וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על תקיפת שוטרי מג"ב בידי מתנחלים ביצהר: "אירוע טרור חמור"

כוכבי גינה בחריפות את התפרעות נערי הגבעות במאחז והדגיש כי היא מבטאת "פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה". נתניהו תקף: "פשע כפול ומכופל בעת הזאת". גורמים במערכת הביטחון: "נשנה את כללי המשחק להריסת מבנים לא חוקיים". יצהר: מקווים שלא מדובר בתושבי הישוב

עריכה: אביחי ברוך

הרמטכ"ל אביב כוכבי גינה היום (שישי) בחריפות את השלכת בקבוקי התעברה לעבר כוחות מג"ב אמש בסמוך ליצהר. "השלכת בקבוקי התבערה לעבר כוחות ביטחון הממלאים את משימתם להגנה על אזרחי ישראל היא אירוע טרור חמור ביותר, המבטא פגיעה באושיות המדינה וחתירה תחת מוסדותיה", אמר. "יש לגנותו ולהוקיע את מבצעיו בכל פה ולוודא את העמדתם לדין".

מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, ציין כי מאחורי התקרית עומדים נערי גבעות. לדבריו, "בזמן שמדינת ישראל מתמודדת עם אתגרים רבים ובהם נגיף הקורונה, בוחר נוער עברייני בגבעת קומי אורי בדרך הטרור ומיידה בקבוקי תבערה לעבר כוחות משמר הגבול שהיו במשימה בטחונית ביישוב. מדובר באירוע חמור ביותר שהיה יכול להיגמר בפגיעה בנפש". פדן הדגיש כי "נפעל באופן נחרץ מול אותם העבריינים".

שלושה רעולי פנים השליכו אמש שלושה בקבוקי תבערה לעבר רכב ממוגן ובו לוחמי מג"ב שחזרו מפעילות אכיפה במאחז הבלתי חוקי קומי אורי. לכלי הרכב נגרם נזק, אך לא היו נפגעים.

בקבוקי תבערה הושלכו על ידי אלמונים לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר - ה-26 למרץ 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
שריפה שפרצה בעקבות בקבוקי התבערה באזור יצהר, אמש/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

גורמי ביטחון הזהירו מפני המשך העימותים באזור יצהר בעקבות התקרית החריגה אמש בסמוך להתנחלות. לדברי הגורמים, מערכת הביטחון תפעל בשני מישורים - "ראשון על ידי משטרת ישראל והשב"כ לאתר את הנערים שהשליכו את בקבוקי התבערה, ושני (על ידי פיקוד המרכז - א"ב) יהיה לשנות את כללי המשחק ולפעול תחת כלים משפטיים להריסת כל המבנים הלא-חוקיים מסביב ליצהר".

"כללי המשחק ישתנו", הדגישו הגורמים. "אין דיבורים, אין פשרות ולא הבנות. יהיו צעדים משפטיים". לדברי הגורמים, "אי אפשר לעבור לסדר היום על מה שקרה הלילה ביצהר. מה שקרה הוא אירוע חמור מאוד שצריך לגנות. מדובר בשטח צבאי סגור".

עוד בוואלה!

תקרית חריגה ביצהר: מתפרעים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוח מג"ב

לכתבה המלאה
בקבוקי תבערה הושלכו על ידי אלמונים לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר - ה-26 למרץ 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
לא היו נפגעים. הנזק שנגרם לרכב מג"ב סמוך ליצהר, אמש/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את התקרית וכינה אותה "אירוע אלימות חמור". נתניהו צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

גם שר הביטחון, נפתלי בנט, גינה את הפורעים. "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

מהנהגת היישוב יצהר נמסר בתגובה כי "מדובר באירוע חמור ומזעזע ביותר, ואין להקל בו ראש. אנו מקווים מאוד שלא מדובר בתושבים מהישוב. אנו כקהילה פועלים ונפעל בנחישות כדי למגר אירועים כאלו".

ראש מועצת שומרון: "מדובר בנוער נושר ועברייני"

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שלח חיזוקים לצה"ל ולוחמי מג"ב. "אנשי ההתיישבות כולה, ובראשה תושבי יצהר, מוקיעים בשאט נפש אלימות ופגיעה בחיילי צה"ל מג"ב וכוחות הביטחון", אמר. "כולם יודעים, וגם מערכת הביטחון יודעת, כי מדובר בנוער נושר ועברייני, מאזורים רבים בארץ, שמגיעים פעמים רבות לאזור יצהר ויוצרים אירועי אלימות וונדליזם שכולנו מוקיעים בתוקף. אני קורא למערכת הביטחון ללכוד אותם ולהעניש בכל חומרת הדין".

במג"ב מסרו כי "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנת כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר".

(עדכון ראשון: 09:58)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully