וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: א"ק מסרה עדות במשטרה חודש לפני ערעורו של זדורוב

3.11.2019 / 14:19

עוד לפני שהוגשה בקשתו של רמון זדורוב, שהורשע ברצח, למשפט חוזר, זומנה א"ק למסור עדות במשטרה. "כפי שנהגה בעבר, גם זו הפעם, התייצבה לחקירה וענתה על כל מה שנשאלה", אמר סנגורה

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

א"ק התבקשה למסור עדות במשטרה לפני כחודש - עוד בטרם הוגשה הבקשה למשפט חוזר על ידי רומן זדורוב, כך נודע היום (ראשון). סנגורה, עו"ד תומר שוורץ, מסר כי "כפי שנהגה בעבר, גם זו הפעם, התייצבה לחקירה וענתה על כל מה שנשאלה".

עו"ד שוורץ ועו"ד דניאל חקלאי מסרו כי "א"ק זומנה לחקירה לפני כחודש. היא לא נחקרה כחשודה. היא לא נחקרה תחת אזהרת חשוד. מדובר במסירת עדות נוספת שבמסגרתה היא שבה וחידדה מכלול נקודות שעלו גם בעבר: לא קיים שום קשר בינה לבין הרצח המחריד של תאיר ראדה. מעולם לא נמצאה ראיה מדעית שקושרת ישירות בינה לבין זירת הרצח. הן דגימת הדנ"א והן טביעת האצבע שניטלו מגופה ביוזמתה ומרצונה החופשי ובהתאם לבקשותינו החוזרות ונשנות - אינן תואמות לשרידי הדנ"א וכן לטביעות האצבע שנמצאו בזירת הפשע".

"הן בתא השירותים עצמו והן במתחם קומת תאי השירותים לא נמצאה שום ראיה מדעית תואמת", הוסיפו עורכי הדין. "לא ניתן להפיק דנ"א גרעיני מהשערה המפורסמת ללא השורש שנמצאה כפי הנטען על גופה של תאיר. ניתן להפיק ממנה רק אילן יוחסין משוער (דנ"א מיטוכנריאלי) שתואם לעשרות אלפי ישראלים. טענת א"ח כי היא רצחה את תאיר טומנת בחובה כזב מוחלט. מדובר בהוצאת דיבה חמורה. לכן היא גם תבעה אותו".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

"מדובר במתמודדת נפש ואמנית שמבקשת לחיות את חייה בשקט ובשלווה ככל הניתן", המשיכו סנגוריה של א"ק. "משטרת ישראל יודעת זאת היטב. פרקליטות המדינה יודעת זאת היטב. חקירתה הייתה קצרה, ממוקדת, בהירה וללא כל חשד. היא שוחררה בתום חקירתה ללא תנאים מגבילים".

עוד הוסיפו כי "צר לנו שגורם בעל אינטרס הדליף את דבר חקירתה של מתמודדת נפש שאינה קשורה ברצח תאיר. צר לנו על כך שגורם כלשהו שב ומטלטל את נפשה של אילנה ראדה המרשימה שסבלה עמוק כל כך. וצר לנו שהאש המוסטת כלפי א"ק אינה מאפשרת דיון ענייני בטענותיו האחרות של רומן זדורוב".

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, הגיש לפני כשבוע וחצי לבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר למרשו. לדברי הלוי, לשופטים הוגשו הרבה ראיות חדשות שלטענתו מוכיחות כי מרשו לא רצח את ראדה. "יש הרבה ראיות כאלה שמוכיחות חד משמעית שרומן אינו הרוצח, ולא יכול היה לרצוח".

רומן זדורוב מערער בבית המשפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"יש הרבה ראיות כאלה שמוכיחות חד משמעית שרומן אינו הרוצח". זדורוב/נועם מושקוביץ

הטענה כי הנערה א"ק (ששמה המלא אסור לפרסום) קשורה לכאורה לרצח ראדה הועלתה לראשונה על ידי סנגוריו הקודמים של זדורוב, בערעור לבית המשפט העליון. עם זאת, מכיוון שערכאת ערעור לא נוהגת לשמוע ראיות חדשות, השופטים לא אישרו לסנגורים להעלות את הכיוון הזה, והדברים לא נידונו והוכרעו בבית המשפט.

טענה זו זכתה להד ציבורי בעקבות חשיפתה בסדרה "צל של אמת", ששודרה ב-HOT8. יוצרי הסדרה פרסמו עדות של אישה, שטענה כי אישה אחרת, שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א''ק, שמעה ממנה וידוי על רצח ראדה. שתי הנשים שמו קץ לחייהן מאז, אולם בשנה שעברה טענה אישה נוספת כי א"ק התוודתה גם בפניה על הרצח. בן זוגה של א"ק בזמן הרצח, א"ח, טען כי התוודתה גם בפניו ואף כי ביצעה את הרצח בזמן שלבשה בגד שלו. א"ק נחקרה, אולם הכחישה כי ביצעה את הרצח והאשימה את א"ח בניסיון להפליל אותה. סנגוריה, עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ, מכחישים כי יש לה קשר כלשהו למעשה.

לפני כחצי שנה ביקשה א"ק מפרקליטות המדינה לסגור את התיק בעניינה. בבקשתה, שנשלחה על ידי סנגורה, נכתב כי "מאחר שישנו מורשע ברצח (רומן זדורוב) ומאחר שהוא מרצה מאסר עולם (תוך שערעור על הרשעתו נדחה ברוב קולות בידי בית המשפט העליון הנכבד), דומה שלא היה עוד מקום להותרת תיק החקירה הפתוח". עו"ד חקלאי פנה בנושא לפרקליטות כבר לפני כשנה וחצי וביקש לקבל אישור כי התיק נגד א"ק נגנז. באוגוסט 2018 הוא נענה כי הנושא נמצא על שולחנו של פרקליט המדינה שי ניצן וממתין להכרעתו. כעת ביקש הפרקליט בשנית להורות על סגירת התיק.

תאיר ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר, הורשע ברצח בשתי ערכאות ולפני שנתיים נדחה ערעורו לעליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully