וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: העלייה במספר החולים בקורונה תלולה, נחזיר את ההגבלות אם יידרש

רה"מ הזהיר מפני המשך ההדבקה בימים האחרונים, והפציר בציבור להקפיד על ההגבלות כדי למנוע תחלואה. "מבקש לחזור לשמור על הכללים כדי שנחזיר את החיים למה שהיו קודם", אמר. כץ הודיע על מענק נוסף לעובדים בני 67 ומעלה ולזכאים למס הכנסה שלילי. אדלשטיין: מטפלים בבדיקות

צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) כי אם העלייה בתחלואה בקורונה תימשך, הממשלה תיאלץ להחזיר את ההגבלות. במסיבת עיתונאים שערך יחד עם שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין, הציג נתניהו חדשות טובות, התאוששות הכלכלה הישראלית לאחר המשבר, וחדשות פחות טובות - העלייה היומית המתמשכת במספר הנדבקים בנגיף. לדבריו, "אנחנו כבר בכמה מאות (נדבקים ליום - מ"ה) וזה מטפס במהירות. המרחק בין 200 לשיא, מה שהיה כאן, הוא מרחק של עשרה ימים".

"חייבים לעצור את הגידול בזמן, אם זה יימשך נהיה חייבים להחזיר את ההגבלות ואז הכלכלה תיעצר", הדגיש נתניהו. "למה זה גדל? קודם כל כי הנגיף כאן ולא מתחשב בשום דבר, רק בדבר אחד - האם מקפידים על הכללים. אנחנו, לצערנו, פחות הקפדנו על הכללים. מבקש מכם לעשות את מה שאני מקפיד עליו ביתר שאת בימים האחרונים - שתשמרו על ממי - מרחק, מסיכה, ידיים. מבקש מכם לחזור לשמור על הכללים ולהחזיר את החיים כמעט למה שהיה קודם לשגרת הקורונה, עד שבעזרת השם נמצא את החיסון".

בתשובה לשאלת וואלה! NEWS אמר נתניהו כי ההגבלות יוסרו במלואן רק כאשר התחלואה תרד. "אם לא נראה שינוי בהתנהגות הציבור, זה ימשיך לעלות ולא תהיה ברירה אלא לפעול איפה שלא רצינו לפעול - בעסקים ובלימודים", ענה. "אנחנו עוקבים אחרי זה מדי יום, וכרגע נתנו סיבה לאופטימיות כי הכלכלה מתאוששת, וסיבה לדאגה כי בלי הקפדה על המגבלות לא נוכל להמשיך".

בעקבות החשש מהתפרצות נוספת בבתי האבות הבהיר ראש הממשלה כי "אנחנו מקצים לכך משאבים מיוחדים, כולל בדיקות. הייתי אומר שמתוך 16 אלף בדיקות שעושים ביום, המנה הראשונה היא בתי האבות. אני שמחה להגיד שלפחות ברגע זה אנחנו לא רואים שם עלייה ושומרים על זה מכל משמר. אם נצטרך להוסיף משאבים ולנקוט צעדים נוספים נעשה את זה, כי ברור שזה המקום המסוכן ביותר במדינה".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 11 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"המרחק בין 200 לשיא, מה שהיה כאן, הוא עשרה ימים". נתניהו, הערב/אתר רשמי, -

ראש הממשלה הציג את השיפור בנתונים הכלכליים, והכריז כי הכלכלה מתחילה לחזור לעצמה. "עם זאת, אני חייב להגיד שהבעיה עוד לא נפתרה", הבהיר. "המצוקה של האנשים, העסקים והעצמאים שנפגעו מהמשבר זו מצוקה אמיתית, היא מדברת אל ליבנו. אנחנו לא חדלים מלטפל בזה".

שר האוצר כץ הציג שני צעדים נוספים בהם ינקוט משרדו. הצעד הראשון הוא כי עובדים בני 67 ומעלה שטרם חזרו לעבודתם יקבלו מענק של חודש נוסף בסך 4,000 שקלים באופן מידי. הצעד השני הוא מענק מידי של 8,000 שקלים עבור מי שזכאי למס הכנסה שלילי.

"כמו ששמעתם מראש הממשלה, יש התפתחויות חיוביות במשק גם בתחום האשראי וגם בתחום התעסוקה", אמר כץ. "נמשיך לקבל את ההחלטות ולוודא את ביצוען כדי להמשיך את אותה מגמה".

עוד בוואלה

בר סימן טוב דורש מגרוטו להתפטר: אם פטר מיליארדר מבידוד - להסיק מסקנות

לכתבה המלאה
שר האוצר, ישראל כ"ץ במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 11 ביוני 2020. -, אתר רשמי
הציג הקלות נוספות למשק. כץ, הערב/אתר רשמי, -

"אנחנו בעלייה מתמדת בתחלואה", הדגיש שר הבריאות אדלשטיין. "עברנו אתמול רף 230 חולים ביום. הדבר הקל ביותר ואולי המצופה משר הבריאות זה להוביל מדיניות של סגירות, אבל אני מדגיש - זו לא דרכי ולא דעתי. הייתה תמימות דעים בדיונים האחרונים שהמשק צריך להישאר פתוח כמה שניתן, אבל לא ניתן לעשות זאת בלי שני דברים - קטיעת שרשרת ההדבקה באמצעות כמה שיותר בדיקות ותוצאות מהירות ומשמעת של הציבור".

אדלשטיין אמר כי הוא נושא באחריות להגדלת מספר הבדיקות ומודע לביקורת בנושא. "החל מהשבוע שעבר הגדלנו משמעותית את מספר הבדיקות, היינו באזור 3,000 בדיקות ביום והגענו עד ללמעלה מ-16 אלף בדיקות ביום. הדבר יצר פקק במעבדות, ואנחנו מטפלים בכך", הסביר. "היעד להגיע ל-30 אלף בדיקות והחשיבות האדירה היא בקיצור משמעותי של זמן תוצאות הבדיקה". השר הוסיף כי "העניין השני תלוי בציבור - עטיית מסיכה, ריחוק של שני מטרים והיגיינה".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין במהלך הצהרה לתקשורת בנושא נגיף הקורונה 11 ביוני 2020. -, אתר רשמי
"מטפלים בנושא הבדיקות". אדלשטיין, הערב/אתר רשמי, -

מוקדם יותר היום התכנס קבינט הקורונה לבקשת נתניהו, ובתום הדיון נקבע כי משרד הבריאות יגדיר מוקדי התפרצות כ"אזורים אדומים", בהם יישובים בדואיים ושכונות בהם מתגוררים עובדים זרים. כמו כן, הוחלט כי אכיפת המגבלות ברחבי הארץ תוגבר.

במהלך הישיבה, שר הפנים אריה דרעי לחץ לפתוח את הרכבת בעקבות העומסים שנרשמו באוטובוסים, שמונעים את האפשרות לשמור על מרחק, ובמטרה להקל על עובדים להגיע לעבודה ולהניע את המשק. בנימין נתניהו העריך כי הרכבת תשוב לפעילות בימים הקרובים, והאכיפה בתחבורה הציבורית תוגבר.

(עדכון ראשון: 19:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully