וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

621 מאובחנים חדשים בקורונה ביממה; משרד הבריאות דן בהגבלת התקהלויות

סך המאובחנים מאז אמש זינק ל-23,421, ומניין המתים עלה ל-317. עם זאת, חלה ירידה במספר המונשמים והחולים שמצבם קשה. בשל היקף התחלואה, בכירי משרד הבריאות ימליצו לקבינט הקורונה לצמצם את מספר האנשים שיכולים לשהות יחד במרחב, אך טרם התקבלו החלטות בנושא

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

(בווידאו: הממשלה אישרה את חוק איכוני השב"כ, השבוע)

621 בני אדם נוספים נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה ביממה האחרונה - כך הודיע הערב (שבת) משרד הבריאות. בכך, עלה סך המאובחנים בישראל ל-23,421. שלושה חולי קורונה מתו מאז אמש, ומניין המתים עלה ל-317 בני אדם. מספר החולים שמצבם קשה ירד ועומד כעת על 41, מתוכם 23 מונשמים - ירידה של חמישה מאז אתמול.

מספר החולים הפעילים עלה ל-6,102 בני אדם, וסך המחלימים הוא 17,002. עוד על פי משרד הבריאות, אתמול התבצעו 16,551 בדיקות לגילוי קורונה, ושיעור החיוביים מתוכם היה הגבוה ביותר השבוע - 2.8%.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
העלייה בתחלואה נמשכת. מעבדת קורונה בפתח תקווה/אלעד מלכה

בשל העלייה בתחלואה, התכנסו בכירי משרד הבריאות לדיון בנושא צמצום ההתקהלויות. זאת, לקראת ישיבת קבינט הקורונה שיתקיים מחר בשעה 11:00, בה ימליצו נציגי המשרד להגביל את מספר האנשים שיכולים לשהות יחד באותו מרחב. עם זאת, טרם התקבלו החלטות בנושא.

מחר תתכנס גם ועדת החוקה לדיון מקדים בבקשת הממשלה להאריך את התקנות לשעת חירום. זאת, כדי להאריך את הכרזת "אזור מוגבל" על כמה אזורים בארץ, שעתידות לפקוע בעוד שמונה ימים. הדיון צפוי להיות ארוך, ויימשך כשש שעות.

חוף הצוק תל אביב 27 ביוני 2020 (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
משרד הבריאות ימליץ על הגבלת התקהלויות. מתרחצים בחוף הצוק, היום/ראובן קסטרו

על פי משרד הבריאות, בימים האחרונים אירעו כמה התפרצויות קורונה בבתי אבות, שמקורן בהדבקות של צוות המטפלים. בבית האבות "נאות מרגוע" ברמלה נמצאו 17 דיירים ושבעה מטפלים חיוביים לקורונה. כלל המטפלים והדיירים בבית האבות נכנסו לבידוד, והצוות עוקב אחר מצבם הרפואי.

הדיירים פונו לבתי חולים ולמרכזים רפואיים גריאטריים, ואנשי הצוות פונו למלונית. בשל מספר המאובחנים בבית האבות, משרד הבריאות ידגום את כל להדיירים והמטפלים בעוד שלושה ימים. נכון לעכשיו, הדיירים שנותרו במקום חשים בטוב.

מנתוני דובר צה"ל עולה כי עד כה חלו בנגיף 367 משרתים, בעוד 237 החלימו או השתחררו משירות. בנוסף, 4,497 חיילים ואנשי קבע נמצאים בבידוד.

מוקדם יותר היום הודיע בית החולים הדסה עין כרם בירושלים כי צעירה בת 19 מתה מנגיף הקורונה. מדובר בחולת הקורונה הצעירה ביותר שמתה מהנגיף בישראל. על פי המרכז הרפואי, היא סבלה ממחלות רקע קשות, בהן עודף משקל קיצוני, ועם קבלתה לאשפוז בהדסה נזקקה להנשמה באופן מידי.

היא חוברה למכונת הנשמה, ולאחר כשבוע וחצי של טיפול נקבע מותה. עוד נמסר מהדסה כי קיימת הסתברות גבוהה שכמה אנשי צוות שטיפלו בצעירה נדבקו בנגיף. בשל כך, אותרו כלל אנשי הצוות שנחשפו לצעירה, והוכנסו לבידוד.

פעולות אכיפה ברקע הגבלות הקורונה באשדוד 26 ביוני 2020. ראובן קסטרו
פעילות אכיפה באשדוד, אתמול/ראובן קסטרו

אתמול נכנסה לתוקפה שורת מגבלות באשדוד ובת ים, ברקע העלייה במספר המאובחנים בנגיף. כמו כן, הסגר שהוטל בשכונה 2 בערערה יימשך עד 1 ביולי. על פי המגבלות שאושרו על ידי ועדת השרים לענייני אזור מוגבל, באשדוד נסגרו מוסדות חינוך ונאסרה התקהלות מעל עשרה אנשים ברובעים ג', ז', ו-ח'. בבת ים נסגרו מוסדות החינוך החל מכיתה ה', נאסרה התקהלות של יותר מעשרה אנשים, וכן תבוצע אכיפה מוגברת בחתונות.

(עדכון ראשון: 21:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully