וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפול פסיכולוגי בזום: תכנית הסיוע הנפשי לימי הקורונה יוצאת לדרך

29.6.2020 / 12:59

במסגרת התכנית, יוכל כל אדם המעוניין בכך לקבל סיוע נפשי באמצעות שיחת וידאו ללא כל צורך בהמתנה או באבחון ראשוני. ארבע קופות החולים יחלו ביישום התכנית, שעלותה מוערכת בין 56 ל-168 מיליון שקלים

--

התכנית למתן טיפול נפשי על רקע משבר הקורונה יוצאת היום (שני) לדרך. במסגרת התכנית, שגיבש לפני כשלושה חודשים האגף לבריאות הנפש במשרד הבריאות, יחלו ארבע קופות החולים במתן של שלושה טיפולים של 45 דקות ללא עלות לכל המעוניין בכך.

על פי התכנית, שפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS, המעוניין בסיוע יוכל לקבלו ללא צורך בהמתנה ארוכה וללא צורך באבחון ראשוני. זאת, באמצעות שיחת טלפון או על ידי תמיכה מרחוק בפלטפורמות מאושרות לאבטחת מידע דוגמת זום.

מעבדת בדיקות הקורונה שהקימה חברת MyHeritage בית קודאק, פתח תקווה, 21 ביוני 2020. אלעד מלכה
התכנית לבריאות הנפש יוצאת לדרך/אלעד מלכה

עלות התכנית מוערכת בין הסכומים 56 מיליון שקלים ל-168.5 מיליון שקלים, והיא מיועדת ל-3%-1% מהאוכלוסייה בישראל - המהווים בין 88 אלף ל-266 אלף אזרחים.

במהלך חודש אפריל העריכו באגף כי שיעור הפונים מכלל האוכלוסייה יעמוד על 2%, "בהערכות הנדיבות ביותר", וזאת לפי בסיס הנתונים של הפונים לעמותת ער"ן (עזרה ראשונה נפשית). על פי הערכות גורמים במערך בריאות הנפש, כמיליון אזרחים יזדקקו לסיוע נפשי בתום משבר הקורונה - והתכנית צפויה להפחית את הכמות.

עוד בוואלה!

כמו במלחמה: התכנית של משרד הבריאות לסיוע נפשי במשבר הקורונה נחשפת

לכתבה המלאה
זוג קשישים מנהלים שיחה דרך אפליקציית "זום". 25 במרץ 2020. רויטרס, רויטרס
טיפולים אישיים באמצעות "זום"/רויטרס, רויטרס

המודל לפיו נהגתה התכנית מתבסס על מודל קיים, שנולד כחלק משיתוף פעולה בין משרד הבריאות לביטוח הלאומי, הקרוי "נוהל חרדה" במצבי חשיפה לאירועי איבה, מלחמה או טרור - כפי שזוכים לו תושבי עוטף עזה. "במודל זה אין צורך שהנחשף יאובחן או יגיע לסף אבחנתי כלשהו בעת מצוקה, והוא זכאי על פי פנייה למקומות שהוכרו על יד היישות המקצועית לקבלת התערבות נפשית למניעת התפתחות תחלואה חרדתית", נכתב במסמך הרשמי שגובש במשרד החינוך.

את המסמך גיבשו ראש האגף לבריאות הנפש ד"ר טל ברגמן־לוי, מנהל המערך הקליני באגף ד"ר אהוד ססר, מנהלת המחלקה לטראומה נפשית באגף בלה בן גרשון, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה ד"ר צבי פישל ויו"ר החברה לפסיכיאטריה של הקהילה ד"ר עידו לוריא.

"משבר הקורונה שפוקד את הארץ והעולם כיום מציב אתגרים רבים בפני מערכות בריאות ככלל, ומערכות בריאות נפש בפרט", הסבירו מגבשי התכנית לפני כחודשיים. "חרדות שונות מתווספות ומלוות כעת את כלל הציבור, החל מחרדות כלליות מפני הקורונה עצמה, דרך חרדות הנובעות מההשלכות של ההגבלות המשתנות מדי יום (הגבלות תנועה וכד'), דרך השלכות נפשיות הנובעות מהפגיעה הכלכלית הקשה שניחתה על חלקים נרחבים של האוכלוסייה - ועד להשלכות נפשיות קשות הנובעת משהייה ממושכת בבידוד, בין אם בבתים או במלוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully