וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: התחזיות האחרונות שראיתי הן קשות, הסגר יחזור אם לא נקפיד

21.6.2020 / 11:18

בפתח ישיבת הממשלה הזהיר ראש הממשלה כי אם הציבור לא יקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על מרחק, תישקל הטלת סגר. נתניהו הבהיר כי נעשים כל המאמצים להביא לחיסון ולשקם את המשק. מחר יתכנס קבינט הקורונה לדון בצעדים לבלימת התפשטות הנגיף

צילוטם: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי התחזיות האחרונות שפורסמו בנושא התפשטות הקורונה הן קשות. בעקבות המשך העלייה בתחלואה בקורונה, נתניהו קרא לציבור להקפיד על עטיית מסיכות ושמירה על מרחק, אחרת "נביא על עצמנו את השבת הסגרים". ראש הממשלה הבהיר כי "אנחנו חייבים לשטח את העקומה עכשיו".

במהלך הישיבה, צפויים השרים להאריך את המענק לבני 67 ומעלה שאיבדו את עבודתם במהלך משבר הקורונה ולאשר לחיילים משוחררים לעשות שימוש בכספי הפיקדון לכל מטרה שירצו. "זה רק חלק קטן מתכנית הסיוע הכלכלית שהבאנו למען אזרחי ישראל. נעשה הכול כדי לעזור למשק להמשיך להתאושש", הצהיר.

"אנו עושים את כל המאמצים להביא לחיסון, כולל בארץ של המכון הביולוגי כולל השקעה שלנו בחברת מודרנה", הוסיף ראש הממשלה. "אנו רוצים לקוות שמשהו יצליח פה, אבל עד אז אין לנו ברירה, אין אלטרנטיבה. תלבשו מסיכות ותשמרו על מרחק". מחר יתכנס קבינט הקורונה לדון בצעדים נוספים לבלימת התפשטות הנגיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, 21 ביוני 2020. רוני כנפו
"חייבים לשטח את העקומה". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/רוני כנפו

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נשא דברים לאחר נתניהו, ואמר כי "הקורונה תמשיך ללוות אותנו במשך השנה וחצי-שנתיים הקרובות, וייתכן שגם יותר. הציבור צריך להמשיך ולשתף פעולה עם ההנחיות שמתקבלות על מנת שנוכל ביחד להגיע לתכנית מאוזנת".

"בנושא הקורונה אסור לנו להיות היסטריים", המשיך גנץ. "אנחנו חייבים להיות אחראים להמשיך לקדם את התכניות שלנו כל שהמשק יוכל לפעול".

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ בישיבת הממשלה ב-24 במאי 2020. רויטרס
קרא להמשיך לשתף פעולה עם ההנחיות. גנץ/רויטרס

מוקדם יותר היום, במסמך שהגיע לידי וואלה! NEWS הורה משרד הבריאות לבתי החולים להיערך לפתיחה מחודשת של מחלקות הקורונה. המסמך נכתב לאור עלייה מחודשת בתחלואה בנגיף הקורונה בשבועות האחרונים, עלייה בכמות המאושפזים, עלייה בכמות החולים הקשים המצטברת וכן עלייה בכמות אנשי הצוות הנמצאים בבידוד בעקבות חשיפה לחולים ולאנשי צוות.

על פי נתוני משרד הבריאות, מאז אתמול בערב נמצאו 53 מאובחנים חדשים בנגיף. מספר נשאי הנגיף בישראל עלה ל-20,686, בהם 43 במצב קשה ומתוכם 28 מונשמים. ביממה החולפת לא נרשם מקרה מוות נוסף מקורונה, ומניין המתים נותר 305 בני אדם.

דוח מזהיר: ישראל נכנסת לגל שני

מרכז המידע למאבק בנגיף פרסם אתמול תחזית לפיה החל הגל השני של התפרצות הקורונה בישראל. הדוח הזהיר כי ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואה "השונה במאפייניו מהגל הראשון - אך לא פחות בחומרתו". בדוח שהוגש למשרד הבריאות נטען כי קצב גידול החולים המאומתים ממשיך לעלות, וכי אם לא יקטן משמעותית בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל לאלף ומספר המתים הכולל יגיע למאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully