וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הקורונה: הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד לאמצע אוגוסט

28.6.2020 / 18:15

החלטתם של נתניהו וכץ כוללת גם את הארכת הזכאות למענקים עבור בני 67 ומעלה שאיבדו את פרנסתם במהלך משבר הקורונה. בסוף תקופת ההארכה ייבחן מחדש המשך הזכאות בהתאם לנתוני התעסוקה במשק. על פי נתוני הביטוח הלאומי, בעקבות ההחלטה תוארך זכאותם של 373 אלף איש

עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הודיעו היום (ראשון) על הארכת הזכאות לדמי אבטלה לזכאים עד אמצע אוגוסט. כמו כן, תוארך גם הזכאות למענקים לבני 67 ומעלה שאיבדו את עבודתם במהלך משבר הקורונה. זאת, לאחר שבתחילת החודש החליט משרד האוצר שלא להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה לחודש יוני.

באמצע אוגוסט תיבחן מחדש המשך הזכאות בהתאם לנתוני התעסוקה במשק. על מנת להשלים במהירות את החקיקה הסעיף יוכנס כתיקון לחוק המענקים לבני 67 ומעלה, המונח בכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי הצעד שעליו סיכם עם שר האוצר, להאריך את תקופת הזכאות לדמי אבטלה, הוא "חלק מהצעדים שאנחנו עושים כדי לאושש את המשק, לדאוג לעצמאים ולדאוג גם למובטלים". נתניהו הוסיף כי "אנשים צריכים שיהיה להם ממה להתפרנס. בהתייעצות כלכלית שקיימתי עם שר האוצר, נגיד בנק ישראל והיועץ הכלכלי שלי פרופ' שמחון, קבענו שבאמצע אוגוסט נבחן את התנאים המאקרו כלכליים, תנאי התעסוקה, ונודיע על צעדים נוספים".

לשכת התעסוקה, ירושלים. יוסי זמיר, פלאש 90, אתר רשמי
לשכת התעסוקה בירושלים/אתר רשמי, יוסי זמיר, פלאש 90

"ההודעה של ראש הממשלה ושר האוצר בדבר הארכת הזכאות לימי אבטלה חשובה ובמקומה, והביטוח הלאומי יישם אותה לאלתר ברגע שהחקיקה תושלם", מסר בתגובה מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר. לדבריו, "אבטלה זה לא מקצוע, וחובה עלינו כחברה לדאוג לביטחון הסוציאלי למי שנקלע למצב זה בעקבות משבר הקורונה. הביטוח הלאומי דאג להעביר באופן שוטף את נתוני האבטלה אל מקבלי ההחלטות ולהדגיש את החשיבות בהענקת וודאות לקבלת דמי האבטלה לאלו שטרם הצליחו להיקלט חזרה לשוק העבודה".

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ בירך אף הוא על ההחלטה, ואמר כי "לאחר דיונים שקיימנו בקבינט העל הכלכלי שם דרשתי את הארכת תקופת הזכאות לדמי אבטלה, היום התקבלה ההחלטה". הוא הוסיף כי "אמשיך במדיניות הכלכלה האנושית, שתכליתה מתן מטריית הגנה כלכלית בתקופת משבר הקורונה על כל אזרח במדינת ישראל".

עוד בוואלה!

הם עבדו עשרות שנים בתיירות. עד שבאה הקורונה והנחיתה מכת מוות

לכתבה המלאה

החלטתם של נתניהו וכץ מגיעה לאחר פרסום נתוני הביטוח הלאומי, מהם עולה כי בחודש אוגוסט תיפסק זכאותם של 469,314 לקבלת דמי אבטלה. על פי הנתונים, בחודש יולי אמורה הייתה להיפסק זכאותם של 373,817 איש, אך ההחלטה כעת מוסיפה להם חודש נוסף אחד לפחות של דמי אבטלה.

תקופות הזכאות נעות בין 50 ל-175 ימים, ונקבעות על פי גילים. בשל משבר הקורונה, משרד האוצר האריך בכל פעם את תקופת הזכאות על מנת שהמובטלים ימשיכו לקבל תשלום.

לפי העדכון האחרון של שירות התעסוקה מהיום, 3,973 בני אדם דיווחו על חזרה לעבודה מאז יום רביעי ונרשמו 2,311 מובטלים חדשים. מאז שהחלו ההקלות במגבלות שהוטלו במאבק בנגיף הקורונה דיווחו 362,413 בני אדם על חזרה למקום העבודה.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
מילוי טפסים לדמי אבטלה בסניף ביטוח לאומי בחיפה, מרץ/יואב איתיאל

מדוח הסיכום של שירות התעסוקה, בחודש מאי, החודש השלישי למשבר הקורונה, חלה ירידה של 80.6% במספר דורשי העבודה החדשים לעומת אפריל. בעוד בחודש אפריל נרשמו 182 אלף מצטרפים חדשים למעגל האבטלה, במאי הצטרפו 35,400 איש כך שבסוף החודש מספר דורשי העבודה היה 960 אלף בני אדם.

(עדכון ראשון: 15:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully