וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגברת האכיפה: מאות דוחות חולקו בגין אי-עטיית מסיכה

10.6.2020 / 21:07

ביממה האחרונה ניתנו 381 דוחות על ידי המשטרה ברחבי הארץ, לא כולל הקנסות שהטילו פקחי הרשויות המקומיות. בירושלים אף נעצרה אישה שהסתובבה ללא מסיכה וסירבה להתלוות לשוטרים לצורך רישום דוח. גורם במשטרה מזהיר: בימים הקרובים האכיפה תוגבר עוד יותר

דוברות המישטרה

אכיפת המגבלות למאבק בנגיף הקורונה תוגברה, והמשטרה חילקה היום (רביעי) 381 דוחות בגין אי עטיית מסיכה, כשסך הדוחות מתחילת המשבר עומד על 7,854. זאת, לא כולל הדוחות שחילקו פקחי הרשויות המקומיות. גורם במשטרה אמר לוואלה! NEWS כי בימים הקרובים תוגבר אכיפת חבישת המסיכות במרחב הציבורי, בסיוע של פקחים מהרשויות המקומיות. "יש לעטות מסכה על פי הכללים של משרד הבריאות", ציין הגורם.

בשעות הבוקר, נעצרה אישה סמוך לשוק מחנה יהודה בירושלים משום שלא חבשה מסיכה בהתאם להנחיות. על פי המשטרה, הכוחות ביקשו לעכב את האישה לשם רישום הדוח נגדה, אך היא סירבה להתלוות אליהם. עוד נמסר כי השוטרים הסבירו לה את ההשלכות של סירובה, ובשל חוסר שיתוף הפעולה שלה נאלצו לעצור אותה, והיא שוחררה עם סיום רישום הדוח נגדה.

עוטים מסכה לצורך התגוננות מנגיף הקורונה במהלך רכישת מצרכים בשוק מחנה יהודה בירושלים 16 באפריל 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"יש לעטות מסיכה על פי הכללים". שוק מחנה יהודה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

העלייה בתחלואה נמשכת, ומשרד הבריאות הודיע הערב כי 175 בני אדם נוספים נדבקו בקורונה
ביממה האחרונה. מדובר בעלייה נוספות בתחלואה בנגיף, לאחר שאתמול אותרו 148 נדבקים חדשים.

מנתוני המשרד עולה כי מניין הנדבקים הכולל הוא 18,355, מהם 2,869 חולים פעילים. מבין אלו, מצבם של 31 מוגדר קשה ו-22 מחוברים למכונות הנשמה. מספר המתים נשאר 299 כמו אתמול. מספר הבדיקות עלה לעומת הימים האחרונים, וביממה האחרונה בוצעו 14,817 בדיקות.

עוד בוואלה!

5% מאוכלוסיית ישראל נבדקה לקורונה; כ-7,000 בדיקות ביום בממוצע

לכתבה המלאה
בית האבות "אחוזת אייל" בו נמצאו שישה דיירים ושני אנשי צוות כנשאי נגיף הקורונה 6 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מניין הנדבקים עלה ל-18,355. פינוי נשאי קורונה מבית האבות "אחוזת אייל"/ראובן קסטרו

בשל הזינוק במספר הנדבקים, אמש התקבלה החלטה לפיה תוגבר אכיפת המגבלות ברחבי הארץ, במהלך דיון שכינס ראש המל"ל מאיר בן שבת, לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו. עטיית המסיכות, התקהלויות המנוגדות להנחיות, קיום כללי "התו הסגול" בבתי עסק ואכיפת בידוד חולים ואנשים שבאו עמם במגע, ייאכפו על ידי שוטרים, פקחי רשויות מקומיות ופקחי רשויות האוכלוסין וההגירה שהוסבו לכך באופן זמני.

לטובת סיוע הפקחים העירוניים באכיפה, מרכז השלטון המקומי צפוי להשלים תכנית הכשרה מידית עד ליום שני. במקביל, משרד המשפטים ישלים הליכי חקיקה שיסמיכו את הפקחים לנושא.

עשרות שוטרים פועלים לאכיפת הסגר בדיר אל-אסד ובענה בשל התפשטות הקורונה. 18 באפריל 2020. דוברות משטרת ישראל
המשטרה תגביר את אכיפת מגבלות הקורונה/דוברות משטרת ישראל

בדיון שכינס ראש המל"ל השתתפו שר הפנים אריה דרעי, שר הבריאות יולי אדלשטיין, מנכ"לי שני המשרדים, יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ונציגי המשטרה והיועמ"ש. השר אדלשטיין כינה את העלייה בתחלואה "מדאיגה ודרמטית", אך הבהיר כי הוא מתנגד בשלב זה לחזרה לתקופת מגבלות הקורונה. לדבריו, "צריכה להיות אכיפה - אין ברירה. חזרנו לשגרה מהר, לא בכל מקום שמרו על הכללים. לא הייתה שמירה קפדנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully