וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד חדש ללוי-אבקסיס: תכהן כשרה לחיזוק וקידום קהילתי

14.5.2020 / 5:33

יו"ר גשר חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד הכולל הקמת משרד האחראי על תחומים שנמצאים כעת בידי המשרד לביטחון פנים, בהם המאבק באלימות בסמים ובאלכוהול והמטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת. מקורביה: "אמרה שתצטרף לממשלה רק אם תפעל בנושאים חברתיים"

עריכה: ניר חן

הליכוד וגשר חתמו הלילה (חמישי) על הסכם קואליציוני שהוגש לכנסת. על פי ההסכם, יו"ר גשר אורלי לוי-אבקסיס צפויה לכהן כשרה במשרד חדש שיוקם - "המשרד לחיזוק וקידום קהילתי". המשרד החדש יכלול תחומים ורשויות שנמצאים כעת בידי המשרד לביטחון פנים כמו הרשות למאבק באלימות בסמים ובאלכוהול, פרויקט עיר ללא אלימות, המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שיוגדרו תחת הסמכות המינסטריאלית של לוי-אבקסיס, כמו גם "קידום פרויקטים והתעצמות במגזר הערבי".

על פי ההסכם, לוי-אבקסיס תהיה חברה גם בקבינט החברתי-כלכלי, וכן בקבינט הפיוס שיוקם בממשלה החדשה. בנוסף לכך, נקבע כי הליכוד וגשר יגבשו עמדה משותפת בעניין תקציב המדינה שתכלול תכנית לחיזוק מערכת הבריאות, החזרת מפוטרים למעגל העבודה, צמצום פערים ועוד.

אורלי לוי אבקסיס. אתר הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
תכהן כשרה לחיזוק וקידום קהילתי. לוי-אבקסיס/מערכת וואלה! NEWS, אתר הכנסת

מקורביה של ח"כ לוי-אבקסיס אמרו כי "היא הוזמנה להצטרף לממשלה, אך אמרה כי תעשה כן רק אם תינתן לה האפשרות להביא לידי ביטוי ולפעול בתחומים החברתיים והקהילתיים שבהם עסקה ופועלת שנים רבות בקידומם בכל עשייתה בכנסת, כגון נוער בסיכון, אלימות נגד ילדים, אוכלוסיות קצה, קידום נוער, אלימות במשפחה ועוד".

עוד מסרו מקורביה של יו"ר גשר כי "היא שמחה שניתנה לה האפשרות לעמוד בראש משרד שיעסוק בכל הנושאים האלו ויתמקד בשילוב ובקידום של אוכלוסיות אלו בקהילה ובחיזוק השירותים עבורם למען החברה כולה".

עוד בוואלה!

אחרי שלוש מערכות בחירות כיריבים, נתניהו וגנץ יושבעו הערב כראשי ממשלה

לכתבה המלאה

המינוי של לוי-אבקסיס מגיע לאחר שאמש, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא המדינה ראובן ריבלין וליו"ר הכנסת בני גנץ כי עלה בידו להרכיב ממשלה. בכך ניתן האות לכינוס מליאת הכנסת היום להשבעת הממשלה, זאת במקביל לסגירת הקצוות האחרונים ולחתימות הדדיות על הסכמים קואליציוניים.

בנוסף לכך, פורסמו גם קווי היסוד של הממשלה החדשה, הכוללים הקמת קבינט חירום לטיפול בכל הסוגיות הנגזרות ממשבר הקורונה וגיבוש תכנית ליציאה מהמשבר הכלכלי. במסמך קווי היסוד לא מוזכר ענין החלת הריבונות, אף על פי שמדובר בסעיף מוסכם בהסכם הקואליציוני.

תושבי בית שאן והסביבה מחזקים את אורלי לוי-אבקסיס, קיבוץ רשפים. תנועת אחדות העם, אתר רשמי
תושבי בית שאן והסביבה מחזקים את לוי-אבקסיס/אתר רשמי, תנועת אחדות העם

לוי-אבקסיס, שהתמודדה לכנסת במסגרת רשימת העבודה-גשר-מרצ, סירבה להמליץ על גנץ או על נתניהו בסבב ההתייעצויות אצל הנשיא, והתפצלה כסיעה עצמאית כשאחד מנימוקיה לצעד היה סירובה לתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת. היא הדגישה כי "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן".

בחודש שעבר, היא הודיעה כי היא תומכת בהעברת המנדט להקמת הממשלה מגנץ לנתניהו. בכך, יו"ר גשר הצטרפה רשמית לגוש הימין-חרדים, והוסיפה עצמה למניין הממליצים על נתניהו. "פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע", כתבה לוי-אבקסיס בעמוד הפייסבוק שלה. "לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים - זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי. המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן. מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה".

עמיר פרץ, ניצן הורוביץ ואורלי לוי אבקסיס בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"אמרה שתצטרף לממשלה רק אם תוכל לפעול בתחומים חברתיים". לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

לוי-אבקסיס הצטרפה לגוש הימין חרף הכחשותיה, כחודש לפני כן, כי היא מנהלת מגעים בנושא כניסה לממשלה בראשות נתניהו. "מכל הידיעות שהיו - אין דובים ואין יער. אין ולא היו כלל מגעים עם גורמים פוליטיים כל שהם. כל מה שהתפרסם עד כה בעניין הוא לא יותר מאשר הפרחת בלונים וספינים", מסרה אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully