וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה מאומת נכח בחתונה באופקים יום אחרי החזרה לשגרה, עשרות ייכנסו לבידוד

22.6.2020 / 16:27

החתונה שהתקיימה בשבוע שעבר התרחשה יום אחד בלבד לאחר פתיחת אולמות האירועים לחתונות וטקסים דתיים של עד 250 בני אדם. גורמים המעורים בפרטים טוענים: מדדו חום לבאים בכניסה באולם, ואף חולקו להם מסיכות

דוברות משטרת ישראל

עשרות בני אדם ייכנסו היום (שני) לבידוד לאחר שהתגלה שחולה קורונה מאומת נכח לפני שבוע בחתונה שהתקיימה באולמי "אליבא" ביישוב אופקים שבדרום הארץ. החתונה התקיימה לפני שבוע בדיוק - יום אחד בלבד לאחר פתיחת אולמות האירועים ברחבי הארץ, במסגרת החזרה לשגרה ממגבלות הקורונה.

לדברי גורמים המעורים בפרטים, בכניסה לאולם נערכו לאורחים בדיקות חום, ואף חולקו מסיכות לבאים. יצוין כי צוות האולם לא התבקש להיכנס לבידוד.

שרי הממשלה אישרו לפני עשרה ימים את חזרתם לפעילות של אולמות האירועים - מתווה שיצא אל הפועל ביום ראשון שעבר. במסגרת המתווה, יכולים אולמות האירועים לקיים חתונות או בר ובת מצוות בהיקף של עד 250 בני אדם, למעט עובדי המקום. זאת, תוך שמירה על ריחוק של שני מטרים בן אדם לאדם. אירועים שאינם לצורך קיום טקס דתי מוגבלים עדיין להיקף של עד 50 בני אדם, ונדרשים להתקיים בשטח פתוח בלבד.

עונת החתונות. (צילום: אורי כרמי), באדיבות המצולמים
החתונה נערכה יום אחד אחרי פתיחת האולמות מחדש/באדיבות המצולמים, (צילום: אורי כרמי)

במסגרת המתווה, הוטל על בעלי האירועים לדרוש ממארגני האירוע רשימה טלפונית של המשתתפים ולתעד אותה במשך 20 יום ממועד האירוע, למקרה של חקירה אפידמיולוגית אפשרית במקרה של הדבקה.

מניין המאובחנים בנגיף הקורונה עלה ביממה האחרונה ב-183 בני אדם, כך לפי נתוני משרד הבריאות שהתפרסמו הבוקר. על פי הנתונים, מספר המאובחנים בישראל הוא 20,869. כמו כן 4,848 מוגדרים חולים מאומתים, בהם 29 מונשמים. מניין המתים עלה ל-307, לאחר ששני חולים נוספים מתו מהנגיף.

מניתוח הנתונים עולה כי חלה התמתנות בקצב התחלואה, אולם גם מספר הבדיקות הלך ופחת. כך, ביום חמישי האחרון בוצעו 17,258 בדיקות, אולם זה הלך ופחת במהלך סוף השבוע עד אתמול, אז בוצעו 8,219 בדיקות.

עוד בוואלה!

הרכבת חזרה, הנוסעים לא: "החשש מהביורוקרטיה יותר גדול מהקורונה"

לכתבה המלאה

במקביל, הרכבת שבה הבוקר לפעילות, זאת אחרי ארבע דחיות בשל נגיף הקורונה. בתחנות רבות הבוקר נצפתה תנועת נוסעים דלילה יחסית, אף על פי שבימי שגרה הרכבת משמשת כרבע מיליון בני אדם.

בהתאם להנחיות החדשות, הנוסעים שהגיעו להציג בכניסה לתחנה כרטיס כניסה ובו קוד מיוחד, המאפשר פיקוח על הנכנסים והיוצאים מהתחנות. בהנהלת הרכבת השקיעו מאמצים נרחבים כדי לעמוד בדרישות משרד הבריאות, והדגישו הבוקר כי הם מתמקדים בהסברה לנוסעים. "זה בידיים שלכם", אמרו. "התרופפות בכללים תביא לסגירה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully