וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: נמצאים בתחילת גל תחלואה שני, נאלץ להגביל התקהלויות

28.6.2020 / 19:51

השר הציג את מתווה משרד הבריאות שהציע לקבינט הקורונה, הכולל הגבלות באירועים דתיים וקיום בחינות מרחוק במוסדות להשכלה גבוהה. עם זאת, הבהיר כי פעילות קייטנות, בתי ספר של החופש הגדול ומחנות קיץ יתאפשרו בהתאם לתו הסגול. "אם נשמור על ההנחיות נהפוך חלום למציאות"

--

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הערב (ראשון) כי ישראל נמצאת בפתח גל התחלואה השני בקורונה. בתדרוך במשרד הבריאות בירושלים הציג אדלשטיין את המתווה שהציע לשרים במהלך קבינט הקורונה על מנת לצמצם את התפשטות הנגיף. השר הבהיר כי "ההמלצות לא נעימות, אך הן מחויבות המציאות על מנת לטפל בנגיף בשלב זה ולא להגיע למצב של סגר כולל על המשק".

מתווה משרד הבריאות כולל הגבלת על אירועים דתיים, ללא פגיעה באולמות האירועים, וכן הגבלות בבתי כנסת ועל התקהלות. בנוסף, קרא לקיים את הבחינות במוסדות להשכלה גבוהה מרחוק, במטרה למנוע בהדבקה המונית של סטודנטים ומרצים. השר אף ביקש לקיים עבודה מהבית בשירות הציבורי ולהמליץ למגזר הפרטי לעבוד במתכונת קפסולות.

עם זאת, אמר כי משרד הבריאות יאפשר את פעילותם של קייטנות, בתי הספר של החופש הגדול ומחנות במהלך הקיץ בהתאם להנחיות התו הסגול. חבילת ההצעות של משרד הבריאות הועלתה היום לדיון קבינט הקורונה, ומחר צפויות להתקבל החלטות בנוגע להגבלות הבאות.

במהלך דבריו השר מתח ביקורת על מפרי ההנחיות. "קיימת תחרות פופוליסטית מי יותר מזלזל בצורך להיזהר מהקורונה. היו שטענו שלא צריך להיבהל מהמספרים. היו שהאשימו אותי ביצירת היסטריה", אמר. "דבר אחד אני לא מוכן לקבל. אני שומע את הגישה שאומרת: מה אתם עושים פאניקה, אז ימותו כמה קשישים! כל מי שאפילו בסתר לבו חושב מחשבה כזאת - שידמיין את סבא וסבתא שלו בין אותם קשישים".

אדלשטיין אף התייחס לביקורת על אופן ההחלטה על אזורים מוגבלים. "האמירות הן שאנחנו כביכול מתייחסים לאוכלוסיות השונות בצורה שונה. איפה שיש אפשרות לסגור רחובות מסוימים במקום עיר כולה - זה נעשה בתיאום מלא עם הרשות המקומית. איפה שאין אפשרות - מחפשים דרכים אחרות", טען.

בסיום דבריו פנה אדלשטיין לציבור: "בואו נהפוך חלום למציאות. חלמנו שנוכל לחבק את הסבא והסבתא, חלמנו שנוכל לצאת לחופשה בחו"ל. זה לא בלתי אפשרי. אם נדע לשמור על ההנחיות ולהיזהר - הדברים האלה שנשמעים כרגע כחלום רחוק - יכולים להפוך למציאות".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך תדרוך לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 28 ביוני 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, פלאש 90
בפתח גל שני. שר הבריאות אדלשטיין, הערב/פלאש 90, אולבייה פיטוסי/פלאש90

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הסביר כי "על מנת להכריז על אזור כאדום ולעשות הגבלה שתמנע התקהלויות יש מספר קריטריונים. אחד מהם זה החולים הפעילים, אבל יש נוספים".

בעקבות טעות בנתוני משרד הבריאות, שהובילה להטלת סגר בטבריה, אמר לוי כי "בטבריה חלק מהחולים שהוגדרו פעילים ברישום כבר החלימו, לכן הם לא חולים. המספר היה קטן, לא גדול, אבל צריך לראות את הקריטריונים האחרים כמו קצב העלייה ביממה. לכן, אמנם היתה טעות שתוקנה עם מספר חולים שלא עלה על עשרה חולים, אבל הקריטריונים האחרים היו גבוהים יותר והצדיקו את ביצוע ההגבלה כדי לשמור על בריאות אנשים ולמנוע את עליית אחוז ההדבקה".

ביקורת מצד השרים על מתווה אדלשטיין

במהלך הדיון היום בקבינט הקורונה, חלק מהשרים מתחו ביקורת על המלצות משרד הבריאות. אדלשטיין הגיב בקבינט לשרים שהביעו התנגדות לחבילה שהציע. "אני מתנצל מראש מאנשי משרד האוצר שאני לוקח מהם רעיון: אני מבקש שהשרים לא רק יגידו 'לא' אלא גם יציעו אלטרנטיבות. אלא אם הם טוענים שלא מדובר בקורונה אלא בשפעת קטנה, שגם את זה הם מוזמנים לומר", אמר.

במקביל, ועדת החוקה התכנסה הבוקר לדיון על הארכת תוקף התקנות להכרזה על אזור מוגבל בשל התפשטות הקורונה. מוקדים בעלי שיעור תחלואה גבוה ברחבי הארץ הוגדרו כאזורים מוגבלים, בהם שכונה 2 בערערה שבנגב, רובעים ג, ז, ו-ח' באשדוד, בת ים, אלעד וכמה רחובות בטבריה.

עוטה מסכה ברקע הגבלות הקורונה באשדוד 26 ביוני 2020. ראובן קסטרו
עוטים מסיכות באשדוד/ראובן קסטרו

מנתוני משרד הבריאות הערב עולה כי מספר החולים המאומתים מאז אמש עלה ב-218. בין החולים 38 במצב קשה ו-22 מונשמים - ירידה של 4%. מספר המתים נותר ללא שינוי ועומד על 318. עד כה החלימו 17,056 מהחולים.

(עדכון ראשון: 18:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully