וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית חריגה ביצהר: מתפרעים השליכו בקבוקי תבערה לעבר כוח מג"ב

רכב ובו לוחמים ששבו מפעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז קומי אורי נפגע משלושה בקבוקי תבערה שהשליכו רעולי פנים. נזק נגרם לכלי הרכב, אך לא היו נפגעים. כוחות צה"ל ומג"ב סורקים באזור אחר חשודים. נתניהו: "פשע כפול ומכופל בעת הזאת"

עריכה: אביחי ברוך

רעולי פנים השליכו אתמול בערב (חמישי) שלושה בקבוקי תבערה לעבר רכב מג"ב ביציאה מיצהר, שבו היו לוחמים בפעילות לאכיפת צו שטח צבאי סגור במאחז הבלתי החוקי קומי אורי. אחד מבקבוקי התבערה פגע ברכב ונגרם לו נזק קל, אך לא היו נפגעים. כוחות גדולים של מג"ב וצה"ל סורקים במקום אחר חשודים.

במג"ב מסרו כי "מדובר באירוע טרור חמור מאוד ובעליית מדרגה קיצונית בכל הקשור לאלימות המופנת כלפי הלוחמים שפועלים לאכיפת החוק ולשמירה על ביטחון התושבים באזור יצהר". לדבריהם, "לאחרונה התגברה האלימות מצד פורעים תוך ניסיון להמשיך בבנייה בלתי חוקית במאחז קומי אורי. האירוע החמור הזה לא ירתיע מהמשך ביצוע המשימה לאכיפת החוק והסדר בגזרה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה הבוקר את אירוע וכינה אותו "פשע כפול ומכופל". לדבריו, "כוחות הביטחון שומרים על כולנו. זה פשע בכל עת, אבל פשע כפול ומכופל בעת הזאת כשכוחות מג"ב והמשטרה מסייעים לנו לצלוח את משבר הקורונה".

בקבוקי תבערה הושלכו על ידי אלמונים לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר - ה-26 למרץ 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
הנזק שנגרם לרכב מג"ב ביציאה מיצהר, הערב/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

שר הביטחון, נפתלי בנט, גינה גם הוא את הפורעים. "בושה וחרפה. אירוע האלימות ביצהר הוא מעשה חמור מאין כמותו", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "לא אקבל שום גילוי אלימות, בשום מצב ובשום תנאי, ובוודאי שלא כנגד כוחות הביטחון שעומדים על המשמר ומגינים על ביטחון ישראל. הוריתי לכוחות הביטחון לפעול בכל דרך על מנת לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

מזה כמה חודשים שהמאחז מוגדר שטח צבאי בעקבות תקיפת חיילים באזור. לפי יומיים נרשמו עימותים במאחז קומי אורי בין תושבים לשוטרים, במהלכם נעצרו חמישה בני אדם.

"אנו מבקשים מצה"ל וממג"ב לעזוב באופן מיידי את הגבעה", דרשו שלשום ביצהר. "לא ייתכן כי בימים בהם עם ישראל כולו הולך לקראת סגר, משימה בדחיפות כזו היא פרובוקציה בדמות מניעת שיפוץ בית כנסת ביצהר ומעצר של תושבים. אנו מבקשים משר הביטחון בנט להורות באופן מיידי למשטרה לעצור את הפרובוקציה".

בקבוקי תבערה הושלכו על ידי אלמונים לעבר רכב משמר הגבול של משטרת ישראל ביציאה מיצהר - ה-26 למרץ 2020. דוברות המשטרה, דוברות משטרת ישראל
יצהר, הערב/דוברות משטרת ישראל, דוברות המשטרה

מארגון תג מאיר נמסר בתגובה כי "גם בתקופה קשה זו ממשיכים עברייני הימין הקיצוני לפעול כנגד חיילי צה"ל, פלסטינים וערבים ישראלים. על משטרת ישראל והשב"כ להפעיל כנגד הטרוריסטים היהודים את אותם אמצעים אשר היו מופעלים נגד טרוריסטים פלסטינים באירוע זהה".

(עדכון ראשון: 23:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully