וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל סערת בג"ץ: קליש-רותם עשויה לנצח את יהב בסיבוב הראשון בחיפה | סקר

25.10.2018 / 16:39

סקר חדש שנערך מיד לאחר שבג"ץ קיבל את עתירתה של ד"ר עינת קליש-רותם נגד פסילתה, קובע כי היא צפויה לנצח בסיבוב הראשון עם תמיכה בשיעור כפול מאשר זה של יריבה, ראש העיר המכהן. על פי הסקר, אם תידרש לסיבוב שני מול יהב - היא צפויה אף להגדיל את הפער

צלם: שלומי גבאי עיצוב גרפי: אביחי ברוך עריכת וידאו: ניר חן
הבחירות הסוערות בחיפה
עינת קליש המועמדת לבחירות בחיפה
נפסלה בדיון בבית המשפט העליון. יואב איתיאל, מערכת וואלה! NEWS
חיזקה אט אט את כוחה. ד"ר עינת קליש-רותם/מערכת וואלה! NEWS, יואב איתיאל

חמישה ימים לפני מועד הבחירות לרשויות המקומיות, מסקר חדש, שבוצע בהזמנת וואלה! NEWS ומתפרסם היום (חמישי) עולה כי בחיפה צפוי מהפך של ממש: על פי הסקר שערכה חברת "פאנלס פוליטיקס", המועמדת ד''ר עינת קליש-רותם צפויה לגבור על ראש העיר המכהן יונה יהב בפער משמעותי.

מזה זמן הם משוכנעים תומכיה של ד"ר קליש-רותם כי היא תנצח את יונה יהב, ואם יתממשו ממצאי סקר זה מסתמן כי היא עשויה לגבור עליו בשיעור ניכר כבר בסיבוב הראשון. לפי הסקר היא עשויה לזכות בתמיכה בשיעור כפול ואף למעלה מאשר יריבה העיקרי. בין אלו הבטוחים שיצביעו, היא עשויה לזכות ב-48% מהקולות (לעומת 38% מקרב כלל המשיבים) ואילו יהב יזכה ל-19% בלבד. על פי הסקר, אם יידרש סיבוב שני תתחזק קליש-רותם עוד ותזכה ל-58% מהקולות בעוד יהב יתחזק אך במעט ויגרוף רק 24% מהקולות.

עוד בוואלה! NEWS:
המיליונים בדרך לראשות העירייה: רשימות התורמים נחשפות
20 מטענים בחצי שעה ושיגורי רקטות: כשחמאס מנסה להתיש את ישראל
הסופה כבר כאן: הצפות, גשמים וסופות חול בדרום הארץ

סקר - בחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS

אך לפני שנה היה המצב הפוך, כשהסקרים הצביעו על ניצחון גורף של יונה יהב, ומאז, באופן עקבי, הוא שמר על כוחו עם למעלה מ-30% - תוך שקליש-רותם חיזקה אט אט את כוחה. בקיץ הסתמן כי המאבק נעשה צמוד, אולם זו הפעם הראשונה שסקר עצמאי צופה ניצחון מוחץ לטובתה של קליש-רותם.

הסקר נערך אתמול ושלשום, מיד לאחר שבג''ץ קיבל את עתירתה של קליש-רותם על פסילתה והחזיר אותה ואת רשימתה למרוץ לראשות העיר, והוא כלל 389 משיבים המהווים מדגם מייצג של תושבי חיפה מגיל 17 ומעלה. טעות הדגימה היא 4.4%. כ-58% מהמשיבים לסקר הגדירו עצמם כיהודים חילונים, 18% כמסורתיים, 11% כדתיים, 8% ערבים ו-5% כחרדים.

סוגיית המפתח: זיהום האוויר בחיפה

קליש-רותם נהנית גם ממיתוגה כטובה יותר לסביבה. מהסקר עולה כי סוגיית זיהום הסביבה חשובה ל-71% מהמצביעים, תשפיע מאוד על 41% ו-''די תשפיע'' על 30%. כשליש (31%) מהבוחרים סבורים כי קליש-רותם תטפל טוב יותר בבעיית זיהום האוויר בחיפה, בעוד רק 13% ו-11% בלבד סבורים כי יונה יהב וראש רשימת הירוקים אביהו האן, בהתאמה, יעשו זאת באופן הטוב ביותר. 34% מהמשיבים לא ידעו לענות על השאלה.

יונה יהב. דוברות עיריית חיפה,
רק לפני שנה הוא הוביל בבטחה במרוץ. ראש עיריית חיפה המכהן יונה יהב/דוברות עיריית חיפה

ייתכן כי סמיכותו של הסקר למועד ניצחונה של קליש-רותם על ועדת הבחירות בבג''ץ הוא שחיזק כך את כוחה, והשפעת ההליך המשפטי עוד תתפוגג בימים שעד הבחירות. עם זאת, יצוין כי מזה כמה שבועות וביתר שאת בימים האחרונים הסבירו בקרב הרשימות האחרות בלחשושים את החבירה אליה בכך שתוצאות סקרים פנימיים שנערכו מצביעות על תוצאה דומה.

לעומת זאת, קרוביו של היריב יונה יהב משוכנעים בנצחונו ואומרים כי לפי תוצאות סקר שבוצע עבורו ופורסם על ידי המטה שלו, יהב אף מגדיל את ייתרונו מול קליש, בפער ניכר.

סקר - בחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
סקר - בחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS

היום ומחר תסתער קליש-רותם על הקול הערבי - בעוד קהילה זו תומכת באופן מסורתי בראש העיר יונה יהב. קליש-רותם תקיים היום מפגש פתוח בארגון מוסאווא ומחר עם פעילי חד''ש ורשימות ערביות אחרות המתמודדות למועצה. מן הסתם ישפיע מעמדה הנוכחי בסקרים על הסכמים שהיא צפויה לכרות עמם, כפי שכרתה כבר עם נציגי חלקים בציבור החרדי, כמו סיעת דגל התורה.

(פרסום ראשון: 14:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully