וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: רומן זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר; "א"ק היא הרוצחת"

23.10.2019 / 13:18

סנגורו של זדורוב עו"ד הלוי הגיש בבית המשפט העליון בקשה למשפט חוזר לרומן זדורוב שהורשע ברצח תאיר ראדה. "הראיות החדשות מוכיחות שהוא אינו הרוצח ולא היה יכול לרצוח", אמר הלוי. אישתו של זדורוב: "רוב הציבור תומך בנו"

צילום: רוני כנפו, עריכה: אסף דרורי

רומן זדורוב הגיש בקשה למשפט חוזר - עדכונים אחרונים

  • פרקליטו של זדורוב הגיש בשמו בקשה לעליון לקיים משפט חוזר
  • עו"ד ירום הלוי: "השחזור מופרך, עשו לו רצח אופי"
  • אולגה זדורוב: "הציבור תומך בנו, בעלי ישוחרר"

סנגורו של רומן זדורוב, עו"ד ירום הלוי, הגיע היום (רביעי) לבית המשפט העליון כדי להגיש את בקשת המשפט החוזר למרשו שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה. לדברי הלוי, לשופטים הוגשו הרבה ראיות חדשות שלטענתו מוכיחות כי מרשו לא רצח את ראדה. "יש הרבה ראיות כאלה שמוכיחות חד משמעית שרומן אינו הרוצח, ולא יכול היה לרצוח, וגם ראיות שמוכיחות במאה אחוז מה שאני זועק מספר שנים, שא"ק רצחה אותה".

"הבקשה נפרסת על פני 370 עמודים. יש בה שתי חוות דעת שונות, בהפרשי זמן, של מומחה מספר אחד בעולם בשם תום בוול. הוא קיבל את כל הראיות הפורנזיות הרלוונטיות - התצלומים מהזירה, של כתמי הדם מתוך התא, הוא קיבל את חוות דעת הפתולוג, את השחזור של רומן", הסביר עו"ד הלוי.

הלוי תקף את השחזור, "הפניתי אליו את השאלה המתבקשת, האם כשבוצע רצח, דלת התא השני הייתה פתוחה, חצי פתוחה או סגורה. זאת משום שההיגיון מחייב שהרוצח או הרוצחת לא היה עושה זאת עם דלת פתוחה. הוא נתן חוות דעת חד משמעית שהדלת היתה סגורה בזמן הרצח. תבינו את המשמעות: רומן שחזר עם דלת פתוחה. למרבה האבסורד והפתטיות, החוקרים לימדו אותו הפוך מהמציאות. זה מה שהחוקרים העבירו לרומן, זו הטעות הקולוסלית, והוא שתה את זה בצמא. הוא התחיל את ההדגמה כשהוא דוקר את המנוחה בכלל מחוץ לתא. זו ראיה מדעית - השחזור מופרך".

רומן זדורוב החשוד ברצח תאיר ראדה בהכרעת דין, ביהמ"ש המחוזי נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
"נעשה לו רצח אופי". זדורוב/ערן גילווארג

"הראיה השניה גם נוגעת לאותו מומחה", המשיך, "היא מנפצת את הספין האיום שהולידו חוקרי המשטרה חודש לאחר הרצח, והפרקליטות המשיכה - והתקבל על ידי המחוזי ובדעת רוב בעליון. זה נוגע לעקבות הזרות, כשכזכור הייתה הסכמה ששלוש העקבות נעשו על ידי אותו אדם. ההסכמה השניה היתה שהן יצאו מהתא, ושהן לא שייכות לרומן".

עורך הדין המשיך ואמר: "מה היה הספין? שברגע שהחוקרים הבינו שזה המצב, הם הולידו את דני דין המחלץ האלמוני. מחלץ מכוחות הביטחון שהיה כביכול בתוך התא, טיפס לתוכו, יצא, ולא רוצה למסור את הנעל. הראיות מפריכות את הספין הזה. יש ראיה מדעית שלא זכתה לשום דיון בבית המשפט: משהו שאמר קצין הזיהוי, והתקבל בשתיקה. העקבה הראשונה כידוע היא על האסלה, ומכסה עליה כתם דם של המנוחה. אז תגידו איך זה יכול להיות שהדם זלג עליה? הרי הוא טרי. אז איך זה יכול להיות מחלץ? הרצח היה בין אחת וחצי לשתיים בצהריים, והגילוי היה בעשרה לשבע בערב. בערך חמש שעות לאחר המוות. בוול קיבל את התמונות, קובע שהכתם עצר מלזלוג מקסימום בתוך שעה ממות המנוחה. זה גזר דין מוות לספין של הפרקליטות".

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
נרצחה ב-2006. תאיר ראדה/ג'יני

עו"ד הלוי נגע בדבריו גם לממצאים שהתגלו במחשבו האישי של זדורוב על ידי מומחה המחשב המשטרתי, באופן אותו כינה "רצח אופי", וטען כי הם הופרכו על ידי מומחים לחילוץ מידע ממחשבים. "המומחה המשטרתי קבע ארבע קביעות, בהן שהוא חיפש סרטי סנאף, שממה שאני יודע הם סרטי רצח ואונס אמיתיים. מי שמעורב בסרטים כאלה, לדעתי, צריך להרוג אותו. כך גם לגבי מי שצופה בפדופיליה, שגם את זה קבעו לגבי רומן. אם היה דבר כזה - לא הייתי מייצג את רומן. אני מגיע לזה שברגע ששכנעו בזה את המחוזי והעליון, נפל הפור ורומן כבר הורשע. המחשב הוא בליבת המחלוקת. זה הרס את רומן והרשיע אותו. את העוול הזה, אני מצפה מהעליון לתקן. ל'רוצח' רצחו את האופי. זה היה מחשב משומש בכלל שרומן ואשתו קנו", אמר.

עו"ד ירום הלוי , פרקליטו של רומן זדורוב מגיש בקשה למשפט חוזר, 23 באוקטובר 2019. רוני כנפו
"השחזור מופרך". עו"ד ירום הלוי/רוני כנפו

לבסוף התייחס הפרקליט לשערה שנמצאה בזירה, התואמת לכאורה את הפרופיל הגנטי של א"ח, אך עשויה להתאים לרבים אחרים. "שנה אני אוכל את הלב עם הספין של הפרקליטות, שצריכה להתבייש.
כל ראיה פורנזית שואבת את משקלה משאר הראיות. למה לא מעניין אותי 1 ל-10,000 או ל-50 אלף? כי הפרקליטות קראה קלסר עם עשרות ראיות וצחקה עליי. הם אמרו שהם קיימו מספר ישיבות עם פרקליט המדינה. הראיה מקבלת את החיות משאר הראיות, ואז ה-1 ל-20 אלף הופך למאה אחוז. יש 50 סיועים וחיזוקים בראיות שונות לגרסה שמפלילה את א"ק ברצח ונמסרה על ידי א"ח".

"יש את השערה, לאחר מכן יש פרטים מוכמנים - שפע פרטים מוכמנים. רומן לא הביא פרט אחד כזה, וא"ק הביאה שפע, באמצעות א"ח. הוא ידע להגיד כבר לפני שנים שהיא רצחה את תאיר עם הבגדים שלו. הוא נביא, לדעת שעוד שנים תימצא התאמה לשערה שלו, כשלו עצמו יש אליבי מוצק?", תהה עו"ד הלוי.

"הבקשה מלאה בראיות חדשות"

מוקדם יותר אמרה אישתו של רומן זדורוב, אולגה, כי "השיגו ראיות חדשות ואני בטוחה שזה יעשה הכל. לפחות מה שהצלחנו לאתר ולהוכיח".

בריאיון לגלי צה"ל שעות ספורות לפני הגשת הבקשה למשפט חוזר הודתה כי "אני מאוד מתרגשת" על הצעד, והוסיפה כי היא "מקווה מאוד שזה יתקדם לטובה". לדבריה הרעיה, "הבקשה מלאה בראיות חדשות וחזקות. הפרשה פשוט נבחנה יותר לעומק, זה אפשר לנו לדבר עם המומחים ולהסיק מסקנות נכונות", אמרה זדורוב, "בהצטרפות עם כל הראיות בתיק, בעלי ישוחרר". היא העידה כי היא נשענת על תמיכה ציבורית. "הציבור איתנו. אני מרגישה מאוד חזק. יש תמיכה ענקית של הציבור, זה נותן לנו כוח וביטחון. רוב הציבור מאמין בחפותו ותומך מאוד חזק".

עו"ד ירום הלוי, המייצג את רומן זדורוב אמר הבוקר לכאן ב' כי ישנן "יש ראיות חדשות למכביר, עם סימן קריאה" בבקשה שיגיש לבית המשפט העליון, אשר חלקן "מלמד באותות ובמופתים שרומן לא יכול להיות הרוצח". לדבריו, "יש ראיות מדעיות חדשות ונושאים חדשים שלא היו ולא נדונו". הגשת הבקשה מגיעה לאחר שבשנה שעברה חלה התפתחות משמעותית בחקירת רצח תאיר ראדה בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות שנמצאו בזירת הרצח. אחת מההשערות זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של האישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה. הבדיקה נערכה לבקשתו של עו"ד הלוי, הסבור כי בממצאים שהתגלו יש כדי להורות על משפט חוזר לזדורוב וקרא "לשחרר את רומן לאלתר".

אולגה זדורוב רעייתו של רומן זדורוב בבית המשפט המחוזי, נצרת. פברואר 2014. ערן גילווארג
אולגה זדורוב, אשתו של רומן זדורוב/ערן גילווארג

תאיר ראדה מקצרין נרצחה בשנת 2006 ונמצאה מתה בשירותי בית הספר "נופי גולן" שבו למדה. שבוע לאחר הרצח עצרה המשטרה את זדורוב, פועל בניין אוקראיני בן 29. יום הרצח היה עבורו היום האחרון בעבודת ריצוף מקלט בית הספר. בחיפוש בביתו נמצא אוסף סכינים והיסטוריית חיפוש ושיתוף של סרטי סנאף ואלימות. זדורוב סיפר למדובב של המשטרה שראדה היא "חוצפנית", והוא לא נעתר לבקשתה לתת לה סיגריה. זדורוב הורשע ברצח ונידון למאסר עולם. באמצעות עורכי דינו הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון הרשיע אותו בשנית. זדורוב הגיש בקשה לדיון נוסף, אך בקשתו נדחתה.

(עדכון ראשון: 7:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully