וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפתחות ברצח תאיר ראדה: שערה של א"ח נמצאה על הגופה

אחת מהשערות שנמצאו בזירה זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של בן זוגה לשעבר של א"ק שנחקרה בעבר בפרשה. במשטרה ממתינים להחלטת הפרקליטות. עורך דינו של זדורוב: הממצאים החדשים מחייבים משפט חוזר. פרקליטה של א"ק: ראיה דרמטית שמחייבת בחינה

צילום: ניב אהרונסון, משרד הבריאות ואלי אשכנזי

התפתחות בפרשת רצח תאיר ראדה - עדכונים אחרונים:

-אחת מהשערות שנמצאו בזירת הרצח נמצאה תואמת לא"ח
-הבדיקה נערכה לבקשת עורך דינו של זדורוב: "הפור נפל"
-משרד המשפטים: הממצאים יועברו לבדיקת הפרקליטות
-גורם במשטרה: "השאלות סביב השערות כבר עלו בדיונים קודמים"
-א"ח האשים בעבר את בת זוגו לשעבר א"ק באחריות לרצח
-א"ק עזבה לאחרונה את הארץ; בשנה שעברה מסרה עדות
- פרקליטה של א"ק: ראיה דרמטית שמחייבת בחינה

התפתחות משמעותית חלה הערב (חמישי) בחקירת רצח תאיר ראדה בעקבות בדיקות שבוצעו בשערות שנמצאו בזירת הרצח. אחת מההשערות זוהתה כמתאימה לפרופיל הגנטי של א"ח, בן זוגה לשעבר של האישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בפרשה.

הבדיקה נערכה לבקשתו של עו"ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב שהורשע ברצח. הלוי סבור כי הממצאים שהתגלו יש בהם כדי להורות על משפט חוזר לזדורוב וקרא "לשחרר את רומן לאלתר".

משרד המשפטים מסר כי הפרקליטות הסכימה לערוך את ההשוואה בין השערות שנמצאו בזירת הרצח לבין פרופיל הדנ"א של א"ק ובן זוגה לשעבר א"ח, וזאת, "על אף שהמדינה סברה על יסוד חוות דעת של מומחים שהערך הראייתי של בדיקה כזו הינו נמוך". עוד נמסר כי התוצאות ייבחנו על ידי הפרקליטות.

עוד בוואלה! NEWS:
לעיני המצלמות: חשוד בפדופיליה באינטרנט נעצר בתום מבצע מיוחד
"מתקפה מכוערת": כתובת נאצה על אנדרטה ללהט"ב שנרדפו בשואה
אביו של רונן לוברסקי לבג"ץ: "אשרו להרוס את בית המחבל שרצח את בני"

תאיר ראדה, רפרודוקציה. ג'יני
תאיר ראדה/ג'יני

הממצאים החדשים עשויים לגרום לכך שהפרקליטות תורה על פתיחה מחדש של חקירת הפרשה ותחקור את א"ח וא"ק. במשטרה אומרים כי הנחיה זו טרם נעשתה. גורם במשטרה הוסיף כי "לממצא יש משמעות אך השאלות סביב השערות עלו כבר עלו בדיונים הקודמים. העובדה כי נמצא ממצא פורנזי אינה יכולה לעמוד לבדה ויש צורך בחיזוקים או בממצאים שייתנו הסבר להימצאות הממצא הפורנזי בזירת הפשע. סביר להניח כי הפרקליטות תבקש לבצע את השלמת החקירה הזו סביב הממצא".

הפרקליטות והמכון לרפואה משפטית קיימו התייעצות לאור הממצאים החדשים. המכון הודיע כי "נמצאו ממצאים חדשים שלא היו ידועים קודם לכן". ד"ר חן קוגל, מנהל המכון לרפואה משפטית, וד"ר נורית בובליל, מנהל המעבדה הביולוגית במכון, אמרו כי בוצעו בדיקות דנ"א, "כדי להשוות שערות שנמצאו על גופתה של תאיר ראדה עם פרופילים גנטיים שונים. הבדיקות בודקו מספר פעמים כדי לוודא את תקיפותן".

במסיבת עיתונאים שקיים הערב אמר הלוי כי "הפור נפל, הממצאים החדשים מחייבים במשפט חוזר" והאשים כי "א"ק מטיילת בחו"ל באישור הפרקליטות". הוא תקף את פרקליט המדינה שי ניצן ואמר לו: "מקווה שלא עלית על עץ גבוה מדי. רד מהעץ הזה. אנחנו לא בקטע של אגו, אתם אמורים למצוא את האמת. תוכיח את היושרה שלך".

רומן זדורוב, בית המשפט העליון. 23 בדצמבר 2015. דודי ועקנין, פול צלמים
רומן זדורוב/פול צלמים, דודי ועקנין

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ מסרו כי "מדובר בראיה דרמטית לכאורה" המחייבת בחינה. "בעבר הלא רחוק קיבלנו אישור מטעם פרקליטות המדינה שלפיו לא נמצאו בזירת הפשע ראיות מדעיות שקושרות את א"ק לרצח -הן בתא השירותים, הן בקומת תא השירותים והן במתחם בית הספר", טענו. "הראיה החדשה והדרמטית קושרת לכאורה את א"ח לזירת הרצח. כמובן שגם א"ח זכאי ליהנות מחזקת החפות. א"ק לא מסרה מעולם פרטים מוכמנים (פרטים שרק הרוצח מכיר מזירת הפשע). זה חיזק את טענת החפות שלה. ונדגיש שוב: ההודאות שנטען שהיא מסרה לא טמנו בחובן פרטים מוכמנים".

השניים הוסיפו כי "היו מספר מתמודדי נפש שמסרו הודאות שווא באוזני גורמים שונים בדבר אחריותם לרצח. אחריותם לרצח נשללה כמו אחריותה של א"ק. כל האמור לעיל מחזק את טענת החפות של א"ק. אך ברור שישנה לכאורה ראיה דרמטית שיש לבחון אותה בקפידה וביושר. אנחנו מחויבים לייצג נאמנה את א"ק ואנחנו קוראים למשטרה ולפרקליטות לבצע כל בדיקה או חקירה הכרחית בפרשה ככל שיש בכך צורך.

בסנגוריה הציבורית בירכו על חשיפת הראיה: "הסניגורים שייצגו את זדורוב בערעור פנו כבר בשנת 2012 לפרקליטות בבקשה שיחקרו את מעורבותה של א"ק. בנוסף טענו הסניגורים בערעור לבית המשפט העליון שהתגלו ראיות חדשות, ביניהן ראיות הקשורות לא"ק, וביקשו להחזיר את הדיון לבית המשפט המחוזי. אנחנו מקווים שבמקרה זה תמוצה הבדיקה, והאמת תצא לאור. שרת המשפטים איילת שקד מינתה לאחרונה ועדה לבחינת נושא הרשעות השווא. מדובר בהזדמנות לערוך חשיבה מחודשת ולהביא לשינויים חשובים, שימנעו את העוול הנורא של הרשעת חפים מפשע".

עו"ד ירון פורר, סנגורו של א"ח, אמר הערב לוואלה!NEWS כי הממצא החדש מחזק את הגרסה שמסר א"ח במשטרה ב-2012. א"ח, שהיה בן זוגה של א"ק, טען כי היא התוודתה בפניו שרצחה את תאיר ראדה. הוא הוסיף כי נהגה ללבוש את בגדיו, ואף עשתה זאת בזמן הרצח. עורך הדין הוסיף כי לא"ח עצמו היה אליבי לזמן הרצח, שאף אומת באמצעות איכון טלפוני.

ההגנה טענה: "השיערות נתלשו מראש הרוצח"

במהלך משפטו של רומן זדורוב עלה כי השערות שנמצאו בידיה של ראדה, הן שערותיה שלה. הדבר עלה מתוצאות של בדיקות דנ"א שנעשו במעבדה מיוחדת בארצות הברית, ולפיהן השערות שנמצאו בידי ראדה הן שלה.

עם גופת הנערה, שנמצאה בתא השירותים בבית הספר "נופי גולן" בקצרין, נמצאו כמה שערות דבוקות לדם שעל כפות ידיה. שערות אחרות נמצאו דבוקות לקירות תא השירותים. בבדיקות מעבדה נמצאו גם חלקי שערות מיקרוסקופיים על בגדיה. בסך הכול היו בזירת הרצח 16 שערות, או חלקיקי שיער. שערותיו של זדורוב לא נמצאו בזירת הרצח.

ההגנה טענה כי יש אפשרות שבידיה של ראדה היו שערות שנתלשו מראש הרוצח, במאבק שניהלה עמו בטרם הירצחה. פירוש הדבר שהרוצח הוא מישהו אחר ולא זדורוב. השערות שנמצאו בידי תאיר ראדה היו שחורות וארוכות, כשערותיה שלה. מהן, היו שערות עם שורשיהן, שנשלחו מיד לאחר הרצח לבדיקות במעבדות בישראל היכולות לתת חוות דעת מדויקת ביחס למקור השיער. בדיקות אלו אכן העלו שמדובר בשערותיה של ראדה ולא של אדם אחר.

השערות שנמצאו ללא שורשים נבדקו במעבדה המשטרתית בארץ, אך הבדיקה לא העלתה תשובות חד-משמעותיות ולא פתרה את החידה. בעקבות כך הוחלט לשלוח חלקי שערות אלה לבדיקה בארצות הברית, לבדיקת דנ"א מיוחדת שאינה נעשית בישראל.

גורם בכלא שאטה, שבו מוחזק זדורוב, סיפר כי "הוא טיפוס אדיש וכרגע מסתובב באגף עם ארשת פנים אדישה, כאילו הדרמה לא מדוברת פה". במהלך הערב שהה זדורוב בתאו כשהחלו השידורים על ההתפתחות הוא היה מרותק למסך הטלוויזיה ועקב אחרי הדיווחים. בתום ספירת האסירים באגף, יצא זדורוב מהתא והחל להסתובב בחצר הכלא.

הטענות הקודמות נגד א"ק

לפני עשרה ימים פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי צעירה הגיעה למסור עדות בימ"ר צפון בנצרת עילית לאחר שבמשטרה קיבלו מידע לפיו אישה המכונה א"ק, שנחקרה בעבר בנושא, התוודתה בפניה כשהיו מאושפזות בבית החולים "מזרע" כי רצח את ראדה. בכך הפכה הצעירה לאדם השלישי, לכאורה, בפניו חשפה א"ק את אחריותה לרצח.

לפני כשנתיים פורסמה בסדרה "צל של אמת" ששודרה בערוץ הוט 8 עדותה של מ"פ, צעירה שטענה כי ע', חברתה שהייתה מאושפזת במוסד פסיכיאטרי עם א"ק, שמעה ממנה אף היא וידוי על רצח ראדה. מ"פ שמה מאז קץ לחייה, וכך גם ע', כך שלא התאפשר למשטרה לגבות מהן עדות. במשטרה התקבלה עדות מאישה אחרת, שטענה כי שתי נשים אחרות שטיפלו ב-ע' שמעו ממנה את הטענה אודות א"ק.

א"ק עזבה לאחרונה את הארץ. בשנה שעברה היא נחקרה באזהרה בעקבות עדות שנתן בן זוגה לשעבר, א"ח, ולפיה סיפרה לו לאחר הרצח כי היא זו שרצחה את ראדה. היא הכחישה את הטענות, והאשימה כי א"ח ביקש להפליל אותה כיוון שנפרדה ממנו זמן קצר קודם לכן. בתום החקירה נקבע כי אין כל ראיה, ישירה או עקיפה, הקושרת אותה לרצח מלבד עדותו בן הזוג לשעבר.

זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר "נופי גולן" בקצרין בו למדה הנערה, הורשע ברצח בשתי ערכאות וכן ערעורו לעליון נדחה לפני כשנתיים.עורך דינו הלוי טען כי יגיש בקשה למשפט. לטענתו יש ברשותו הוכחות שליקט במהלך השנתיים האחרונות, באמצעותן ניתן להרשיע את א"ק ברצח ראדה.

(עדכון ראשון: 18:49)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully