וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העלייה בתחלואה: בירושלים יחלו לאכוף את הנחיות הקורונה

עד כה העירייה הסתפקה בהסברה, אך כעת פקחיה יחלו לפעול דרך חלוקת קנסות לתושבים ולעסקים המפרים את ההנחיות, ובכללן התו הסגול, חבישת מסכות ואיסור התקהלות, על רקע העלייה במספר הנדבקים. בעיר ישנם 681 חולים מאומתים, מתוכם 349 אובחנו רק בשבוע האחרון

דוברות משטרת ישראל

עיריית ירושלים הודיעה הבוקר (ראשון) כי תחל לאכוף את הנחיות נגיף הקורונה, ובכלל זה הנחיות "התו הסגול" לעסקים. עד כה העירייה נקטה במדיניות של הסברה, אולם כעת הפקחים צפויים להתחיל לחלק קנסות למפרים את ההנחיות, בעקבות העלייה בתחלואה שנראתה בשבועות האחרונים בעיר. 681 מתושביה הם חולים מאומתים, מתוכם 349 אובחנו רק בשבוע האחרון.

בהודעת העירייה, נכתב כי "על רקע העלייה במספר הנדבקים וחולי הקורונה, יפעלו עשרות פקחי העירייה לאכוף את הנחיות משרד הבריאות". עוד הוסיפה כי בין ההנחיות שיאכפו יהיו "חבישת מסכות, שמירת מרחק ואיסור התקהלות וכן את הנחיות התו הסגול בעסקים. הפקחים יתפרסו ברחבי העיר ויאכפו את ההנחיות הללו, במטרה להציל חיים ולמנוע הידבקות והתפשטות הקורונה".

מתחם בדיקות קורונה באצטדיון טדי, 30 במאי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
מתחם היבדק וסע באצטדיון טדי בעיר/פלאש 90, יונתן זינדל

הזינוק השבועי במספר החולים בעיר התבטאה גם באחוז בדיקות חיוביות גבוה מהממוצע הארצי. בזמן שברחבי הארץ 2.8% מהבדיקות חזרו השבוע כחיוביות, בירושלים 4% מהנבדקים התבררו כנשאים של הנגיף. עוד עולה מנתוני מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה כי יחס החולים הנוכחי בירושלים הוא שבעה חולים לעשרת אלפים תושבים.

תקנות התו הסגול לעסקים לא נאכפו בעיר עד כה, על אף שעברו כחודשיים מההחלטה עליהן. לטענת העירייה, העיכוב אירע בשל סיבות טכניות. התקנות כוללות את הצהרהתם של בעלי העסק כי יעמדו בתקנות ועל הרשויות הוטל לפקח ולוודא כי בעלי העסק אכן עומדים בהנחיות. בין היתר, על בתי העסק לבצע מדידת חום לנכנסים אליהם, להגביל את מספר הלקוחות תוך שמירה על מרחק ולהציב בכניסה שלט המבהיר את מספר הלקוחות המותר. בנוסף, על כלל העובדים לחבוש מסכות, ועליהם לתשאל את הנכנסים האם היו במגע עם חולה קורונה או השתעלו לאחרונה.

עוד בוואלה!

621 מאובחנים חדשים בקורונה ביממה; משרד הבריאות דן בהגבלת התקהלויות

לכתבה המלאה
תור בכניסה לסניף רמי לוי בירושלים 7 באפריל 2020. יונתן זינדל, פלאש 90, פלאש 90
יאכפו את התו הסגול. תור בכניסה לסופרמרקט בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע אתמול כי ברחבי הארץ 621 בני אדם נוספים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה קודם לכן. בכך, עלה סך המאובחנים בישראל ל-23,421. שלושה חולי קורונה נוספים מתו, ומניין המתים עלה ל-317 בני אדם. מספר החולים שמצבם קשה ירד ועומד כעת על 41, מתוכם 23 מונשמים - ירידה של חמישה מאז היום שלפני.

מספר החולים הפעילים עלה ל-6,102 בני אדם, וסך המחלימים הוא 17,002. עוד על פי משרד הבריאות, אתמול התבצעו 16,551 בדיקות לגילוי קורונה, ושיעור החיוביים מתוכם היה הגבוה ביותר השבוע - 2.8%.

בשל העלייה בתחלואה, בכירי משרד הבריאות התכנסו הלילה לדיון בנושא צמצום ההתקהלויות. זאת, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שיתקיים היום בשעה 11:00, בה ימליצו נציגי המשרד להגביל את מספר האנשים שיכולים לשהות יחד באותו מרחב. עם זאת, טרם התקבלו החלטות בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully