וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתא השירותים לבדיקה הדרמטית: השערה שהציתה מחדש את פרשת ראדה

בזירת הרצח של הנערה נמצאו 16 שערות שרובן התבררו כשלה. עם זאת, בדיקה חדשה של המכון לרפואה משפטית מצא את אחת מהן מתאימה לפרופיל הגנטי של אדם נוסף - א"ח. בפרקליטות הבהירו כי "הערך הראייתי של בדיקה זו הינו נמוך", אך עורך דינו של זדורוב כבר דרש משפט חוזר

צילום: ניב אהרונסון, משרד הבריאות ואלי אשכנזי

בדצמבר 2006, כשגופתה של הנערה תאיר ראדה התגלתה בשירותי בית ספר בקצרין, נמצאו בזירה 16 שערות שהיו דבוקות לדם על כפות ידיה, לקירות התא ולבגדיה. כמעט 12 שנים מאוחר יותר גילתה בדיקה חדשה כי אחת מהן מתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח - והביאה להתפתחות הדרמטית שחלה הערב (חמישי) בפרשה שמאז ועד היום מעוררת עניין ציבורי וסימני שאלה רבים.

רומן זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר "נופי גולן" שבו למדה הנערה, הורשע ברצח בשתי ערכאות ולפני שנתיים נדחה ערעורו לעליון. הערב, עם פרסום הממצאים החדשים, הוא שהה בתאו בכלא שאטה והחל לעקוב אחרי הדיווחים כשהוא מרותק למסך הטלוויזיה. בתום ספירת האסירים באגף הוא יצא מהתא והחלל להסתובב בחצר הכלא, שם, לדברי גורם בשאטה, הוא נראה כ"טיפוס אדיש שמסתובב עם ארשת פנים אדישה, כאילו הדרמה לא מדוברת פה".

לקריאה נוספת:
"חיכיתי 12 שנה לראיה הזו": אילנה ראדה מגיבה לממצאים החדשים

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
בידיה נמצאו שערות שחורות וארוכות שנמצאו כשלה. תאיר ראדה/ג'יני

במהלך משפטו של זדורוב עלה מתוצאות של בדיקות דנ"א שנערכו במעבדה מיוחדת בארצות הברית כי השערות שנמצאה בידיה של ראדה הן שלה. שערות אלה היו שחורות וארוכות, כשערותיה שלה, והבדיקות אכן העלו כי אינן שייכות לאף אחד אחר. עם זאת, בדיקת השערות שנמצאו ללא שורשים, שנבדקו במעבדה המשטרתית בארץ, לא העלתה תשובות חד-משמעיות. שערותיו של זדורוב עצמו לא נמצאו בזירת הרצח.

סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, פנה לפרקליטות בבקשה לערוך השוואה בין השערות שנמצאו לבין פרופיל הדנ"א של שתי דמויות ששמן עלה בהקשר לפרשה - א"ק, שבעבר נחקרה ולפי פרסומים התוודתה בפני כמה אנשים על אחריותה למעשה, ובן זוגה לשעבר א"ח. משרד המשפטים הבהיר כי הפרקליטות הסכימה לבקשתו של עורך הדין "על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך".

א"ק עזבה לאחרונה את הארץ. בשנה שעברה היא נחקרה באזהרה בעקבות עדות שנתן בן זוגה לשעבר, א"ח, ולפיה סיפרה לו לאחר הרצח כי היא זו שרצחה את ראדה. היא הכחישה את הטענות, והאשימה כי א"ח ביקש להפליל אותה כיוון שנפרדה ממנו זמן קצר קודם לכן. בתום החקירה נקבע כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת אותה לרצח מלבד עדותו בן הזוג לשעבר.

לפני כשנתיים, בסדרה "צל של אמת" ששודרה בהוט 8, פורסמה עדותה של צעירה שטענה כי חברתה שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א"ק שמעה ממנה וידוי על רצח ראדה. בשבוע שעבר פורסם ב"ידיעות אחרונות" צעירה נוספת בעקבות מידע על כך שא"ק התוודתה גם בפניה על אחריותה לרצח.

עוד באותו נושא

רצח תאיר ראדה: שערה של א"ח נמצאה על הגופה; "לשחרר את רומן לאלתר!"

לכתבה המלאה
רומן זדורוב בדיון בבקשה להגשת ראיות נוספות במשפטו. נועם מושקוביץ
"אדיש כאילו הדרמה לא מדוברת פה". רומן זדורוב/נועם מושקוביץ

השערות שנבדקו הן נטולות שורש, ולכן הבדיקה היא מיטוכונדריאלית, כלומר מצביעה על מטען גנטי שנמצא במשפחות רחובות בנות כמה דורות ועובר דרך נשות המשפחה. אף אחת מהן, לפי תוצאות המכון לרפואה משפטית, לא נמצאה מתאימה לא"ק. עם זאת, אחת מהן נמצאה מתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח. בפרקליטות הסבירו כי "התאמה זו משמעה כי א"ח הוא אחד מקבוצת אנשים רחבה, שלא ידוע מה מספר הפרטים הנימנים עליה, שיכולים להתאים לשערה שנמצאה".

בעקבות הממצאים החדשים קיימו אנשי המכון לרפואה משפטית התייעצות עם הפרקליטות. המכון הודיע כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן". ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, וד"ר נורית בובליל, מנהלת המעבדה הביולוגית במכון, אמרו כי בוצעו בדיקות דנ"א, "כדי להשוות שערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה עם פרופילים גנטיים שונים. הבדיקות בודקו מספר פעמים כדי לוודא את תקיפותן".

הגילוי החדש גרם לסנגורו של זדרובו לקרוא לפתוח משפט חוזר. "הפור נפל, הממצאים החדשים מחייבים במשפט חוזר" אמר הלוי והאשים כי "א"ק מטיילת בחו"ל באישור הפרקליטות". הוא תקף את פרקליט המדינה שי ניצן ואמר לו: "מקווה שלא עלית על עץ גבוה מדי. רד מהעץ הזה. אנחנו לא בקטע של אגו, אתם אמורים למצוא את האמת. תוכיח את היושרה שלך", וקרא "לשחרר את רומן לאלתר!".

הממצאים החדשים עשויים לגרום לכך שהפרקליטות תורה על פתיחה מחדש של חקירת הפרשה ותחקור את א"ח וא"ק. במשטרה אומרים כי הנחיה זו טרם נעשתה. גורם במשטרה הוסיף כי "לממצא יש משמעות אך השאלות סביב השערות עלו כבר עלו בדיונים הקודמים. העובדה כי נמצא ממצא פורנזי אינה יכולה לעמוד לבדה ויש צורך בחיזוקים או בממצאים שייתנו הסבר להימצאות הממצא הפורנזי בזירת הפשע. סביר להניח כי הפרקליטות תבקש לבצע את השלמת החקירה הזו סביב הממצא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully