וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיגים נוקבו וכתובות נאצה רוססו: חשד לפשע שנאה בכפר בצפון

12.12.2019 / 9:43

ביישוב מנשיה זבדה צמיגי 20 רכבים נוקבו ועל שני מבנים רוססו כתובות נאצה, "מוחמד חזיר" ו"ערבים אויבים לגרש או להרוג". "מעבר לפגיעה החומרית זו פגיעה בלב", אמר תושב הכפר. המשטרה פתחה בחקירת המקרה

צילום: תוכן גולשים - שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים, עריכה: עמית שמחה

צמיגים של כ-20 רכבים נוקבו היום (חמישי) ועל אחד מהם גם רוסס סמל מגן דוד, בכביש הראשי ביישוב מנשיה זבדה שנמצא ליד נהלל ושייך למועצה האזורית עמק יזרעאל. במקום רוססו גם שתי כתובות נאצה על שני מבנים, בהן נאמר "מוחמד חזיר" ו"ערבים אויבים לגרש או להרוג".

כוחות משטרה הוזעקו למקום, אספו ממצאים מהזירה ופתחו בחקירת האירוע. מהמשטרה נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה ומוקיעה כל פשע שנאה לאומנית ותפעיל את כל האמצעים שברשותה בשילוב גורמים נוספים, לאיתור זהות החשודים ולהבאתם לדין".

שייח היישוב מנשיה זבדה, סעיד עלי, אמר לוואלה! NEWS כי "הפושעים נכנסו בין ארבע לחמש לפנות בוקר, הם פגעו במכוניות של כל בית אב בכפר. הכפר מושבת הבוקר, אנשים לא יצאו הבוקר לעבודה - מורים, נהגי משאיות ועוד. יש אנשים שהיו צריכים להגיע לטיפולים רפואיים או לבקר חולים ולא יצאו".

כתובת הנאצה שרוססה בישוב מנשיה זבדה (19\12\12). דוברות משטרת ישראל
כתובת הנאצה שרוססה הבוקר ביישוב/דוברות משטרת ישראל

"מעבר לפגיעה החומרית זו פגיעה בלב", הוסיף השייח. "ריססו כתובות משפילות על קירות המסגד וניסו לפגוע ביחסי השכנות היפים שיש לנו פה עם התושבים היהודים מסביב. מהבוקר באים אלינו שכנים יהודים רבים ומביעים איתנו הזדהות". הוא תיאר כי "יחסי השכנות פה הם חלק מהחיים ביום-יום. אנחנו חלק מהמועצה האזורית עמק יזרעאל ושותפים בחיי העמק ובפעילויות השונות. השכנים היהודים מתארחים אצלנו מדי יום. אני בטוח שהפשועים לא הגיעו מהסביבה, אבל הבעיה שהפשעים האלה מתגברים והם עלולים להחמיר ולפגוע ביחסים בין יהודים וערבים. אני מתפלל שזה לא יקרה ושהשקט יחזור לאזור".

במועצה האזורית עמק יזרעאל גינו בחריפות את התקרית. "אנו מחבקים ומחזקים את תושבי מנשיה זבדה היקרים, וקוראים למשטרת ישראל לתפוס את הפורעים האחראים למעשה נפשע זה ולמצות עימם את הדין. לא נגלה כל סובלנות כלפי מקרי גזענות וטרור", נמסר מהמועצה.

עוד בוואלה!

נתניהו לבג"ץ: אתפטר מכל תפקידיי כשר עד ה-1 בינואר

לכתבה המלאה
פשע שנאה במנשיה זבדה 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
צמיגי 20 מכוניות רוססו בכפר/אתר רשמי

ח"כ עאידה תומא-סלימאן מהרשימה המשותפת כתבה בחשבון הטוויטר שלה בתגובה לאירוע כי "'ערבים אויבים לגרש או להרוג' - זו הסיסמה של ה-KKK הישראלי שמכונה תג מחיר. בכל פעם שאירוע כזה קורה אני מפחדת לחשוב מה היה קורה אם הם היו נתקלים בנער או נערה צעירים בזמן הפעולה. היום במנשיה זבדה פחות משבוע אחרי שועפט - מאה מכוניות הושחתו. זו רשת פרוסה ומתואמת ברחבי הארץ והשטחים".

מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "מדובר באירוע חמור ותופעה ההולכת ומתרחבת. השנה הושחתו כ-200 רכבים ועשרות בתים. אירוע בהיקף כזה דורש פעולה נחרצת. הגיע הזמן להקים ועדת חקירה מיוחדת לטיפול בתופעה. האירוע הזה חמור עוד יותר לאור העובדה כי הוא פוגע גם בסמלים החשובים ביותר בדת של אזרחים ערבים במדינה". עוד הוסיפו כי "המרחק בין השחתת רכב ואלימות פיזית של ממש הולך וקטן. לא ייתכן כי התופעה ממשיכה להכות בעוד שאין עצורים או מסקנות מצד רשויות האכיפה".

התקרית מצטרפת לעוד חמישה אירועי "תג מחיר" מהחודש האחרון בלבד. בשבועיים האחרונים מבנים רוססו וצמיגי רכבים נוקבו גם בשכונת שועפט בירושלים, בג'לג'וליה וברמאללה. לפני כחודש היה מקרה דומה של פשע לאומני בכפר עכברה ששייך מוניציפאלית לצפת. גם בכפר הערבי-נוצרי גוש חלב הייתה לאחרונה פעולת תג מחיר ולפני כמה שנים היה ארוע דומה ביישוב.

פשע שנאה במנשיה זבדה 12 בדצמבר 2019. אתר רשמי
"מוחמד חזיר". כתובת נאצה שרוססה הבוקר ביישוב/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully