וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העלייה בתחלואה בקורונה: מגבלות חדשות יוטלו ביישובים בדואיים ובדרום ת"א

11.6.2020 / 17:31

ראש הממשלה זימן ישיבה עם השרים כדי לדון בהמשך ההתמודדות עם המגיפה, ובין היתר בהגבלת ההתקהלויות. בדיון הוחלט על הטלת מגבלות באזורים אותם צפוי משרד הבריאות להגדיר כמוקדי תחלואה. דרעי לחץ לפתוח את הרכבת, נתניהו העריך כי תשוב לפעילות בימים הקרובים

דוברות המישטרה

השרים קבעו היום (חמישי) כי בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה יוגדרו "אזורים אדומים" ותוגבר אכיפת המגבלות ברחבי הארץ. משרד הבריאות צפוי להגדיר אזורים בהם נרשמו נדבקים רבים בנגיף, בהם יישובים בדואיים ומוקדי התפרצות בהם מתגוררים עובדים זרים, ושם יוטלו הגבלות נוספות.

במהלך הישיבה, שר הפנים אריה דרעי לחץ לפתוח את הרכבת בעקבות העומסים שנרשמו באוטובוסים, שמונעים את האפשרות לשמור על מרחק, ובמטרה להקל על עובדים להגיע לעבודה ולהניע את המשק. ראש הממשלה בנימין נתניהו העריך כי הרכבת תשוב לפעילות בימים הקרובים, והאכיפה בתחבורה הציבורית תוגבר.

ביצוע בדיקות קורונה ע"י קופ"ח כללית לצוות ולתלמידות אולפנת צביה באשקלון אחרי שתלמידה מהמוסד אובחנה חיובית לקורונה.. קופת חולים כללית, אתר רשמי
בדיקות קורונה באשקלון/אתר רשמי, קופת חולים כללית

נתניהו זימן היום את הישיבה כדי לדון בצעדים הבאים להמשך ההתמודדות עם המגיפה, כשבין היתר המשתתפים דנו בהגבלת ההתקהלויות במרחב הציבורי. לאור העלייה בתחלואה, משרד הבריאות הגיע לישיבה עם דרישות חדשות להטלת מגבלות. שר בממשלה אמר ביחס לאפשרות זו כי "יהיה קשה מאוד להחזיר את הגלגל לאחור, אבל הכול אפשרי".

לפי נתוני משרד הבריאות, מאז אמש זוהו 106 מקרי הידבקות נוספים, שהעלו את המספר הכולל של המקרים המאומתים בישראל ל-18,461. מתוכם, 31 במצב קשה ו-23 מונשמים, בנוסף ל-300 החולים שמתו מהנגיף עד כה.

בישיבה האחרונה של קבינט הקורונה, שהתכנס ביום שני השבוע על רקע הנתונים הדומים שהתקבלו בימים האחרונים, הוחלט להקפיא את ההקלות שתוכננו להיכנס לתוקף, מלבד חידוש פעילות אולמות האירועים בהשתתפות של עד 250 איש.

עוד בוואלה!

קורונה במערכת החינוך: מספר התלמידים והמורים שנדבקו עלה ל-442

לכתבה המלאה

בעקבות העלייה בתחלואה, הוחלט ביום שלישי על הגברת אכיפת המגבלות ברחבי הארץ. בהתאם לכך, ביממה האחרונה חילקה המשטרה מאות דוחות בגין הפרת חובת עטיית מסיכות, הנאכפת גם על ידי פקחי הרשויות המקומיות ופקחי רשויות האוכלוסין וההגירה. כמו כן, הוגברה גם האכיפה הנוגעת להתקהלויות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ואכיפת בידוד חולים ואנשים שבאו עמם במגע.

גם במערכת החינוך מורגשת עלייה בתחלואה. לפי נתוני משרד החינוך מהיום, מספר התלמידים ועובדי ההוראה שנדבקו בקורונה עלה ל-442 ובעקבות זאת נסגרו 144 מוסדות. המוקד העיקרי בו נרשמה עלייה בתחלואה הוא ירושלים, עם 202 נדבקים בבתי הספר והגנים, ואחריה מגיעה תל אביב, עם 67 נדבקים במוסדות הלימוד.

(עדכון ראשון: 14:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully