וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש מגל שני: 294 אובחנו בקורונה ביממה, המל"ל יכנס הערכת מצב

דנה ירקצי, בועז אפרת, מאיה הורודניצ'אנו, יניר יגנה ויפעת רוזנברג

20.6.2020 / 22:26

משרד הבריאות עדכן שסך המאובחנים הוא 20,633 ומניין המתים עלה ל-305. בן שבת יקיים מחר ישיבה בנושא התפרצות הקורונה עם רה"מ, ומנכ"לי משרדי הממשלה. 16 דיירי ועובדי בית אבות בי-ם אובחנו כנשאי הנגיף, ובאשדוד נסגרו 12 גנים בשל חשיפה לעובדת שנמצאה חיובית לקורונה

דובר צה"ל

(בווידאו: מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין בביקור במוקדי תחלואה בקורונה בדרום, אתמול)

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי נרשמו 294 מאובחנים חדשים בנגיף הקורונה ביממה האחרונה.
מספר נשאי הנגיף בישראל עלה ל-20,633, בהם 40 במצב קשה ומתוכם 27 מונשמים. כמו כן, ביממה החולפת נרשם מקרה מוות נוסף מקורונה, ומניין המתים עלה ל-305 בני אדם. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי מספר החולים מהאומתים עלה ל-4,668, ו-15,659 החלימו מקורונה מתחילת המשבר. כמו כן, אתמול נערכו 12,765 בדיקות לגילוי הנגיף, לעומת 17,263 בדיקות ביום שלפני כן.

ברקע החשש מהגל השני, ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל) מאיר בן שבת ומנכ"לי משרדי הממשלה השונים יקיימו מחר דיון בהערכת מצב בנושא התפרצות הקורונה. מטרת הישיבה תהיה דיון בהגברת האכיפה, לקראת קבינט הקורונה שיתכנס ביום שני הקרוב. בדיון בהובלת המל"ל, ישתתפו מנכל"י משרדי הבריאות, האוצר, הפנים, ביטחון הפנים והחינוך, יחד עם בכירים במערכת הביטחון וגורמים נוספים. בדיון מחר מתכוונים להגביר את האכיפה בצורה משמעותית ולשפר את מערכות האיתור וקטיעת שרשראות ההדבקה בנוסף הוחלט אתמול להגדיל ב300 מתחקרים נוספים במערך האפידמיולוגי.

מעבדת קורונה של קופת חולים כללית, תל אביב, 9 ביוני 2020. יוסי זלינגר / פלאש 90, פלאש 90
16 נדבקים בבית אבות בירושלים. מעבדת קורונה של קופ"ח כללית/פלאש 90, יוסי זלינגר / פלאש 90

16 בני אדם אובחנו היום כחיוביים לקורונה בבית אבות "עידן הזהב" שבירושלים. על פי הודעת בית האבות, 14 דיירים ושני עובדים במחלקה הסיעודית. בעקבות כך, ביום שני הקרוב ייערכו במוסד בדיקות נוספות לגילוי הנגיף.

כמו כן, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, הוכנסה לבידוד לאחר שמורה בבית ספר ברחובות אובחנה כחולת קורונה. במהלך סיור שערכה בן דויד השבוע בבית הספר, היא הצטלמה עם המורה שאובחנה כחולה. עוד נמסר כי בן דויד תיבדק בשעות הקרובות.

עיריית אשדוד הודיעה כי ספקית שירות חיצוני שעבדה בגני ילדים שונים בעיר אובחנה בקורונה. בעקבות כך, ייסגרו מחר 12 גנים בעיר: נמל, משוט, גפן, משחתת, סלעית, גלים, פקאן, ריחן, צפית, מכמורת, סנונית ודרור. הילדים ואנשי הצוות בגנים אלו הונחו להיכנס לבידוד. ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, ביקש לערוך בדיקות לכלל הילדים והצוותים במוסדות אלה.

המשטרה אוכפת את תקנות הקורונה מחוץ לאצטדיון הכדורגל בתל אביב, 20 ביוני 2020. דוברות משטרת ישראל
שוטרים אוכפים את ההנחיות מחוץ לאצטדיון בלומפילד בת"א, היום/דוברות משטרת ישראל

גם ברשות הפלסטינית נרשמת עלייה בתחלואה בקורונה. ראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתיה הודיע כי מספר המאובחנים היומי עומד על 86, ובעקבות כך הוטלו מגבלות חדשות על התושבים. מתחילת התפרצות הקורונה, נרשמו ברשות הפלסטינית 902 מאובחנים בקורונה, כשמוקד ההתפרצות העיקרי הוא נפת חברון עם 209 תושבים שנמצאו חיוביים לנגיף.

אשתיה הודיע כי תיאסר הכניסה והיציאה מנפת חברון, פרט להעברת סחורות, יוטל עוצר בנפה למשך חמישה ימים וכן עוצר בן 48 שעות בשכם. כמו כן, הוטל איסור על קיום אירועים או כל סוג התקהלות בכל הנפות. ראש הממשלה הפלסטיני הוסיף כי החל ממחר תצומצם תנועת עובדי הממשלה בין הנפות. כמו כן, יוטל עוצר מלא על כל אזור שיהיה מוקד התפרצות.

כמו כן, ראש הממשלה הפלסטיני קרא לפועלים מהרשות שלא להגיע לעבודתם בישראל למשך 14 ימים, ולהימנע ממעבר יומי. אשתיה ביקש גם מערביי ישראל להימנע מביקורים בגדה המערבית במשך שבועיים. "אנו מתמודדים עם צעדי הסיפוח הישראלי וגידול חמור במספר המאובחנים בקורונה", אמר ראש הממשלה הפלסטיני. "הגל הזה נובע ממעבר של אנשים בין ישראל וירושלים לשטחי הגדה".

בית החולים רמב"ם, מחקר קורונה. דוברות רמב"ם, אתר רשמי
מחקר קורונה בבית החולים רמב"ם בחיפה/אתר רשמי, דוברות רמב"ם

הנדבקים החדשים מגיעים ברקע הדוח שפרסם מוקדם יותר היום מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, ובו אזהרה כי ישראל נכנסת בימים אלו לגל שני של תחלואה "השונה במאפייניו מהגל הראשון - אך לא פחות בחומרתו". בדוח שהוגש למשרד הבריאות נטען כי קצב גידול החולים המאומתים ממשיך לעלות, וכי אם לא יקטן משמעותית - בעוד כחודש מספר הנדבקים החדשים היומי יעמוד על מעל לאלף, ומספר המתים הכולל יגיע למאות.

"רק בשבוע האחרון נרשמו 20 חולים חדשים במצב קשה, בעוד שאך לפני חודש כמעט שלא היו חולים קשים חדשים כלל", נכתב. בנוסף, בעוד שלפני כמה שבועות נראה היה שהנדבקים מרוכזים במגזרים מסוימים כמו תלמידי בית ספר ומהגרי עבודה, כיום התחלואה התפשטה למגזרים רבים נוספים ולעשרות רבות של יישובים בארץ. מחברי הדוח מזהירים כי "ההתנהגות הציבורית שבמסגרתה אין הקפדה על עטיית מסכה ושמירה על ריחות חברתי וכן ההקלות המתבצעות, צפויים להמשיך ולהאיץ את העלייה במספר הנדבקים".

מתחם היבדק וסע בבאר שבע 4 ביוני 2020. ראובן קסטרו
מרכז המידע והידע מזהיר מפני גל שני של קורונה.מתחם היבדק וסע בבאר שבע/ראובן קסטרו

בנוסף, בדוח נכתב כי בעוד שבחודשים מרץ-אפריל כרבע מהנדבקים היו חסרי סימפטומים במועד הבדיקה, כיום מדובר על כמחצית מהנדבקים. "שינוי מדיניות הבדיקות חושף אמנם יותר מקרי הדבקה מבעבר, אולם עובדה זו לבדה אינה מסבירה את העלייה המשמעותית בהיקף התחלואה".

על פי מחברי הדוח, בגל הראשון הוטלו הגבלות מחמירות החל מאמצע חודש מרץ שבסופו של דבר הובילו לירידה במספר הנדבקים, אך ההקלות ההולכות ומתרחבות כעת, מאז אמצע אפריל, עלולות לא רק להוביל להמשך העלייה אלא אף להאצתה. בדוח מזהירים המומחים כי העלייה בתחלואה עלולה להוביל להחלטות משקיות קשות מאוד, עד כדי בחינת חידוש סגר כולל. "להערכתנו, ניתן יהיה להימנע מהן על ידי צעדים מתונים, אך זאת רק אם יבוצעו בימים הקרובים".

(עדכון ראשון: 19:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully