וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה עריכת חתונות באולמות בנוכחות 250 איש מיום ראשון

המתווה מאשר קיום טקסים דתיים באולמות תוך שמירה על כללי ריחוק, בעוד אירועים מסוג אחר מוגבלים עדיין להיקף של עד 50 איש ולשטח פתוח בלבד. 132 בני אדם נדבקו בנגיף מאז אמש, אין שינוי במספר המונשמים

צילום: לע"מ

שרי הממשלה אישרו היום (שישי) במשאל טלפוני את חזרתם לפעילות של אולמות האירועים, שיוכלו לקיים חתונות או בר ובת מצוות בהיקף של עד 250 בני אדם, למעט עובדי המקום. זאת, תוך שמירה על ריחוק של שני מטרים בן אדם לאדם. אירועים שאינם לצורך קיום טקס דתי מוגבלים עדיין להיקף של עד 50 בני אדם, ונדרשים להתקיים בשטח פתוח בלבד.

במסגרת המתווה, הוטל על בעלי האירועים לדרוש ממארגני האירוע רשימה טלפונית של המשתתפים ולתעד אותה במשך 20 יום ממועד האירוע, למקרה של חקירה אפידמיולוגית אפשרית במקרה של הדבקה.

132 נדבקים חדשים אובחנו בנגיף הקורונה מאז אתמול, ומספר החולים הפעילים עלה ל-3,113. מספר הבדיקות שנערך מאז אתמול הוא 14,643. מניין הנדבקים בסך הכל עלה ל-18,701, בעוד מניין המונשמים - 24 בני אדם - לא השתנה, כמו גם מניין המתים מנגיף - 300. מספר המחלימים בישראל הוא 15,288 איש.

עונת החתונות. (צילום: אורי כרמי), באדיבות המצולמים
עד 250 איש/באדיבות המצולמים, (צילום: אורי כרמי)

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך על הצעד: "‏שמח לבשר ל-25 אלף זוגות שאישרנו בממשלה כעת את פתיחת האולמות וגני האירועים החל מיום ראשון הקרוב, בהגבלה של עד 250 איש. גם באירועים משמחים - הקפידו על הנחיות משרד הבריאות: עטיית מסכות, היגיינה וריחוק של שני מטר. בלי זה לצערי פתיחת המשק לא תוכל להאריך ימים".

בתוך כך, שני בתי ספר בחיפה נסגרו בעקבות חשש להדבקה, לראשונה בעיר מאז החזרה לשגרה. בתי הספר היסודיים אל חיואר ובית הספר אלכרמה יישארו סגורים עד להודעה חדשה, לאחר שתלמיד ותלמידה משני בתי הספר חשודים כחולים בקורונה. בהחלטה של משרד החינוך, ובתיאום עם עיריית חיפה, ההורים התבקשו אמש שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר, כשהערכת מצב תתקיים לאחר שיתקבלו תוצאות בדיקות שנערכו לתלמידים.

"מנהל המחוז, ד"ר סער הראל, הנחה בהתאם לנוהל את גורמי המקצוע במשרד וברשות על סגירת שני בתי הספר עבור כל הצוות החינוכי ולכל התלמידים הלומדים בהם", מסרו ממשרד החינוך לוואלה! NEWS. "במקביל, מתקיימת בדיקה מעמיקה והחקירה אפידמיולוגית של משרד הבריאות. בתום הבדיקה נפעל על פי ההנחיות להמשך".

בנוסף, עיריית מודיעין הודיעה היום כי תלמידים ומורים מבית הספר עירוני ד' במודיעין ייכנסו לבידוד לאחר שתלמידת שכבה ז' אובחנה כחולת קורונה. התלמידה נמצאת בבידוד מיום שני ובני משפחתה ייכנסו לבידוד החל מהיום. במקביל, תושב העיר אובחן גם הוא לקורונה. הגבר ביצע את הבדיקה שתוצאתה חיובית וכעת ממתינים לתוצאות הבדיקה של אשתו וילדיו, שנמצאים בבידוד. החולה שהה בתפילות בבית הכנסת 'צעירי הגבעה' ברחוב נחל שורק ביום שישי שעבר בכניסת השבת וביום שבת ב-09:00 בבוקר.

בעקבות המשך העלייה בתחלואה, ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס אתמול מסיבת עיתונאים בה הזהיר כי ללא שינוי במגמה - יידרש להחזיר את המגבלות. נתניהו הציג חדשות טובות, התאוששות הכלכלה הישראלית לאחר המשבר, וחדשות פחות טובות - העלייה היומית המתמשכת במספר הנדבקים בנגיף. לדבריו, "אנחנו כבר בכמה מאות (נדבקים ליום) וזה מטפס במהירות. המרחק בין 200 לשיא, מה שהיה כאן, הוא מרחק של עשרה ימים".

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
בדיקות קורונה בבאר שבע/ראובן קסטרו

אתמול התכנס קבינט הקורונה לבקשת נתניהו, ובתום הדיון נקבע כי משרד הבריאות יגדיר מוקדי התפרצות כ"אזורים אדומים", והוחלט כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר. במהלך הישיבה, שר הפנים אריה דרעי לחץ לפתוח את הרכבת בעקבות העומסים שנרשמו באוטובוסים, שמונעים את האפשרות לשמור על מרחק, ובמטרה להקל על עובדים להגיע לעבודה ולהניע את המשק. נתניהו העריך כי הרכבת תשוב לפעילות בימים הקרובים, והאכיפה בתחבורה הציבורית תוגבר.

(עדכון ראשון: 09:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully