וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: הקנסות שהוטלו על מסעדות בתקופת הקורונה באפריל - יבוטלו

29.6.2020 / 21:21

המשנה לפרקליט המדינה החליט כי פתיחת בתי אוכל בין 25 במרץ ל-25 באפריל הייתה אמנם מנוגדת לתקנות, אך אינה מהווה עבירה פלילית. בהתאם לכך, הוא הנחה "לבטל את הקנסות הרלוונטיים"

צילום: ערוץ כנסת

פרקליטות המדינה הנחתה היום (שני) לבטל את הקנסות שהוטלו על המסעדות ובתי הקפה בין 25 במרץ ל-25 באפריל בשל הפרת תקנות הקורונה.

על פי ההחלטה, שהתקבלה על ידי המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים עו"ד שלמה (מומי) למברגר, פתיחה של בתי אוכל בתאריכים אלה עומדת בניגוד לתקנות - אך אינה מהווה עבירה פלילית. זאת, מפני שלטענתו המונח "בית אוכל" איננו נכלל במונח "חנות" - המונח שביחס אליו נקבעה עבירה פלילית. על כן, הורו בפרקליטות לתובעים ברשויות המקומיות לבטל את כל "הקנסות הרלוונטיים" שהוטלו על ידי הרשות או המשטרה למסעדות השונות.

קורונה בישראל, 15 במרץ 2020. AP
מסעדה סגורה בתקופת הקורונה/AP

ב-25 נכנס לתוקפו איסור על פתיחה של חנויות, אך הותר להפעיל מקומות מסוימים תחת מגבלות, בהם מקומות למכירת מזון ובתי אוכל - לצריכה מחץו לבית ובשירות משלוחים בלבד. במקומות אלו נדרש המפעיל נדרש לדאוג לשמירה על מרחק של שני מטרים, לרבות בתור, לסמן מקומות עמידה באזור הקופות הרושמות, למנוע צפיפות, לווסת את כניסת המבקרים ולאפשר עד ארבעה לקוחות לכל קופה רושמת פעילה בכל עת.

עוד בוואלה!

"הוצאתי כמעט מאה עובדים לחל"ת, מסעדה מלאה הפכה לשוממת"

לכתבה המלאה

כעבור חודש, בסוף אותה התקופה, הותר למסעדות לפעול במתכונת חלקית אם העובדים יעמדו בהנחיות לשמירה על בריאות הציבור: בבית האוכל לא יהיו מקומות ישיבה, בדלפק העסק תימצא מחיצה למניעת העברת רסס בין המוכר ללקוח, המעסיק ישבץ קבוצות עובדים במשמרות נפרדות, תהיה הקפדה על שני מטרים בין הנמצאים במקום וכן הקפדה על כללי ההיגיינה לרבות חיטוי משטחים. עוד חויבו העובדים במסעדות לעטות כפפות ולחבוש מסיכה, לווסת את כניסת המבקרים כך שבכל העת לא ישהו במקום יותר משני לקוחות לכל קופה רושמת, ולדאוג שבבית עסק שגודלו מעל 100 מ"ר לא ישהו מעל ארבעה לקוחות לכל קופה. כמו כן הוחלט להציב שלט לעניין שמירה על מרחק בין האנשים ומספר לקוחות מותר בבית האוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully