וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הקורונה אישר העסקת עובדים זרים בבתי האבות: "כמו אוויר לנשימה למוסדות"

השרים התירו העסקה של 2,500 זרים עקב מצוקת כוח האדם בענף, בצל משבר הנגיף במוסדות דיון מוגן וכניסתם של עובדים לבידוד. עם זאת טרם נקבע עדיין כיצד יבוצע המהלך, שהאוצר התנגד לו עד כה בשל מספר המובטלים הגבוה. "הצעד נותן תקווה לעשרות אלפי קשישים"

עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

קבינט הקורונה אישר היום (שני) החלטה המתירה להעסיק 2,500 עובדים זרים גם בבתי האבות, בתום מאבק ממושך בנושא. עם זאת, טרם נקבע כיצד יבוצע המהלך. ההחלטה טעונה עדיין אישור סופי של הממשלה.

"לאחר שנלחמנו על זה מתחילת המשבר, אישרנו בקבינט הקורונה הבאה של עובדים זרים למוסדות הסיעודיים, זאת על מנת לתת מענה ראשוני למחסור הקריטי בידיים עובדות במוסדות", אמרה השרה לשוויון חברתי וגמלאים מירב כהן שמקדמת את הנושא. "המטפלים הזרים שיגיעו למוסדות הם אוויר לנשימה עבור המאושפזים ועבור מנהלי המוסדות".

התפרצות קורונה בבית האבות משען בירושלים , יוני 2020. רוני כנפו
בתום מאבק ממושך. בית האבות משען בירושלים/רוני כנפו

מוקדם יותר היום אמר פרופ' נמרוד מימון, האחראי על הטיפול במשבר הקורונה בבתי האבות, כי ישנו מחסור של 6,000 עובדים בתחום, אולם, במשרד האוצר בולמים הבאת עובדים זרים בשל מספר המובטלים הגבוה. מימון, שהשתתף בדיון בוועדת הקורונה בכנסת שעסק במצב בתי האבות, הוסיף כי "עד היום נחשבה אוכלוסיית הגיל השלישי בתחתית האוכלוסייה והיום זה המבחן שלנו, היסטורית ומוסרית. לכן המדינה הקימה מטה מיוחד להגנת אוכלוסייה זו, ומצב בתי האבות מחייב תיקון וטיפול וליווי מיוחד. יש עובדים מסורים רבים, וניכרת מצוקת כוח אדם עקב עובדים שנאלצו לצאת לבידוד". יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא-ביטון (ליכוד), אמרה כי "על האוצר להפנים כי איש כמעט מהמובטלים לא יבוא לעבוד בסיעוד בבתי האבות".

עוד בוואלה!

חשש מהתפרצות באזור אור יהודה: שמונה נדבקו בקורונה בבית אבות

לכתבה המלאה
מירב כהן, השרה לשוויון חברתי. ללא, פלאש 90
"מענה ראשוני למחסור הקריטי בידיים עובדות". השרה מירב כהן/פלאש 90, ללא

יו"ר האיגוד, רוני עוזרי, בירך על ההחלטה. "קבינט הקורונה בראשות ראש הממשלה נתן היום תקווה לעשרות אלפי קשישים ובני משפחותיהם, בכך שאישר לראשונה העסקתם של עובדים זרים בענף האשפוז הסיעודי", מסר עוזרי. "מדובר בתוצאה של מאבק ארוך שנים שאנו מנהלים באיגוד בתי האבות לפתרון מצוקה אדירה של כוח אדם ואשר התעצם במשבר הקורונה, בהיעדר ישראלים שמוכנים לעבוד בעבודה קשה, מבחינה פיזית ומנטלית כאחד. הפתרון יאפשר להעניק את הטיפול הראוי לו הקשישים זקוקים. אנו מודים לשרים על ההקשבה, הרגישות וההבנה לצרכים המיוחדים של הענף, ומקווים שייבוא העובדים והכשרתם לעבודה בענף ייעשו במהרה למען הורינו וסבינו בבתי האבות"

יפעת שאשא-ביטון במהלך דיון בועדת הקורונה 16 ביוני 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"איש כמעט מהמובטלים לא יעבוד בסיעוד בבתי האבות". שאשא-ביטון/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתוך כך, בבתי האבות מתריעים על מצוקה תקציבית, ומחר ידון בג"ץ בעתירה שהגישו בבקשה שהמדינה תעביר להם תקציבי חירום בשל משבר הקורונה. בעתירה שהגישו עשרות בתי אבות וכן איגוד בתי האבות (א.ב.א), הזהירו הגופים מקריסה וטענו כי עד כה הועבר "סכום זעום (בבחינת לעג לרש), נכון למועד הגשת העתירה דנן, כאשר גם הסכומים שנקצבו בעניין זה - מצויים הרחק הרחק מתחשיב סביר וריאלי המשקף את השיפוי הסביר של הוצאות האמת שנגרמו ואת ההתמודדות עם המצוקה התזרימית הקשה לנוכח הוצאות הקורונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully