וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

א"ק מבקשת מהפרקליטות: סגרו את התיק נגדי בפרשת תאיר ראדה

22.4.2019 / 10:31

סנגורה של האישה, שנחשדה ברצח הנערה בקצרין ב-2006, פנה לפרקליטות כבר לפני שנה בעניין אך נענה כי הנושא ממתין להכרעת פרקליט המדינה שי ניצן - וכעת ביקש זאת בשנית. "כיוון שיש מורשע ברצח המרצה מאסר עולם, דומה שלא היה עוד מקום להותרת תיק החקירה פתוח"

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: יוסי אלטר

א"ק, שנחשדה ברצח הנערה תאיר ראדה, ביקשה מפרקליטות המדינה לסגור את התיק בעניינה. בבקשתה, שנשלחה בשבוע שעבר על ידי סנגורה דניאל חקלאי, נכתב כי "מאחר שישנו מורשע ברצח (רומן זדורוב) ומאחר שהוא מרצה מאסר עולם (תוך שערעור על הרשעתו נדחה ברוב קולות בידי בית המשפט העליון הנכבד), דומה שלא היה עוד מקום להותרת תיק החקירה הפתוח".

עו"ד חקלאי פנה בנושא לפרקליטות כבר לפני כשנה וביקש לקבל אישור כי התיק נגד א"ק נגנז. באוגוסט האחרון הוא נענה כי הנושא נמצא על שולחנו של פרקליט המדינה שי ניצן וממתין להכרעתו. כעת ביקש הפרקליט בשנית להורות על סגירת התיק.

תאיר ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר, הורשע ברצח בשתי ערכאות ולפני שנתיים נדחה ערעורו לעליון.

לקריאה נוספת:
מנהל המכון לפרואה משפטית: "אם יפתחו עוד תיקים כמו של זדורוב - יעלו שאלות גם עליהם"
"דברים לא נבדקו - וזה לא מזיז לאף אחד": 12 שנה לרצח תאיר ראדה
אילנה ראדה ליד קבר בתה: "לא אנוח עד שהמשפט ייפתח מחדש"

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נרצחה לפני כ-12 שנים וחצי. תאיר ראדה/ג'יני

בחודש אוקטובר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי צעירה הגיעה למסור עדות בימ"ר צפון בנצרת עילית לאחר שבמשטרה קיבלו מידע לפיו אישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בנושא, התוודתה בפניה שכשהיו מאושפזות בבית החולים "מזרע" היא רצחה את ראדה. בכך הפכה הצעירה לאדם השלישי, לכאורה, בפניו חשפה א"ק את אחריותה לרצח.

לפני כשנתיים פורסמה בסדרה ''צל של אמת'' בערוץ הוט 8, עדותה של מ''פ, צעירה שטענה כי ע', חברתה שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א''ק, שמעה ממנה אף היא וידוי על רצח ראדה. מ''פ שמה מאז קץ לחייה, וכך גם ע', כך שלא התאפשר למשטרה לגבות מהן עדות. במשטרה התקבלה עדות מאישה אחרת, שטענה כי שתי נשים אחרות שטיפלו ב-ע' שמעו ממנה את הטענה אודות א''ק.

בשנה שעברה היא נחקרה באזהרה בעקבות עדות שנתן בן זוגה לשעבר, א''ח, ולפיה סיפרה לו לאחר הרצח כי היא זו שרצחה את ראדה כשלבשה את בגדיו. היא הכחישה את הטענות, והאשימה את א''ח בניסיון להפלילה כיוון שנפרדה ממנו זמן קצר קודם לכן. בתום החקירה נקבע כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת אותה לרצח מלבד עדות בן הזוג לשעבר.

עוד באותו נושא

מי אשם? ספר המתח של עורך דינה של א"ק בהשראת פרשת ראדה

לכתבה המלאה
אזכרה לתאיר ראדה 22 בנובמבר 2018. אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
רומן זדורוב הורשע ברציחתה/מערכת וואלה! NEWS, אלי אשכנזי

לפני כחצי שנה עדכנו אנשי המכון לרפואה משפטית את סנגורו של המורשע ברצח זדורוב ואת הפרקליטים המטפלים בתיק מטעם פרקליטות המדינה כי נמצאה התאמה בין שערה שנמצאה בזירת הרצח ב-2006 לבין א"ח. באותו ערב הופץ סרטון בו הודיעו מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ומנהלת המעבדה הביולוגית במכון, ד"ר נורית בובליל, כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן".

ההתאמה, כך דווח, נמצאה בבדיקת דנ"א מיטוכונדריאלי, ולא בבדיקת דנ"א רגילה, והמשמעות היא כי לא מדובר בהתאמה של "אחד לאחד", אלא בהתאמה בין פרט שנבדק לבין עץ משפחה מורחב. כלומר, ההתאמה שנמצאה משמעה כי השערה שייכת בעצם למישהו מהשושלת המשפחתית המורחבת של א"ח.

לאחר פרסום הממצאים נערכה במכון פגישה במכון בה השתתפו נציגי משטרה ומומחה ישראלי לדנ"א מיטוכונדריאלי, שטען כי בבדיקה ראשונית מול מאגר ובו 2,000 עצי משפחה מישראל, נמצאו תשע התאמות לשערה שנמצאה בזירה. המשמעות היא כי השערה יכולה להיות שייכת לאלפי ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully