וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון: פעולת ישראל בגבול - הסלמה צבאית מסוכנת

חסן דיאב טען כי האש שירה צה"ל בעקבות חדירת חוליית חיזבאללה לשטח ישראל באזור הר דב "פגעה בריבונות המדינה". הוא קרא לנהוג באיפוק בימים הקרובים בשל המתיחות בגבול והאשים את ישראל בניסיון לשנות את המנדט של יוניפי"ל. נתניהו: נסראללה משרת את האינטרס האיראני

בווידאו: הודעת חיזבאללה בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר/צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

ראש ממשלת לבנון חסן דיאב אמר היום (שלישי) כי "הפעולה של ישראל אתמול בגבול הייתה הסלמה צבאית מסוכנת שפגעה בריבונות המדינה". בדבריו קרא דיאב לנהוג באיפוק בימים הקרובים בשל המתיחות השוררת בגבול בעקבות התקרית, שבמהלכה חדרה חוליית מחבלים לשטח ישראל באזור הר דב, וצה"ל פתח באש לעברה.

דיאב, שפרסם את הדברים בטוויטר אחרי ישיבה של מועצת ההגנה העליונה של לבנון, קרא לנהוג באיפוק בימים הקרובים בשל החשש שהמצב יתדרדר לאור "המתיחות הגבוהה בגבול עם פלסטין הכבושה". לדבריו, התקרית אתמול הייתה הפרה של החלטה 1071 של מועצת הביטחון של האו"ם, שהתקבלה בתום מלחמת לבנון השנייה. הוא האשים את ישראל בניסיון לשנות את המנדט של יוניפי"ל ואת כללי הפתיחה באש.

משקיפים של האו"ם חולפים על פני דגל של חיזבאללה בעיירה חיאם, דרום לבנון, 28 ביולי 2020. רויטרס
כוח האו"ם בדרום לבנון, היום/רויטרס

התקרית אתמול התרחשה בחוות שבעא, שלטענת לבנון הוא שטח כבוש שלה, אך האו"ם מגדיר אותו שטח כבוש של סוריה. גם לאחר הנסיגה של צה"ל מדרום לבנון בשנת 2000, המשיך חיזבאללה לטעון שישראל עדיין מחזיקה בשטחים לבנוניים - חוות שבעא ו"שבעת הכפרים" - ישובים שיעים בגליל העליון שנכבשו בידי ישראל במהלך מלחמת העצמאות ושתושביהם נמלטו ללבנון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון ואמר כי "הפעולה אתמול הייתה חשובה, היא מנעה חדירה לשטחנו. כל מה שמתרחש כרגע זו תוצאה של ניסיון להתבסס צבאית באזורנו על ידי איראן וגרורותיה בלבנון. נסראללה משרת את האינטרס האיראני הזה על חשבון מדינת לבנון".

בתום הדיון, שבו השתתפו גם הרמטכ"ל אביב כוכבי, מפקד פיקוד הצפון, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ ובכירים נוספים, אמר נתניהו כי "אני לא מציע למישהו לנסות את צה"ל או את מדינת ישראל. אנחנו נחושים להגן על עצמנו". לדבריו, "אני מתרשם שצה"ל ערוך היטב לקראת כל תרחיש אפשרי. אנחנו ממשיכים לפעול כדי לסכל את ההתבססות הצבאית האיראנית באזורנו. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על עצמנו, ואני מציע לחיזבאללה לקחת בחשבון את העובדה הפשוטה הזאת. ישראל ערוכה לכל תרחיש".

אירוע בטחוני בהר דב, 27 ביולי 2020. ללא, צילום מסך
התקרית בהר דב, אתמול/צילום מסך, ללא

אתמול הכחיש חיזבאללה את מעורבותו בתקרית בגבול לבנון, וטען כי מדובר בהונאה מצד ישראל. דובר הארגון איים כי פעולת הנקם על מותו של הפעיל בתקיפה בסוריה עתידה לבוא. "התגובה שלנו על מותו של עלי כמאן מוחסן עוד תגיע, ולציונים אין אלא לחכות לעונש על פשעיהם", הזהיר.

"נראה שהפחד בו חי הצבא הציוני בגבול לבנון הביאו אותו לנוע בצורה מתוחה בזירה המקומית והתקשורתית", אמר דובר הארגון. "כל מה שפורסם בתקשורת על סיכול ההסתננות על פצועים והרוגים הוא לא נכון, וניסיון ליצור ניצחונות אשלייתיים כוזבים. לא היה שום עימות או ירי מצד חיזבאללה באירועים היום עד כה, והיה זה מהלך חד-צדדי מצדו של האויב הפחדן, המודאג והמתוח".

רה"מ בנימין נתניהו, במהלך הערכת מצב ביטחונית בפיקוד הצפון 28 ביויל 2020. קובי גדעון /לע"מ, אתר רשמי
נתניהו בפיקוד הצפון, היום/אתר רשמי, קובי גדעון /לע"מ

לפי דובר צה"ל, חולייה של חיזבאללה חדרה לשטח ישראל - ונמלטה בחזרה לשטח לבנון. לא היו נפגעים ישראלים בתקרית, שהובילה לחילופי אש בין הצדדים. בתקשורת הלבנונית פורסמו תמונות נזק שנגרם לבתים לבנונים הסמוכים לגבול עם ישראל כתוצאה מהירי הארטילרי שביצע צה"ל.


(עדכון ראשון: 10:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully