וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: פיקוד הצפון יתוגבר בטילים מדויקים ובכוחות מיוחדים

הצבא הודיע על תגבור הכוחות המוצבים בגבול הצפון, בהם כוחות חי"ר ויחידות איסוף. זאת, לאחר הערכת מצב שקיימו שר הביטחון והרמטכ"ל על ניסיון התקיפה בגבול לבנון. גם נתניהו דן מוקדם יותר במצב הביטחוני, ואמר כי הוא "לא מציע למישהו לנסות את מדינת ישראל"

בווידאו: נתניהו בפיקוד הצפון מתייחס לתקרית הירי בגבול לבנון/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

צה"ל החליט היום (שלישי) על תגבור הכוחות בפיקוד הצפון על רקע המתיחות הנמשכת בגזרה אחרי סיכול הפיגוע של חיזבאללה. התגבור יתבצע במערך הטילים המדויקים מהקרקע, ביחידות האיסוף הקרבי ובכוחות החי"ר המיוחדים בפיקוד הצפון. ההחלטה התקבלה בהתאם להערכת מצב שהתקיימה היום בין שר הביטחון בני גנץ לבין הרמטכ"ל אביב כוכבי.

במהלך ניסיון התקיפה, חוליית מחבלים חדרה לשטח ישראל באזור הר דב, וצה"ל פתח לעברה באש. לאחר התקרית, גנץ הנחה אתמול את בכירי המטכ"ל להמשיך ולשמור על דריכות וכוננות גבוהה לאורך כל גבול הצפון מחשש לפיגועי חיזבאללה.

הוא גם הזהיר, בהצהרה משותפת שנשא עם נתניהו, כי "לבנון וסוריה הן מדינות ריבוניות והן יישאו באחריות הכואבת לכל פעילויות טרור שיתרחשו משטחן. מי שיעז לבחון את עוצמתו של צה"ל, יסכן עצמו ואת המדינה ממנה הוא פועל. כל פעולה כנגד מדינת ישראל תביא לתגובה עוצמתית, חדה וכואבת".

חייל עומד בסמוך למערכת כיפת ברזיל בסמוך לגבול עם לבנון, 27 ביולי 2020. רויטרס
הכוחות תוגברו. חייל צה"ל סמוך לסוללת כיפת ברזל בגבול עם לבנון, אתמול/רויטרס

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אף הוא הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון, בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ ובכירים נוספים. נתניהו אמר כי "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון".

עוד איים נתניהו כי "אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו. אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

עוד בוואלה!

נורה אדומה: המסר הבעייתי של צה"ל בתקרית החריגה בגבול הצפון

לכתבה המלאה
עשן מיתמר מחוות שבעא במהלך תקרית בין צה"ל לבין חיזבאללה, 27 ביולי 2020. רויטרס
עשן מיתמר מחוות שבעא במהלך ניסיון הפיגוע בגבול לבנון, אתמול/רויטרס

מהעבר השני של הגבול, ראש ממשלת לבנון חסן דיאב אמר כי "הפעולה של ישראל אתמול בגבול הייתה הסלמה צבאית מסוכנת שפגעה בריבונות המדינה". דיאב קרא לנהוג באיפוק בימים הקרובים, בשל המתיחות השוררת באזור. לדבריו, התקרית אתמול הייתה הפרה של החלטה 1071 של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה.

חיזבאללה, מצדו, בחר להכחיש את מעורבותו בחדירת חוליית המחבלים, וטען אמש כי מדובר בהונאה של ישראל. "התגובה שלנו על מותו של עלי כמאן מוחסן עוד תגיע, ולציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", איים דובר הארגון, שלטענתו, "כל מה שפורסם בתקשורת על סיכול ההסתננות על פצועים והרוגים הוא לא נכון, וניסיון ליצור ניצחונות אשלייתיים כוזבים".

(עדכון ראשון: 16:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully