", שנהרס בעבר והוקם בשנית. כשהכוחות הגיעו לאזור הם נתקלו בחסימות צירים ובאלימות מצד המתפרעים, שכללה שימוש בגז פלפל, השלכת חפצים, הבערת צמיגים ואגרופים.

לבסוף הצליחו השוטרים לפרק את המבנה הלא חוקי, ועצרו את אחד המתפרעים, צעיר כבן 20.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully