וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים יודו לעבר לוחמי מג"ב סמוך ליצהר; נזק נגרם לרכב

25.7.2020 / 23:46

לוחמים נסעו באזור ההתנחלות שבשומרון בעת החלפת משמרות, כשכמה חשודים השליכו לעברם אבנים ונמלטו. זאת, על רקע העלייה שחלה לאחרונה בתקיפות כלפי כוחות הביטחון. גורם ביטחוני: רואים בחומרה את האירוע, נמצה את הדין עם האחראים

צילום: קומי אורי, עריכה: ניר חן

אבנים יודו הערב (שבת) לעבר רכב שבו נסעו לוחמי מג"ב, האוכפים צו שטח צבאי סגור סמוך ליצהר שבשומרון, בעת החלפת משמרות. הלוחמים, שלא נפגעו, הבחינו בכמה חשודים שנמלטו מהמקום, ולפי מג"ב נזק קל נגרם לרכב בו נסעו.

בעת האחרונה חלה עלייה במקרי תקיפות של כוחות הביטחון באזור, שעל פי החשד מתבצעים על ידי מתנחלים ונערי גבעות. גורם ביטחוני אמר כי במערכת הביטחון רואים בחומרה רבה את האירוע, וימצו את הדין עם האחראים.

כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר. 22 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
עלייה במקרי האלימות. כוחות מג"ב מפנים מבנים לא חוקיים ביצהר, באפריל/אתר רשמי, ללא

לפני כשבועיים, שני לוחמי מג"ב נפצעו באורח קל בהתפרעות של עשרות צעירים במהלך פינוי המאחז "כיפה סרוגה", שנהרס בעבר והוקם בשנית. כשהכוחות הגיעו לאזור הם נתקלו בחסימות צירים ובאלימות מצד המתפרעים, שכללה שימוש בגז פלפל, השלכת חפצים, הבערת צמיגים ואגרופים. לבסוף הצליחו השוטרים לפרק את המבנה הלא חוקי, למקום פירקו השוטרים את המבנה הלא חוקי, ועצרו את אחד המתפרעים, צעיר כבן 20.

כוחות צה"ל, יחד עם המנהל האזרחי וכ-500 לוחמי מג"ב, פינו באפריל האחרון שבעה מבנים לא חוקיים באזור יצהר, שחלקם משמשים למגורים. ארבעה מהמבנים היו במאחזים כיפה סרוגה ובתקומה שבשטחי C. בנוסף אליהם פונו שלושה מבנים נוספים במאחז קומי אורי, שנבנו מחדש לאחר שפונו בינואר האחרון. במהלך המבצע נעצרו שני חשודים תושבי המקום, שעל פי כוחות הביטחון התנגדו לפינוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully