וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות מג"ב מתעמתים עם עשרות מתנחלים המנסים לשוב למאחז "קומי אורי"

לאחר שכמה בתים במאחז הבלתי חוקי פונו אמש, מנסים עשרות מתנחלים לשוב למקום. המקום הוכרז שטח צבאי סגור לפני כחצי שנה, ומותרת רק כניסת תושבים אליו. כוחות הביטחון מונעים את כניסת כמה מהמשפחות למאחז, מאחר ובתיהם נהרסו

צילום: קומי אורי, עריכה: ניר חן

כוחות משמר הגבול פועלים הערב (חמישי) בסמוך למאחז הבלתי חוקי "קומי אורי" שליד היישוב יצהר, בכדי למנוע ממתיישבים לשוב למאחז לאחר שאתמול פונו כמה בתים במאחז. במקום התקהלו עשרות אנשים, והתפחה הפרת סדר, ושני צמיגים של רכב מג"ב נוקבו וכוחות נוספים הוזעקו למקום.

הכוחות נחושים לאכוף את הצו הצבאי המגדיר את המאחז כשטח צבאי סגור, והבהירו כי "תינקט אכיפה נחושה וחסרת פשרות נגד כל מי שינסה לפגוע בלוחמים". המקום הוכרז כסגור לפני כחצי שנה, ומותרת רק כניסת תושבים. אתמול לפנות בוקר, הרסו כוחות הביטחון כמה מהמבנים ב"קומי אורי". משפחות שפונו ניסו לחזור לגבעה, בטענה כי לתושבים מותרת כניסה. אך מאחר ובתיהם נהרסו, הם אינם נחשבים עוד לתושבים וכוחות הביטחון מונעים את כניסתם.

עו"ד נתי רום שמעניק למשפחות סיוע משפטי מטעם ארגון חוננו מסר כי "מרשי הגיע חזרה לביתו, הוא תושב קבוע במקום מזה מספר שנים, החוק קובע כי שטח צבאי סגור לא יחול על תושבים המתגוררים במקום". הוא הוסיף כי "בניגוד לחוק וביודעין, המשטרה ומג"ב פועלים בניגוד לחוק, תוך שהם מסרבים למרשי להיכנס לשכונת מגוריו, וזאת לטענתם כיוון שביתו נהרס והוא כבר אינו תושב המקום".

עימותים בין כוחות מג"ב למתנחלים במאחז "קומי אורי". 23 באפריל 2020. דוברות המשטרה, אתר רשמי
עימותים בין כוחות מג"ב למתנחלים במאחז "קומי אורי"/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עו"ד רום אף הוסיף כי "הפגיעה במרשי, האכיפה הבררנית והפגיעה בחרותו ובמשפחתו, באופן בררני, שכן משפחות נוספות מורשות להתגורר במקום ולהיכנס לשכונה, זהו המשך של התג המחיר המשטרתי, לא יתכן שמשטרת ישראל שצריכה להוות דוגמא ומופת תפר פעם אחר פעם את החוק, כך לא מטפלים בתופעות ובטח לא בעבירות בנייה".

הלילה, ריססו עשרה מתנחלים כתובות "ד"ש מקומי אורי", הדליקו צמיגים בוערים וזרקו אבנים לעבר רכבים פלסטינים בצומת כפר ביתין בשומרון. זאת, לאחר שאתמול פונו שבעה מבנים לא חוקיים באזור יצהר, ובנוסף שלושה במאחז קומי אורי.

שני רכבים ניזוקו והמתנחלים ברחו מהנקודה ברגע שהגיעו לשם כוחות צה"ל. בעקבות התקרית, כוחות גדולים הגיעו למאחז כדי למנוע בנייה מחדש של בתים. במהלך המבצע, שבו נהרסו שלושת הבתים במאחז, נעצרו שני חשודים תושבי המקום, שלטענת כוחות הביטחון התנגדו לפינוי. "היישוב מגנה בתוקף הריסת בתי משפחות כ'תג מחיר' ממשלתי, ועוד בעיצומם של ימי הקורונה", נמסר מיצהר.

עוד בוואלה!

אחרי הפינוי ביצהר: מתנחלים ריססו כתובות ויידו אבנים על רכבים בשומרון

לכתבה המלאה
כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר. 22 באפריל 2020. ללא, אתר רשמי
כוחות הביטחון מפנים מבנים לא חוקיים באזור יצהר, אתמול/אתר רשמי, ללא

בעקבות הפינוי, תושבים מיצהר עתרו לבג"ץ נגד הרס הבתים, בטענה כי המנהל האזרחי הודיע שלא יהרוס בתים מאוכלסים בתקופת הקורונה. אולם, ההודעה של המנהל התייחסה גם למקרים חריגים, של "צורך ביטחוני מיוחד" או "צורך מיוחד לשם שמירה על הסדר הציבורי באזור". בעתירה נטען גם כי בתים של שתיים מהמשפחות נמצאים בבעלות של אזרח אמריקני, בעוד למנהל האזרחי, כך נטען, אין סמכות לפעול בשטח B בנוגע למי שאינו אזרח ישראלי. עם זאת, יצוין כי בעבר כבר נדחתה עתירה לבג"ץ הנוגעת בהקשר זה למבנים בשטח B.

מזה כמה חודשים שהמאחז מוגדר שטח צבאי בעקבות תקיפת חיילים באזור. בחודש ינואר האחרון כוחות של מג"ב והמנהל האזרחי הרסו שני מבני מגורים במאחז הלא חוקי, בהם התגוררו משפחתו של נריה זארוג ומשפחה נוספת. לפי ארגון חוננו, שני בני אדם נעצרו במהלך הריסת הבתים וכמה מעוכבים נוספים שוחררו במקום. כמה מתושבי המקום יידו אבנים לעבר הכוחות, והחלו לבנות מחדש את המבנים שנהרסו.

(עדכון ראשון 21:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully