וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "הולכים בלב שלם לאופוזיציה, נתניהו בחר להיפטר מימינה"

14.5.2020 / 13:12

יו"ר ימינה הכריז כי "שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום". בפוסט שכתב, תקף שר הביטחון בחריפות את ראש הממשלה, שלדבריו "תמיד מנסה לקצץ את כנפינו", והאשים אותו בחולשה מול חמאס וההסתדרות: "שחרר מחבלים ויירט כל חוק להגבלת בג"ץ". הליכוד: "תם עידן בנט"

-

יו"ר ימינה השר נפתלי בנט יצא היום (חמישי) במתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלדבריו בחר להיפטר ממפלגתו, אף שהייתה "עמוד השדרה הלאומי שלו". בפוסט שכתב בפייסבוק, הכריז בנט על תחילת דרכה של ימינה באופוזיציה והבהיר כי "שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום".

לקראת השבעת הממשלה הערב, הוא כתב: "מעולם לא הצבעתי נגד נתניהו בכנסת, מעולם לא הצעתי מועמד אחר זולתו להרכבת הממשלה, אך גם מעולם לא בגדתי במצפוני. נתניהו, שהאשים אותי עשרות פעמים בכנסי מערכת הבחירות שלו בכך שאתמוך בגנץ ואביא את השמאל לממשלה, הוא אותו נתניהו שהקים ממשלה עם אשכנזי כשר החוץ, גנץ בביטחון וניסנקורן במשפטים, עמיר פרץ ואיציק שמולי לצידם".

דבריו של בנט מגיעים לאחר שלא הגיעו עמו להסכמות לגבי צירוף מפלגתו לקואליציה, מה שהוביל לחילופי ההאשמות בין הצדדים, שנמשכו גם אמש. זאת, לאחר שהשניים שוחחו, אך לשכת נתניהו לא קבעה פגישה שתוכננה ביניהם. בנט הסביר בפוסט שכתב היום בפייסבוק כי "לימינה לא היה מקום. לא ביקשנו שררה, ביקשנו להשפיע". הוא הוסיף כי ראש הממשלה "תיקשר איתנו רק דרך סרטונים וציוצים בהם אמר דברים שאינם נכונים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"שמונה שנים שלנו בממשלת נתניהו מסתיימות היום". נתניהו עם בנט/ראובן קסטרו

"ביקשתי מראש הממשלה ליטול על עצמי את משרד הבריאות ואת בניית מערך חירום לאומי נגד מגיפות, כדי להיות מוכנים להתפרצות נוספת בחורף, וכדי שהפעם לא נצטרך לפגוע אנושות בפרנסה של מעל מיליון ישראלים. התכוונתי להיכנס בכל מאודי ובכל כוחי למשימה. ראש הממשלה אפילו לא טרח לחזור אליי", טען בנט.

לאחר שנתניהו הודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין וליו"ר הכנסת היוצא בני גנץ כי עלה בידו להרכיב ממשלה, בנט תקף את קווי היסוד של הממשלה שפורסמו אמש. זאת, מכיוון שלא מופיע בהם אזכור לנושא החלת הריבונות, אף שמדובר בסעיף המוסכם בהסכם הקואליציוני בין הליכוד לכחול לבן. לדבריו, "זו הייתה גולת הכותרת בקמפיין הבחירות של נתניהו ונמחקה כליל מקווי היסוד של הממשלה".

במתקפה על מדיניותו של נתניהו אמר בנט כי "נתניהו בחר לשחרר מחבלים, יירט כל חוק להגבלת בג"ץ, הצביע בעד ההתנתקות ארבע פעמים, מסר את חברון לערפאת, מינה את אהוד ברק לשר הביטחון ואת ציפי לבני לשרת המשפטים - וגם הפעם הוא בחר בדרך (זו)".

עוד בוואלה!

אחרי שלוש מערכות בחירות כיריבים, נתניהו וגנץ יושבעו הערב לראשי ממשלה

לכתבה המלאה
שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
ייכנס לממשלה לבדו. השר פרץ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

יו"ר ימינה האשים את ראש הממשלה בניסיונות חוזרים ונשנים לפגוע במפלגתו. "כשאין לידו עמוד שדרה לאומי חזק, קורים הדברים הרעים - מסירות שטחים, התקפלות מוחלטת בפני מערכת המשפט, הפקרת הנגב לבנייה בדואית בלתי חוקית, מינוי מאות שופטים אקטיביסטים, חולשה מול חמאס, חולשה מול ההסתדרות, התקפלות מול המסתננים הבלתי חוקיים (מתווה האו"ם) ועוד", כתב בנט. "הוא זקוק למצפן לאומי חזק, אך לא ממש אוהב שיש כזה. לכן הוא תמיד מנסה להחליש אותנו, לקצץ את כנפינו, לבוז לנו".

בנט הוסיף כי מפלגתו מתכוונת לשרת מהאופוזיציה "בלב שלם". "מרימים היום את הראש, ויוצאים למערכה. נהיה ימין ענייני וישר דרך. נבקר כשצריך, נתמוך כשצריך. נציג חלופה שלטונית של ימין ציוני, חזק, נקי, כלל-ישראלי, שאינו רק מקטר, אלא עושה", כתב בנט בפייסבוק.

הליכוד: "תם עידן בנט"

בליכוד הגיבו כי "תם עידן בנט", וטענו כי מאחורי החלטתו עומדת "כיסאולוגיה". המפלגה מסרה כי "אם בנט היה מקבל את תיק הבריאות הוא היה אומר שזו ממשלת החלומות של הימין. בגלל שלא קיבל הוא החליט לגרור את ימינה לאופוזיציה ועוד קודם לכן לא המליץ על נתניהו לנשיא המדינה, בניגוד לרצון בוחריו. בבחירות מועד א' בנט לא עבר את אחוז החסימה ובזבז קולות לימין. בבחירות מועד ג' - רק בגלל כיסאולוגיה - בנט העדיף לזרוק שישה מנדטים של הימין לאופוזיציה עם לפיד וליברמן במקום להצטרף לממשלה שתוביל מהלך היסטורי של החלת הריבונות".

בניגוד לבנט, יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ יעזוב את ימינה ויצטרף לממשלה לבדו, בלי שאר נציגי ימינה, בתור השר לענייני מורשת, ירושלים ופרויקטים לאומיים. פרץ סירב להשאר כחבר כנסת באופוזיציה וניהל ביממה האחרונה משא ומתן עם ראש הממשלה נתניהו, ולבסוף החליט להיכנס לממשלה בתמורה לתיק שהוצע לו, זאת זמן קצר אחרי הודעתו של בנט על תחילת דרכה של ימינה באופוזיציה. כניסתו של פרץ לממשלה טעונה באישור מרכז הבית היהודי, שם יש גם מתנגדים רבים למהלך.

אחרי הודעתה של ימינה, המפלגה שיגרה מכתב לחברי הכנסת של הליכוד, ש"ס ויהדות התורה שצפויות להיות בקואליציה, ובו קריאה להתנגד להשבעת הממשלה החדשה כל עוד החלת הריבונות ביהודה ושומרון אינה מופיעה בקווי היסוד. "אנו מתקשים להאמין שתביעו אמון בממשלה שלא מסוגלת להוציא מפיה את המילים המפורשות יהודה ושומרון ומחביאה אותם באופן מביש מאחורי המילים 'יתר חלקי הארץ'", כתבו חברי הכנסת נפתלי בנט, איילת שקד, בצלאל סמוטריץ', מתן כהנא ואופיר סופר. "אנו קוראים לכם לדרוש מראש הממשלה להוסיף את החלת הריבונות ופיתוח ההתיישבות ביהודה ושומרון בקווי היסוד של הממשלה בטרם תביעו את אמונכם בה, אחרת לא תהיה זו ממשלת אחדות אלא ממשלת שמאל בראשות נתניהו".

(עדכון ראשון: 08:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully