וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהתפרצות באזור אור יהודה: שמונה נדבקו בקורונה בבית אבות

6.6.2020 / 19:54

בבית האבות "אחוזת אייל" נמצאו שישה דיירים ושני אנשי צוות כנשאי הנגיף, אף שתוצאות הבדיקות הראשונות שעברו היו שליליות. ראשת עיריית ראש יהודה קראה לתושבים להקפיד על ההנחיות ואמרה כי "נסייע עם כל מה שנדרש". בכלל הארץ, 58 נדבקו בנגיף מאז חצות ושלושה נוספים מתו

אתר רשמי

שישה דיירים ושני אנשי צוות בבית האבות "אחוזת אייל" שבאזור אור יהודה נמצאו היום (שבת) כנשאי נגיף הקורונה. רק הבדיקה השנייה אימתה את החשש שהם נדבקו בקורונה, אף על פי שבבדיקה הקודמת שעברו התקבלו תוצאות שליליות.

בעקבות זאת, במוסד ובעיר הסמוכה חוששים מהתפרצות מחודשת של המגיפה. ליאת שוחט, ראשת עיריית אור יהודה, כתבה לתושבים בעמוד הפייסבוק שלה כי "ל'אחוזת אייל' אין אבא ואמא והיא אינה משויכת לאף רשות מוניציפלית. יחד עם זאת, אנו נמצאים עם הנהלת המקום בקשר שוטף, וכך קרה גם הבוקר כשבהנחייתי מנכ"ל העירייה, אלי אהרוני, יצר עימם קשר ואנו נסייע להם בהתמודדות עם כל מה שנדרש".

שוחט הוסיפה: "זו הזדמנות נוספת לקרוא לכם, תושבים יקרים, לשמור בקפדנות על ההנחיות - מנעו התכנסויות ככל שהדבר הוא לא נדרש, עטו מסיכות, שמרו על מרחק ועל היגיינה".

בית האבות "אחוזת אייל" בו נמצאו שישה דיירים ושני אנשי צוות כנשאי נגיף הקורונה 6 ביוני 2020. ראובן קסטרו
הבדיקה השנייה אישרה את החשש. בית האבות "אחוזת אייל"/ראובן קסטרו

לפי מסמך של משרד הבריאות שהגיע לידי וואלה! NEWS בחודש שעבר, מחצית מהחולים שמתו מקורונה בישראל נכון למועד זה הגיעו מבית אבות וממוסדות גריאטריים. הנתונים הוצגו על ידי ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, לנציגי המוסדות. זאת, חודש לאחר שמנכ"ל בית החולים איכילוב שבתל אביב, פרופ' רוני גמזו, הציג תכנית להגנה על דיירי בתי האבות מול מגיפת הקורונה.

גמזו מונה לאחראי על בתי האבות על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש אפריל, בעיצומו של משבר הקורונה, בעקבות שורת מקרים של התפרצוף הנגיף במוסדות אלה. תכניתו, "מגן אבות ואימהות", מונה 11 סעיפים וכוללת בין היתר ניהול המשבר ממטה ממשלתי אחד המרכז את כלל הפעילות מול הגופים השונים, הקמת מוקד שייתן מענה לצרכי בתי האבות ומוקד נוסף שישמ מקור הסברה ומידע לציבור, הוספת מיטות למאושפזים וכן מציאת פתרונות לתמיכה רגשית.

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מחצית מהחולים - ממוסדות גיריאטרים. מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז חצות אובחנו 58 נדבקים חדשים בקורונה, מה שמעלה את הסך הכולל של המקרים המאומתים מאז פרוץ המגיפה ל-17,752. זאת, לאחר שבוצעו 16,160 בדיקות אתמול. כמו כן, מניין המתים עלה ל-295 - שלושה נוספים היום. מבין כלל המקרים, 2,407 הם חולים פעילים, 21 מונשמים ו-15,050 החלימו.

(עדכון ראשון: 17:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully