וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולגה זדורוב על הראיה בתיק ראדה: שיודו בטעות וישחררו אותו לאלתר

אחרי חשיפת הממצאים החדשים בפרשת רצח תאיר ראדה אמרה רעייתו של רומן זדורוב כי "עכשיו כולם יודעים באמת מי רצח אותה". היא סיפרה כי שוחחה עם בעלה וזה עניין של זמן עד שישוחרר. שופט העליון דנצינגר שסבר שיש לשחרר את זדורוב: "יש סיכוי לא מבוטל למשפט חוזר"

צילום: אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א, אלי אשכנזי

רעייתו של רומן זדורוב אולגה התייחסה הבוקר (שישי) בשיחה עם וואלה! NEWS לממצאים החדשים שנחשפו בפרשת רצח הנערה תאיר ראדה שבה הואשם בעלה ואמרה כי זוהי בשורה טובה מאוד. "חיברתי את הפאזל, ידעתי שהיא לבשה את הבגדים שלו ועכשיו ברור לכל אזרח מי עשה את זה", אמרה ורמזה על א"ק שבסדרה "צל של אמת" האשים בן זוגה בעבר א"ח כי הודתה שרצחה את הנערה. "עדיין אנשי החוק לא רוצים לחזור בהם ולשחרר את בעלי אפילו כשמגיעה ראיה כזאת. כולם חיכו לזה. תסתכלו בראי ותודו ותסכימו שהייתה טעות ותשחררו את בעלי", אמרה.

בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות שנמצאו בזירת הרצח נחשף אתמול כי אחת מההשערות זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה.

עוד סיפרה כי בכתה מהתרגשות ואף שוחחה עם בעלה אחר פרסום הממצאים ותארה כי הוא נסער ומתרגש מהדברים ואף זוכה לברכות מאסירים אחרים על כך שישתחרר. "אסירים אומרים לו אתה הולך הביתה. אז למה בגלל כמה אנשים שלא מסכימים להרפות ולהודות אנחנו בני אדם קרתה טעות הוא לא משוחרר. שישחררו אותו לאלתר. זה חריג מה שקרה אנחנו שילמנו כסף על הבדיקות והתעקשנו שיבדקו שוב את השערות", אמרה. "הוא בטוח יחזור הביתה הכול תלוי בזמן אני רוצה שיקרה מהר".

לקריאה נוספת בנושא:
הרשעה חדשה או זיכוי על חוט השערה: כל התרחישים בפרשת ראדה
יוצרי "צל של אמת": "אלמלא הסדרה, לא היינו מגיעים לרגע הזה"
מתא השירותים לבדיקה הדרמטית: השערה שהציתה מחדש את פרשת ראדה

אולגה זדורוב, אשתו רומן זדורוב. בימ"ש העליון. 23 בדצמבר 2015. נועם מושקוביץ
"הייתה טעות, תשחררו את בעלי". אולגה זדורוב/נועם מושקוביץ
צילום: ניב אהרונסון, משרד הבריאות ואלי אשכנזי

השופט בדימוס דנצינגר: "סיכוי שייערך משפט חוזר והתהיות יתבררו"

שופט בית המשפט העליון בדימוס, יורם דנציגר, התייחס מוקדם יותר הבוקר לראיה החדשה שנחשפה אתמול. דנציגר היה היחיד מבין שופטי ההרכב שדנו בערעור של זדורוב שחשב שיש לזכותו, אולם עמדתו לא התקבלה. "אני נשבעתי לעצמי שלא אדבר על התיק הזה, בפרט אחרי אתמול. כן אגיד שלפני חודשים, כשסירבתי לדבר על התיק, הסברתי שיש סיכוי לא מבוטל שייערך בתיק הזה משפט חוזר", אמר במסגרת הרצאה על "הספק הסביר".

בכנס של אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב נשאל השופט האם הוא צופה כעת שיתקיים משפט חוזר והשיב כי הדבר ייתכן אולם ביקש לכבד את החלטת בית המשפט על דחיית ערעורו של זדורוב. "אני לא חושב שראוי ששופט בדימוס יחווה דעתו האם עמדת הרוב היתה נכונה או עמדת המיעוט. אני מניח שאם זה יגיע למשפט חוזר, כל התהיות שעוד עומדות באוויר יתבררו".

בחודש יוני האחרון, לאחר שפרש מכס השיפוט, מונה דנציגר לעמוד בראש הוועדה למניעת הרשעות שווא שהקימה שרת המשפטים איילת שקד.

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
ראיה חדשה בחקירת הרצח. ראדה/ג'יני

"בישראל ניתן לשלוח אדם למאסר עולם גם אם הייתה דעת מיעוט מזכה", אמר השופט בדימוס בהרצאתו. "החוק קובע שאם נחלקו שופטים בהליך כלשהו, דעת הרוב היא שתכריע. השאלה האם חוות דעת מזכה של שופט מקצועי לא מעוררת כשלעצמה את התחושה שקיים ספק סביר באשמת הנאשם".

חרף בקשות הנוכחים במקום השופט דנציגר חזר שוב בהרצאתו על כך שלא יתייחס לפרשת זדורוב, ופנה לדבר במקום זאת על פרשת רצח חנית קיקוס. "האם אנחנו לא רוצים לאמץ את השיטה שבה דגל הרמב"ם שהאמין שעדיף לשחרר אלף חוטאים מהכלא, ולא להושיב בכלא זכאי אחד?", אמר.

השופט יורם דנצינגר באירוע באוניברסיטה העברית לאחר חשיפת הראיה ברצח בפרשת תאיר ראדה. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
"סיכוי למשפט חוזר". דנציגר בכנס היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
השופטים הטילו ספק: אולי אדם נוסף נכח בזירת הרצח של תאיר ראדה?. עומר מירון
סנגורו קרא לשחררו לאלתר. זדורוב/עומר מירון

התפתחות משמעותית חלה אמש בחקירת הפרשה בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות שנמצאו בזירת הרצח. אחת מההשערות זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של האישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה.

הבדיקה נערכה לבקשתו של עו"ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח. הלוי סבור כי הממצאים שהתגלו יש בהם כדי להורות על משפט חוזר לזדורוב וקרא "לשחרר את רומן לאלתר".

משרד המשפטים מסר כי הפרקליטות הסכימה לערוך את ההשוואה בין השערות שנמצאו בזירת הרצח לבין פרופיל הדנ"א של א"ק ובן זוגה לשעבר א"ח, וזאת, "על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך". עוד נמסר כי התוצאות ייבחנו על ידי הפרקליטות.

(עדכון ראשון: 10:16)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully