וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 פקחים על עיר שלמה: ברהט חוששים שהסגר לא יעצור את הקורונה

22.6.2020 / 14:16

שתי שכונות נמצאות בסגר כבר ארבעה ימים, ומספר המאובחנים בנגיף ממשיך לעלות. ראש העיר הביע דאגה מהידבקות נרחבת שתוביל להרחבת המגבלות על העיר כולה, ומחה על אוזלת ידה של המשטרה באכיפה: "אמרו לנו להשתמש בפקחים, אבל אין לנו אפשרות לאכוף באופן אפקטיבי"

דובר צה"ל

כבר ארבעה ימים ששתי שכונות ברהט נתונות בסגר, בעוד שמספר המאובחנים בקורונה בעיר עומד נכון להיום (שני) על 206 - בהם 136 חולים מאומתים ומתוכם 130 אובחנו מאז תחילת החודש. ראש העיר פאיז אבו סהיבאן יצא מהבידוד שבו שהה בשבוע האחרון לאחר שנחשף לחולה מאומת, והביע דאגה מהאפשרות של גל שני של תחלואה.

"יש שתי שכונות שיש בהן הרבה חולים, בעיקר נשים וילדים. זה מדאיג", אמר אבו סהיבאן, בעודו מחלק מסיכות וכפפות לתושבים.

מרבית החולים בעיר, המונה עשרות אלפי תושבים, מגיעים משכונות 13 ו-24, שלפי החלטת הממשלה נמצאות ב"סגר נושם" עד יום רביעי, בדומה לערערה שנמצאת אף היא בנגב. "30 יצאו לבתי מלון, אני מנסה לשכנע גם את השאר לצאת למלונית", תיאר ראש העיר.

חלוקת מזון ע"י פיקוד העורף לתושבי רהט וערערה, 19 ביוני 2020. דובר צה"ל
חלוקת מזון לתושבי רהט על ידי פיקוד העורף, יום שישי האחרון/דובר צה"ל

לטענתו, חלק מהתושבים כלל לא נשמעים להוראות, בעוד שהמשטרה לא אוכפת מספיק את התקנות. "הייתה ישיבת חירום עם נציגי המשטרה ופיקוד העורף והתרעתי על כך שאין מספיק אכיפה. המשטרה אומרת לנו להשתמש בפקחי העירייה, אבל יש לי רק ארבעה פקחים ואין לנו אפשרות לאכוף באופן אפקטיבי", אמר. "יש ברהט גם אנשים מפרי בידוד. לא יכול להיות שיש אנשים שהנשים שלהם חולות מאומתות, והם מסתובבים בעיר. אם ההתפרצות הזאת לא תיעצר - היא תביא לסגר ברהט".

בשעות הבוקר הגיע ליישוב מפקד מחוז דרום במשטרה, ניצב יורם סופר, על מנת להתרשם מהנוכחות בעיר ונתן הנחיות וחידודים לכוחות הפועלים בה. כמו כן, מפקד המחוז הגיע לשכונות 13 ו-24 כדי לוודא שההנחיות אכן מתקיימות.

עוד בוואלה!

התחלואה בדרום: חיילי מילואים יסייעו באכיפת הסגר ברהט ובערערה

לכתבה המלאה
מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב יורם סופר בסיור ברהט. 22 ביוני 2020.. דוברות משטרת ישראל
מפקד המחוז יורם סופר בביקורו בעיר/דוברות משטרת ישראל

בעקבות נתוני תחלואה גבוהים, משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות קבעו ביום חמישי האחרון כי שכונות 13 ו-24 ברהט ושכונה 2 בערערה שבנגב מוגדרות כאזור מוגבל. במסגרת זאת, מתאפשרת הגעה של עובדים למקום עבודה, וכן יציאת תלמידים לצורך בחינת בגרות וחזרה ממנה. ההגבלות נכנסו לתוקף ביום שישי ב-08:00 בבוקר ויסתיימו ביום רביעי באותה השעה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע דאגה מהתחזיות הקשות על התפשטות הקורונה, וקרא אתמול לציבור להקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על מרחק, אחרת "נביא על עצמנו את השבת הסגרים". היום, קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בצעדים נוספים לבלימת התפשטות הנגיף וכן באפשרות לחדש את איכוני השב"כ.

ראש עיריית רהט, פאיז אבו סייהבן. -, אתר רשמי
התריע על מחסור באכיפה. פאיז אבו סהיבאן/אתר רשמי, -

מנכ"ל משרד הבריאות החדש, פרופ' חזי לוי, הבהיר כי לדעתו אין להטיל כרגע סגר נוסף על האזרחים בכלל הארץ. לוי הוסיף כי במשרד שוקלים את המלצות מרכז המידע למאבק בנגיף, שבאגף המודיעין בצה"ל, אחרי האזהרות מתחילת הגל השני של התחלואה. "אנחנו עוקבים אחרי התחלואה, גם בראייה המקצועית למנוע תחלואה, יחד עם ההבנה שצריך לחיות עם הקורונה בצורה הנכונה ביותר", ציין לוי.

לפי מרכז המידע, יותר מ-6% מהבדיקות שנערכו בשבועיים האחרונים בעשרים יישובים גדולים בנגב התגלו כחיוביות, ולכן נדרשת אכיפה מוגברת ביישובים, הסברה ייעודית לאוכלוסייה הבדואית והרחבת מספר הבדיקות.

המשטרה מסרה בתגובה כי "בניגוד לנטען, המשטרה מבצעת באזור פעילות אכיפה והסברה, לצד מחסומים לשמירת הסגר, זאת בהתאם לתקנות לשעת חירום והחלטת הדרג המדיני. אנו קוראים לרשות המקומית ליטול חלק במאמץ הלאומי מאחר והאחריות משותפת ולא נתונה בידי המשטרה בלבד. המשטרה קוראת לציבור להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומן משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. נמשיך בביצוע האכיפה באזור ככל שידרש למען שלום הציבור ובריאותו".

(עדכון ראשון: 12:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully