וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של רונן לוברסקי לבג"ץ: "אשרו להרוס את בית המחבל שרצח את בני"

25.10.2018 / 17:23

המדינה הודיעה תחילה כי תהרוס רק חלק מהבית, ולאחר פניית משפחת החייל שינתה את עמדתה להריסת הבית כולו. השופטים מתחו ביקורת על התנהלות הפרקליטות בתיק. דיון נוסף צפוי להתקיים בחודש הבא

עריכה: טל רזניק

בית המשפט העליון דן היום (חמישי) בעתירה שהגישו בני משפחתו של איסלאם נאג'י - הנאשם ברצח חייל דובדבן, סמ"ר רונן לוברסקי - נגד ההחלטה להרוס את ביתם. הדיון הסתיים ללא הכרעה. אביו של החייל קרא לשופטים להרוס את הבית בשלמותו.

עו"ד ג'ואד בולוס, שמייצג את משפחת נאג'י, טען כי רק הקומה הרביעית של הבית יועדה למגוריו של המחבל, ולכן אין הצדקה להרוס את הבית כולו, על ארבע קומותיו. הוא הוסיף כי במקור הודיע צה"ל למשפחה שבכוונתו להרוס שתי קומות בלבד, אולם לאחר מכן חזר בו והודיע כי בכוונתו להרוס את המבנה כולו.

לקריאה נוספת:
בצל סערת בג"ץ: קליש-רותם עשויה לנצח את יהב בסיבוב הראשון בחיפה | סקר
סעודיה שוב משנה גרסה: הרצח של העיתונאי היה מתוכנן
לראשונה: בג"ץ הורה לשב"כ לחשוף הנחיות פנימיות בנוגע לשימוש בכוח בחקירות

רונן לוברסקי. מערכת וואלה! NEWS
משפחת לוברסקי פנתה לצה"ל וביקשה להרוס את כל בית המחבל. רונן לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS

עו"ד בולוס ציין כי משפחת לוברסקי פנתה לצה"ל וביקשה להרוס את הבית כולו. נציגת המדינה בדיון אישרה, בתשובה לשאלת השופטת דפנה ברק ארז, כי המשפחה פנתה לאלוף פיקוד המרכז, נדב פדן, בעניין - אף שהדבר לא הוזכר כלל במסמכים שהגישה המדינה לבית המשפט.

עם זאת, היא הכחישה כי בהחלטה להרוס את המבנה כולו היו מעורבים שיקולים זרים, או כי הצו הורחב לבקשת משפחת לוברסקי.

עוד באותו נושא

לוחם דובדבן רונן לוברסקי נפגע בפעילות מבצעית ונהרג: "לב ענק"

לכתבה המלאה
"בשם כל המשפחות השכולות" - אביו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל פנה לשופטי העליון: "עזרו למדינה להרוס את בית המחבל". אתר רשמי
מבקש להרוס את בית המחבל. אביו של רונן, ולדימיר לוברסקי, היום בבית המשפט העליון/אתר רשמי

לטענת המדינה, האלוף פדן החליט מיוזמתו לבחון מחדש את הצו ולהרחיבו, כדי "להשיג את התכלית ההרתעתית", לאחר שהגיע למסקנה שהריסת שתי קומות בלבד לא תהיה אפקטיבית. "ואת זה לא ידעו כשהוציאו את הצו המקורי?", שאלה השופטת יעל וילנר, ונענתה על ידי נציגת המדינה כי באותו הזמן "הדברים טרם התחדדו". המדינה גם טענה כי הבית בנוי על קרקע שהוחרמה על ידי הצבא בצו מ-1990, ולכן ניתן להרוס אותו בשלמותו.

השופטים הקשו בשאלות על נציגי צה"ל והפרקליטות, והתמקדו בהליך שקדם לשינוי חוות הדעת של אלוף פיקוד מרכז, מהריסת שתי קומות להריסת ארבע קומות. הם אף ביקרו את המדינה על כך שלא התייחסה כלל בתגובתה לשינוי ההחלטה. "ככל שאני יושבת כאן יש לי תחושה מאוד לא נוחה", אמרה השופטת ברק ארז. "קודם חשבתי שאנחנו צריכים השלמה קטנה למה שנכתב. עכשיו אני רואה שמה שקיבלנו לא כולל את כל הסיפור. למה זה לא היה בתגובת המדינה?". בתום הדיון דרשו השופטים מנציגת המדינה להגיש את כלל המסמכים הרלוונטיים, ודיון נוסף צפוי להתקיים בחודש הבא.

נאשם בגרימת מוות- כתב אישום נגד המחבל אסלאם נאג'י, בן 33, שהרג את לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ברמאללה. אתר רשמי
איסלאם נאג'י בבית הדין הצבאי במחנה עופר, במהלך חודש יולי/אתר רשמי

ולדימיר לוברסקי, אביו של סמ"ר רונן לוברסקי, קיבל רשות לומר דברים בדיון. "אני עומד פה בשם כל המשפחות השכולות, ולמען כל תושבי מדינת ישראל, שרוצים לחיות בשקט ובשלווה", אמר.

"כמו שאנחנו רואים בזמן האחרון, הטרור נמשך. אני מבקש מכם, שופטי בית המשפט העליון, שתעזרו למדינה לעשות את העבודה שלה, להרוס את הבית, שזה צעד הכרחי להרתעה של הטרור. במיוחד כשמדובר בבית של משפחת טרור, משפחה שמקבלת כסף על טרור, ואיתו הם בנו את הבית. בבקשה, תעזרו למדינה לעשות את העבודה שלה".

לוברסקי נהרג במהלך פעילות מבצעית שנערכה בחודש מאי במחנה הפליטים אל-עמרי שליד רמאללה, מלוח שיש שנזרק לעברו מאחד הגגות. במהלך חקירתו בשב"כ הודה נאג'י כי הוא אכן זה שהשליך את לוח השיש מגג בניין סמוך ואף ביצע שחזור של האירוע. עם זאת, בפתח משפטו שנערך בימים אלו בבית המשפט הצבאי במחנה עופר, כפר באשמה.

רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי עם אחיו ואביו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

בני משפחת לוברסקי דרשו לגזור עונש מוות על נאג'י, אם יורשע, ולכל הפחות כי בבית המשפט ישב הרכב של שלושה קצינים בדרגת סא"ל, שיכול לגזור עונש כזה. בדיון שנערך בתחילת החודש גילו בני המשפחה כי ההרכב ששובץ לתיק יש גם קצין וקצינה בדרגת רס"ן, ועזבו את האולם במחאה.

"ראינו שהרכב הוחלף, אבל שוב שמו רכב לא מתאים, כזה שלא יכול לפסוק עונש מוות", אמר אחיו של החייל המנוח, אריק לוברסקי. "עשו מאיתנו צחוק, אז אנחנו נפסיק להגיע לפה. אף אחד לא יכול להגיד יותר שזו לא המדיניות. כולם מתחבאים מאחורי סיסמאות. אני מקווה שהוא יירקב בכלא ויסבול כמה שיותר, ונפעל כדי שיהרסו את הבית שלו, אבל לא אתפלא אם ישחררו אותו באיזה עסקת שבויים", אמר.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully