וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

492 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, 46 במצב קשה

לפי משרד הבריאות, מניין המאובחנים כחיוביים לנגיף עלה ל-23,989. שני חולים נוספים נזקקו להנשמה. 1,008 מקרב המאוחבנים - תלמידים וצוותי הוראה במערכת החינוך

--

492 בני אדם אובחנו ביממה האחרונה כחיוביים לנגיף הקורונה - כך עולה מעדכוני משרד הבריאות הבוקר (שני). מהנתונים עולה כי מניין המאובחנים הבוקר הוא 23,989 בעוד שאתמול היה 23,497. 46 מהחולים הפעילים בישראל במצב קשה, ואילו שניים נוספים נזקקו להנשמה. בכך עלה מספר המונשמים ל-24. היקף המתים נותר 319.

מהנתונים עולה כי מאז חצות חלק גידול משמעותי בשיעור התחלואה בכפר קרע (7.41%) וכן בדימונה (6.85%), יבניאל (5%), כסיפה ובאר יעקב (כ-4.5%). בירושלים, בה מספר המאובחנים הגבוה ביותר (4,613) נרשם גידול נמוך יחסית של כחצי אחוז.

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
כ-490 נדבקים ביממה/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

בתוך כך, היועצת המשפטית של משרד הבריאות, עו"ד טליה אגמון, התריעה היום מפני עלייה בתחלואה. בדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת קראה לאשר בחוק את איכוני שב"כ לצורך מעקב אחר חולים ומבודדים, זאת מאחר שלדבריה אבדה השליטה בהתפרצות הקורונה.

"חזרנו למספרים של כ-400 חולים ביום, מספרים שראינו כשהתחלנו את השימוש בכלי השירות בפעם הקודמת", אמרה. "אנחנו מאבדים את השליטה שהשגנו על התנהלות המחלה. זה לא קשור למספר הבדיקות, כי עלינו באחוז הבדיקות החיוביות בכל מקרה. עמדת הממשלה היא להשתמש בכל הכלים שברשותנו, והסיוע משב"כ הוא לא כלי יחיד, ממשיכים בחקירות אפידמיולוגיות ומוסיפים 250 סטודנטים לסיעוד שייסעו למערך ויתגברו אותו. עושים כל מאמץ לקצר את לו"ז הבדיקות ואת החקירות, אבל יש להם מגבלות של זיכרון אנושי".

סגר באלעד, 24.6.2020. ראובן קסטרו
אכיפת סגר באלעד בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (שני) כדי לדון בצעדים במאבק בעלייה בתחלואה בנגיף, זאת לאחר שאתמול הדיון הסתיים ללא החלטות. בין השאר, השרים צפויים לדון בדרישת משרד הבריאות להגביל התקהלויות עד 19 משתתפים בלבד, להפעיל את הקייטנות במתכונת של קפסולות של 15 תלמידים ולהגביל אולמות אירועים ל-50 משתתפים - ובפועל לסגור אותם לחלוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully