וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הציע לפרץ להיכנס לממשלה תמורת תיק ירושלים והמורשת

14.5.2020 / 0:10

יו"ר הבית היהודי נפגש עם נתניהו בפעם השנייה ב-24 השעות האחרונות, וקיבל ממנו הצעה להיכנס לממשלה לבדו בלי שאר נציגי ימינה, ולקבל בתמורה תפקיד שר. פרץ טרם החליט האם להיענות להצעה. במסגרת השיחות השר דרש את תיק החינוך - וסורב

-

יו"ר הבית היהודי השר רפי פרץ נפגש הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו זו הפעם השנייה ביממה האחרונה, ברקע אפשרות שייכנס לממשלה לבדו בלי שאר נציגי ימינה. נתניהו הציע לפרץ את תיק ירושלים ומורשת בתמורה לכך שייכנס לממשלה בלי יתר חברי מפלגתו. פרץ טרם החליט האם להיענות להצעה והוא ממשיך בדיונים עם מקורביו, בינתיים הוא לא דחה את הצעת נתניהו. במסגרת השיחות בין השניים, השר דרש את תיק החינוך וסורב.

בימים האחרונים הביעו בימינה חשש מהאפשרות שפרץ ייכנס לממשלה לבדו, ובסביבתו של נתניהו הכחישו כי יש כוונה לפצל את ימינה. ברקע לחשש זה, עשרות רבנים בציונות הדתית, ובראשם הרב חיים דרוקמן והרב זלמן מלמד, כתבו היום לראשי מפלגת ימינה כי הם "מחזקים את ידם לא להצטרף לקואליציה בתנאים שהוצעו לכם". למרות דברים אלו, פרץ מנהל שיחות עם נתניהו על הצטרפותו לממשלה.

מוקדם יותר נפגש פרץ עם נתניהו, ובסביבתו טענו כי יו"ר ימינה נפתלי בנט עודכן על כך מראש. עם זאת, בסביבתו של פרץ סירבו להכחיש את הטענה לפיה בפגישה זו עלתה הצעה של נתניהו לפרץ להיכנס לבד לממשלה. על הפגישה השנייה בנט לא עודכן, אך בסביבת פרץ אמרו כי הוא "לא חתם" וסרבו להתייחס לפרטים מעבר לכך.

שר החינוך, רפי פרץ במהלך הצהרה בנושא נגיף הקורונה, משרד רה"מ, ירושלים 12 במרץ 2020. אולבייה פיטוסי/פלאש90, צילום מסך
שר החינוך רפי פרץ בהצהרה על נגיף הקורונה במשרד רה"מ/צילום מסך, אולבייה פיטוסי/פלאש90

הערב שוחחו גם ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט, אך לא הגיעו להסכמה לגבי צירוף המפלגה לקואליציה. זאת לאחר שלשכת נתניהו לא קבעה את הפגישה שתוכננה בין השניים.

בליכוד טענו כי "ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת". לטענתם, "בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים, ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

עוד בוואלה!

יממה לקראת השבעת הממשלה: נתניהו ובנט שוחחו, לא הושגו הסכמות

לכתבה המלאה

מנגד, בימינה טענו כי "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא". במפלגה טענו כי "נתניהו אמר 'תיק נוסף' מבלי לפרט איזה", ולדבריהם, "המשמעות היא הקטנת ההצעה המקורית". השר בנט כתב בחשבון הטוויטר שלו לאחר השיחה האחרונה כי "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות".

הוא הוסיף כי "אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

עדכון ראשון: 13 במאי, 22:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully