וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: עלייה באלימות בגוש עציון לאחר מעבר נערי גבעות מיצהר

גורם במערכת הביטחון אמר לוואלה! NEWS כי הנערים, שגורשו מיצהר לאחר עימות עם כוח צבאי, עברו לגוש עציון ומאז נרשמה עלייה באירועים נגד הפלסטינים באזור. "מצופה מההנהגה לגנות את הנוכחות שלהם", אמר. זאת לאחר ששני גברים נחקרו בחשד לזריקת אבנים לעבר רכב פלסטיני

אתר רשמי

(בוידאו: כותבות נאצה רוססו וצמיגים נוקבו בשועפט)

גורם במערכת הביטחון אמר היום (ראשון) לוואלה! NEWS כי חלה עלייה באירועים האלימים נגד פלסטינים באזור בת עין לאחרונה, וזאת בין היתר משום שנערים שעזבו את אזור יצהר עברו לאזור. זאת, לדבריו ככל הנראה בשל הנוכחות הצבאית המוגברת במקום. "מצופה מההנהגה בבת עין לגנות את הנוכחות שלהם ולהבין שזה פוגע בהם", הוסיף הגורם.

זאת לאחר שמוקדם יותר שני גברים נחקרו בחשד שיידו אבנים לעבר רכב פלסטיני ליד אלג'בעה שמדרום מזרח לבית לחם בסוף השבוע האחרון. לפי גורם במערכת הביטחון, שני חשודים נוספים נמלטו. המשטרה מסרה כי במסגרה החקירה נגבתה עדות מהפלסטיני ומהחיילים וכי שני החשודים נחקרו ושוחררו בתנאים מגבילים.

פורום תג מאיר מסר בתגובה לחקירת שני הגברים כי "אנחנו מגנים בשאט נפש את יידוי האבנים על מכוניות נוסעות בכניסה לכפר אלג'בעה על ידי טרוריסטים יהודים. כוחות הביטחון ברפיסותם מול פעולות הטרור היהודי בחודשים האחרונים מקרבים את כולנו לאירוע שבו יפגעו תושבים פלסטינים חפים מפשע".

נזקי פגיעת הרכב שניזוק מזריקת אבנים ליד אלג'בעה שמדרום מזרח לבית לחם 14 בצדמבר 2019. אתר רשמי
"מגנים בשאט נפש את יידוי האבנים". רכב הפלסטיני שנפגע מזריקת אבנים ליד אלג'בעה/אתר רשמי

המאחז קומי אורי הוגדר שטח צבאי סגור לפני כחודשיים לאחר שצעירים יידו אבנים לעבר כוח צבאי. ומאז מותרת הכניסה למקום רק לתושבים. כמו כן, בהנהגת יצהר גינו את המעשה וקראו לנערים לעוזב את יצהר. במערכת הביטחון אומרים כעת כי חלקם עברו לאזור בת עין.

בחודש שעבר אלמונים ריססו כתובות בעברית וניקבו צמיגים בכפר ג'בעה. בין היתר, רוססו הכתובות "נקמה בת עין" ו"פינוי בת עין", וזאת לאחר שפונה מאהל באזור ההתנחלות. כמו כן, בחודש שעבר הותקף נהג אוטובוס פלסטיני ואבנים יידו לעבר אוטובוסים. בעקבות זאת הודיעה חברת אגד תחבורה כי לא תיכנס עוד לבת עין. לאחר שבוועד המקום גינו את המעשים הוחלט לבסוף להחזיר את השירות להתנחלות.

בוועד בת עין גינו את האלימות נגד פלסטינים. "אין לנו יכולת לקחת שליטה על זה, אבל נדדה לפה קבוצה למיטב ידיעתנו מהשומרון ואנחנו לא מאפשרים להם להיות פה. אנחנו מודעים לנוכחות ולא מעוניינים בה. איןצלנו עניין בתופעה הזו, מתנגדים לה מאוד", אומר מיכאל חיימוביץ מהוועד. עוד הוסיף כי "אנחנו מגנים בכל תוקף ומכוונים את הנוער שלנו לממלכתיות ואחריות לסביבה שלהם, לחיים, לקהילה, על המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully