וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית סיוע חדשה תזרים למשק 2 מיליארד שקלים; שיעור האבטלה - 21.2%

29.6.2020 / 21:40

ראש הממשלה ושר האוצר הכריזו על מענקים נוספים שנועדו לסייע לעצמאים ועסקים נוספים שנפגעו בחודשים מאי-יוני מהמשבר הכלכלי הנרחב. מענקים גבוהים יותר יינתנו לעסקים ששימרו את מצבת כוח האדם שלהם. שירות התעסוקה: בישראל ישנם 861,861 בני אדם - 605,157 מתוכם בחל"ת

צילום: ערוץ כנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הכריזו היום (שני) על תכנית חדשה לסיוע למגזר העסקי ולעסקים העצמאיים בהיקף שני מיליארד שקלים, שצפויה לצאת לפועל בימים הקרובים.

התכנית כוללת מענקים מיוחדים לעסקים עם מחזור של עד 20 מיליון שקלים בשנה, ונפגעו בהיקף של 60% לפחות בחודשים מאי-יוני, ועד לגובה של 15-10% מהמחזור. עסקים אלו יוכלו לקבל מענקים עד לגובה של 400 אלף שקלים. בנוסף, גם עסקים עם מחזור של עד מאה מיליון שקלים, שנפגעו לפחות ב-80% במהלך חודשים אלו, יוכלו לקבל במסגרת תכנית זאת מענקים מהמדינה. מענקים גבוהים יותר יינתנו לעסקים ששימרו את מצבת כוח האדם שלהם.

לעומתם, עצמאים שהיקף פעילותם הכלכלית מגיעה עד למחזור של 300 אלף שקלים בשנה יקבלו מענק שצפוי להיות כפול ביחס למענק שניתן בפעימה הקודמת. בהתאם, הקריטריון לקבלת מענק עבור עסקים אלה השתנה, והוא יינתן לעסקים שנפגעו בהיקף של 40% לפחות, לעומת 20% בפעימות הקודמות.

בעלי אולמות אירועים בהפגנת העצמאים - ה-17 למאי 2020. יוסי שטיינר, אתר רשמי
מחאת העצמאים/אתר רשמי, יוסי שטיינר

"מטרת התכנית היא לאפשר הזרמה מיידית של סכומי כסף משמעותיים לעצמאים ולמגזר העסקי, ללא עיכובים וחסמים מיותרים, ובכך לסייע להם לעבור את תקופת המשבר", נמסר. "כל זאת לצד המשך קבלת המענקים בסך 7,500 שקלים על כל עובד שיוחזר לעבודה. במקביל יוגשו בקרוב תקציב המדינה וחוק הסדרים מקיף, שילווה בתחרות מול המונופולים הגדולים וברפורמות והסרת חסמים ורגולציה, שיסייעו לפעילות העסקית ויביאו לצמיחה מחודשת של המשק".

"אני קשוב לכאב שלכם. אני שומע את הזעקות שלכם", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר הצגת התכנית, "סיכמתי היום עם שר האוצר על הזרמה מיוחדת של 2 מיליארד שקל לעצמאיים, לעסקים קטנים ולעסקים בינוניים, זה במסגרת ההזרמה של ה-100 מיליארד שקל שהחלטנו עליהם - להבטיח שהכסף יגיע אליכם יותר מהר ויותר כסף. בנוסף, ישבתי היום עם צוות כלכלנים בינלאומיים להחליט על הדברים החשובים ביותר - איך לתת תכנית כלכלית שתבטיח את הצמיחה, את מקומות העבודה שלכם ואת הפרנסה שלכם. אנחנו עובדים בשבילכם כל הזמן".

עוד בוואלה!

הם עבדו עשרות שנים בתיירות. עד שבאה הקורונה והנחיתה מכת מוות

לכתבה המלאה

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים בירך הערב בשם נשיאות המעסיקים והעסקים, על תכנית הסיוע הכלכלית ואמר כי "טוב שממשלת ישראל אימצה את עיקרון הפיצוי על ירידה במחזורים והצורך לתגמל עסקים שנלחמו על השארת עובדיהם על אף הפגיעה". הוא הסביר כי "עם זאת, יש להקל משמעותית על תנאי הזכאות כך שכל עסק בישראל, מכל ענף ובכל גודל, שנפגע בלמעלה מ-25% במטרה להבטיח את המשך הפעילות העסקית ואת יכולת קליטת העובדים".

בתוך כך, שירות התעסוקה מסר כי מספר המובטלים במשק, נכון להיום, עומד על 861,861 בני אדם - 605,157 מתוכם בחל"ת. שיעור האבטלה הכללי עומד על 21.2%. אמנם, מגמת החזרה לעבודה נמשכת - ביממה האחרונה 7,129 בני אדם דיווחו על חזרה לעבודה, נתון גבוה יותר מאשר בימים שלפני כן - אך 1,132 דורשי עבודה חדשים נרשמו אף הם ב-24 השעות האחרונות. בסך הכל, 369,542 חזרו לעבודתם מאז החלו ההקלות באמצע באפריל, ו-130,111 בני אדם נרשמו מאז כדורשי עבודה.

מעל מיליון בקשות לדמי אבטלה - 1,074,905 - נרשמו מאז תחילת משבר הקורונה בביטוח הלאומי - וכ-92% אושרו. 72,071 אזרחים - כ-6.7% מכלל הבקשות, לא עמדו בתנאי הזכאות, ואילו הטיפול ביתר לא הסתיים.

(עדכון ראשון 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully