וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן זדורוב הגיש ראיה חדשה לעליון וביקש לשחררו לאלתר מהכלא

22.6.2020 / 21:47

רוצח הילדה תאיר ראדה פנה לבית המשפט בבקשה להעביר ראיה משפטית רפואית שטרם הוצגה. לדבריו, היא "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". המדינה, שמתנגדת לבקשתו של זדורוב למשפט חוזר, תידרש להגיב לבקשה בתוך עשרה ימים

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: משפחתה של תאיר ראדה עלתה לקברה, 2018)

רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה והגיש בשנה שעברה בקשה למשפט חוזר, ביקש אתמול (ראשון) מבית המשפט העליון להגיש "ראיה משפטית רפואית חדשה". לדבריו, הראיה "נועלת באופן הרמטי את ההוכחה בדבר חפותו". במקביל הוא ביקש לשחררו לאלתר מבית הכלא, וזאת כביכול לאור הראיה החדשה.

השופט חנן מלצר קבע היום כי על סנגורו של זדורוב להגיש מחדש את שתי הבקשות בהתאם לנוהלי בית המשפט העליון, כך שאורכן לא יעלה ביחד על שבעה עמודים. המדינה, שמתנגדת לבקשתו של זדורוב למשפט חוזר, תידרש להגיב לבקשה להוספת ראיה בתוך עשרה ימים נוספים.

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. דודי ועקנין, פול צלמים
זדורוב בבית המשפט העליון, 2015/פול צלמים, דודי ועקנין

בחודש אפריל האחרון הגישה המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה את תגובתה לבקשתו של זדורוב למשפט חוזר. בתגובה נכתב כי לאחר בחינה מחודשת של כלל הראיות ופסקי הדין בתיק - המדינה סבורה כי ההרשעה מוצדקת, וכי אין עילה לקיים לו משפט חוזר.

הפרקליטות האשימה כי בקשתו של זדורוב למשפט חוזר "שזורה בטענות בעלות אופי קונספירטיבי, חסרות בסיס, לפיהן כל הגורמים המעורבים בתיק עשו יד אחת במהלך 14 השנים האחרונות להפליל אדם חף מפשע". בפרקליטות הדגישו כי התיק זכה לבחינה שיפוטית חסרת תקדים, ואף "מעמיקה ונרחבת באופן יוצא דופן".

עוד בוואלה!

מהן הראיות החדשות ומה הסיכוי למשפט חוזר? כל הפרטים על בקשת זדורוב

לכתבה המלאה
תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
יותר מ-13 שנים לרצח. תאיר ראדה/ג'יני

ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. שבוע לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין אוקראיני בן 29. יום הרצח היה עבורו היום האחרון בעבודת ריצוף מקלט בית הספר. בחיפוש בביתו נמצא אוסף סכינים והיסטוריית חיפוש ושיתוף של סרטי סנאף ואלימות. זדורוב סיפר למדובב של המשטרה שראדה היא "חוצפנית", והוא לא נעתר לבקשתה לתת לה סיגריה.

זדורוב הורשע ברצח ונידון למאסר עולם. באמצעות עורכי דינו הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון הרשיע אותו בשנית. זדורוב הגיש בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה. באוקטובר אשתקד הגיש זדורוב לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר. הבקשה, שהוגשה על ידי סנגורו, עו"ד ירום הלוי, מכילה כביכול ראיות חדשות שאמורות לשכנע את בית המשפט העליון לדון שוב בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully