וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה במערכת החינוך: מספר התלמידים והמורים שנדבקו עלה ל-442

לפי משרד החינוך, 144 בתי ספר וגנים נותרו סגורים מחשש להידבקות בקורונה, ו-23,996 תלמידים ועובדי הוראה נמצאים בבידוד. בירושלים זוהו 202 נדבקים, ובת"א - 67. מנתוני משרד הבריאות עולה כי מאז אמש זוהו בכלל הארץ 106 מקרי הידבקות נוספים, ומניין המתים עלה ל-300

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

(בווידאו: אחרי התפרצות הקורונה - 11 בתי ספר באזור ירושלים והדרום נפתחו שוב, השבוע)

מספר הנדבקים בקורונה במערכת החינוך עלה הבוקר (חמישי) ל-442, לעומת 433 אתמול בערב. בין הנדבקים, 345 תלמידים ו-97 עובדי הוראה. זאת, בעוד ש-144 מוסדות חינוך עדיין סגורים מחשש להתפשטות הנגיף, בהם 74 בתי ספר ו-70 גני ילדים.

עוד לפי נתוני משרד החינוך, 23,996 תלמידים ועובדי הוראה שוהים בביתם בבידוד מניעתי - 27 מבודדים נוספים מאתמול. זאת, מתוך כ-2,300,000 תלמידים ו-200 אלף עובדי הוראה במוסדות השונים ברחבי הארץ.

לנתוני התחלואה המלאים במערכת החינוך

חזרה לשגרה - תלמידים חוזרים ללימודים, בית ספר שמעוני בגבעתיים, 17 במאי 2020. ראובן קסטרו
תלמידים מגיעים לבית הספר שמעוני שבגבעתיים, בחודש שעבר/ראובן קסטרו

המוקד העיקרי בו נרשמה עלייה בתחלואה במוסדות החינוך הוא ירושלים. בעיר זוהו 202 נדבקים בבתי הספר והגנים, מתוכם 173 תלמידים ו-29 עובדי הוראה. אחריה מגיעה תל אביב, עם 67 נדבקים במוסדות הלימוד, בהם 54 תלמידים ו-13 אנשי צוות. בבני ברק נמצאו 20 מקרי הדבקה במוסדות החינוך, באשדוד 12 ובשדרות נדבקו עשרה תלמידים בקורונה.

היום הודיעה עיריית שדרות כי מטפלת בשני מעונות של רשת "מיקה" בעיר נמצאה חיובית לקורונה. בשל כך, הוריהם של 93 תינוקות ופעוטות בגילאי 0-3 נקראו לקחת את ילדיהם לבתים ולשהות איתם בבידוד עד ל-23 ביוני. בנוסף, 25 מטפלות, מנהלת המעון ומדריכה פדגוגית חוייבו גם הן בבידוד.

כמו כן, עובדת ניקיון שהועסקה בתיכון "שחקים" בנהריה נמצאה חיובית לנגיף. מהעירייה נמסר כי גורמי המקצוע מתכנסים על מנת לבצע הערכת מצב.

עוד בוואלה!

בר סימן טוב דורש מגרוטו להתפטר: אם פטר מיליארדר מבידוד - להסיק מסקנות

לכתבה המלאה
מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מספר הנדבקים ממשיך לעלות. מתחם הידבק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי זוהו 106 מקרי הידבקות נוספים מאמש, וסך הנדבקים בישראל עלה ל-18,461 בני אדם. מבין הנדבקים, 31 במצב קשה ומתוכם 23 מונשמים. כמו כן, אדם נוסף מת מקורונה, ומניין המתים עלה ל-300. מספר המחלימים עלה גם הוא ל-15,214.

ביצוע בדיקות קורונה ע"י קופ"ח כללית לצוות ולתלמידות אולפנת צביה באשקלון אחרי שתלמידה מהמוסד אובחנה חיובית לקורונה.. קופת חולים כללית, אתר רשמי
בדיקות קורונה באשקלון בעקבות הדבקה של תלמידה/אתר רשמי, קופת חולים כללית

אתמול, הודיעה עיריית ראשון לציון כי על כלל עובדיה להיכנס לבידוד, לאחר שעובדת במקום אומתה כחולת קורונה. בהודעה שפרסמה לעובדים, ציינה כי מחר יערכו בדיקות קורונה לעובדים. "משרד הבריאות מנהל כרגע חקירה אפידמיולוגית על מנת לבדוק עם מי העובדת באה במגע. בהתאם להנחיות משרד הבריאות, כל עובדי בניין העירייה נדרשים להיכנס לבידוד ביתי עד קבלת תוצאות הבדיקה".

בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה, המטה לביטחון לאומי (המל"ל) קבע כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר, ורק אתמול חילקה המשטרה 381 דוחות בגין אי עטיית מסיכה, ואישה שנתפסה ללא מסיכה ליד שוק מחנה יהודה בירושלים נעצרה לאחר שסירבה לשתף פעולה עם השוטרים לצורך רישום דוח. סך הדוחות מתחילת המשבר עומד על 7,854, לא כולל אלה שחילקו פקחי הרשויות המקומיות.

(עדכון ראשון: 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully