וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15:00, זיהוי המחבלים בשיחים. 15:15, אש כבדה נפתחת: התקרית בגבול לבנון

27.7.2020 / 17:50

תצפיתניות זיהו תנועה חשודה במרחב ומדווחות לחמ"ל שבו נמצא הרמטכ"ל. אנשי חיזבאללה חצו את קו הגבול והגיעו עד מרחק של מאות מטרים מהמוצבים - אז נפתחה לעברם אש. ארבעת חברי החוליה נמלטו ללבנון, ולא זוהתה פגיעה ודאית בהם. שלב אחרי שלב

בווידאו: חילופי אש בגזרת הר דב/צילום: רויטרס

חוליית חיזבאללה חדרה היום (שני) לשטח ישראל באזור הר דב שבגבול לבנון, נורתה על ידי כוחות צה"ל ושבה על עקבותיה. זאת, בתום כמה ימים דרוכים בהם נערכו בצה"ל לפעולת נקם של הארגון השיעי בתגובה למותו של אחד מפעיליו בתקיפה בסוריה. מזיהוי המודיעין ועד סיום האירוע - כך התנהלה התקרית בגבול הצפון, דקה אחר דקה.

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
אזור במתיחות גבוהה. עשן מיתמר בשמי גבול לבנון, היום/צילום מסך, ללא

שעת צהריים

תצפיות צה"ל זיהו תנועות חשודות במרחב הר דב ועקבו אחר דמויות באזור מוצבי צה"ל.

עוד בוואלה!

גורמים לבנונים: מתקפת חיזבאללה נגד צה"ל - תגובה לתקיפה בסוריה

לכתבה המלאה

15:00

תצפיתניות זיהו חוליית חיזבאללה עם ארבעה מחבלים, שנעה בחסות הצמחייה לכיוון שטח ישראל. הן עקבו את המחבלים ודיווחו לחמ"ל החטיבה המרחבית, אוגדה 91 ופיקוד הצפון - שם שהו באותן דקות הרמטכ"ל אביב כוכבי ואלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם.

באותן דקות, תודרכו הכוחות להיערך לירי. מפקדים מחטיבת הנח"ל, שריון, חיל התותחנים וחיל האוויר תודרכו בנושא מיקום החוליה.

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
ירי בנשק קל, מקלעים וטנקים. גבול לבנון, היום/צילום מסך, ללא

15:15

התצפיתניות קבעו כי לוחמי חיזבאללה חצו את הקו הכחול (קו גבול דמיוני - א"ב) והחלו לנוע לעבר מוצבי צה"ל בהר דב. בעת שהמחבלים חצו כמה מטרים בודדים לתוך שטח ישראל והיו במרחק של מאות מטרים מהמוצבים, אלוף פיקוד הצפון אישר לפתוח בירי לעברם.

באותם רגעים נפתחה מהמוצב אש לכיוון המחבלים מנשק קל, ירי מקלעים ומטנק. לאחר מכן, סוללת תותחנים ירתה לעבר המרחב, לצד פגזי עשן שנועדו למסך את המתרחש על מנת למנוע ירי נוסף אל המוצבים. כתוצאה מהירי, כמה שריפות פרצו בגזרת הר דב וחוות שבעא שבדרום לבנון.

בית בדרום לבנון שניזוק במהלך ההפגזה של צה"ל, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
בית בדרום לבנון שנפגע מירי צה"ל, היום/צילום מסך, ללא

15:25

תצפיות של צה"ל קבעו כי החוליה נסוגה לאחור. לא ברור אם המחבלים נהרגו מאש הלוחמים.

בשלב זה טרם ידוע אם בצה"ל ביצעו ירי הרתעתי כדי להבריח את המחבלים, או ירי שנועד לפגוע ולהרוג. בדובר צה"ל אישרו כי לא ידוע על מחבלים הרוגים, ולא זוהתה פגיעה ודאית בהם.

משוואת נסראללה והגברת הכוננות

גורמים לבנוניים אמרו לסוכנות הידיעות "רויטרס", כי המתקפה של חיזבאללה היא תגובה לתקיפה בסוריה לפני כמה ימים בה נהרג פעיל הארגון. בימים האחרונים הוגברה כוננות צה"ל וכוחות הביטחון באזור הגבול, מחשש לפעולת נקם של הארגון השיעי בהמשך למשוואה שקבע מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה.

בעקבות הרג שני פעילים של הארגון בסוריה בידי ישראל באוגוסט שעבר, כשהבטיח להגיב לכל פגיעה בלוחמיו. בתגובה למותם של השניים, הארגון השיעי ירה בחודש ספטמבר טיל נ"ט מלבנון לעבר עמדת צה"ל ואמבולנס צבאי במושב אביבים הסמוך לגבול. לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully