וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוי אבקסיס הצטרפה לגוש הימין: "יש לתת לנתניהו את המנדט להרכיב ממשלה"

12.4.2020 / 13:04

הח"כית שהתמודדה לכנסת במסגרת רשימת העבודה-גשר-מרצ שממנה התפצלה לאחר הבחירות קראה לנשיא שלא להאריך לגנץ את המנדט: "אמצעי שתכליתו לסחוט ויתורים". בשמאל כעסו: "אין לה לא מצפון ולא מוסר". נתניהו התקשר שוב לגנץ. הליכוד: התדרוכים בנוגע למו"מ הם ספין של כחול לבן

בווידאו: הכנסת הצביעה בעד מינוי גנץ ליו"ר הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס (גשר) הודיעה היום (ראשון) כי היא תומכת בהעברת המנדט להקמת הממשלה מיו"ר כחול לבן, בני גנץ, לראש הממשלה, בנימין נתניהו. לוי-אבקסיס, שהתמודדה לכנסת במסגרת רשימת העבודה-גשר-מרצ, מצטרפת בכך רשמית לגוש הימין-חרדים, ומוסיפה את עצמה למניין הממליצים על נתניהו. קריאתה שלא להאריך לגנץ את המנדט - כפי שביקש יו"ר הכנסת אתמול באופן רשמי - מצטרפת לקריאות הליכוד ביממה האחרונה.

"פנייתו של גנץ לנשיא המדינה להארכת המנדט היא הודאה בחוסר יכולתו להרכיב ממשלה. היא נועדה להרוויח זמן כאמצעי להפעלת לחץ במו"מ התקוע", כתבה לוי-אבקסיס בעמוד הפייסבוק שלה, "לחץ שתכליתו לסחוט מן הצד שכנגד עוד ויתורים ועוד מוקדי כוח פוליטיים - זאת בנוסף לרוטציה ולייצוג הפריטטי המנוגדים לכל פרופורציה הגיונית במצב נורמלי. המו"מ שהתחיל מתוך דאגה כביכול מסכנת הקורונה הפך לתעתוע פוליטי מוזר המלווה באיומים על ראש הממשלה: אם לא תענה לדרישתנו, נגיש לכנסת הצעות חוק שיפסלו אותך באופן פרסונלי מלכהן. מדהים לשמוע מוסר סלקטיבי שכזה מפיהם של אלה שהבטיחו פוליטיקה נקייה".

אורלי לוי אבקסיס בישיבת סיעת העבודה גשר מרצ, תל אביב 20 בינואר 2020. ראובן קסטרו
"המו"מ הפך לתעתוע פוליטי מוזר". לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

הצעד של חברת הכנסת עורר כעס רב בשמאל, בפרט בקרב מי שהיו עד לא מזמן שותפיה לקמפיין הבחירות. יו"ר מרצ ניצן הורוביץ קרא "לחשוף את הסכם השוחד הפוליטי בין אורלי לוי לנתניהו". לדבריו, "אורלי לוי לא מייצגת ולו בוחר אחד מתוך 267,480 שהצביעו לרשימה שלנו. המהלך הבזוי שלה הוא בפועל גניבת קולות שמאל להשגת טובות הנאה אישיות. יש לחשוף מיד את הסכם השוחד הפוליטי בין לוי אבקסיס לנתניהו. על הנשיא להתעלם מהמלצתה ולא לתת יד לרמיה הפוליטית ולהמשך רמיסת האמון בין הציבור לנבחריו". חברתו לסיעה, ח"כ תמר זנדברג (מרצ), אמרה כי "בצעד הקודם שלה תהיתי איך אורלי לוי אבקסיס יכולה לישון בלילה. עכשיו אני מבינה שאין לה לא מצפון ולא מוסר וגם לא מינימום בושה".

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) אמרה כי "אורלי לוי החליטה היום סופית שהיא חלק מבלוק הימין של נתניהו. עמיר פרץ טעה כשהכניס אותה לשותפות עם מפלגת העבודה. אסור לתת לו לטעות שוב ולתת את מפלגת העבודה לנתניהו".

בתוך כך, נתניהו פנה היום לגנץ וחזר על הצעתו לפעול להקמת ממשלת אחדות ולשבת יחד, ביניהם ובין צוותי המשא ומתן, לטובת הקמת ממשלה - "עד שיצא עשן לבן", כך אמרו היום בליכוד. זאת, בנוסף לפניה של נתניהו אתמול ללשכת גנץ לתיאום פגישה. בכחול לבן טוענים כי ישנו הסכם מוכן לחתימה והליכוד מעוניין לסגת ממנו, בעוד בליכוד טוענים כי ישנם עוד פערים לא סגורים וממשיכים לדרוש שינויים הנוגעים לוועדה למינוי שופטים. בליכוד מסרו כי "התדרוכים והדיווחים ביחס למשא ומתן הם פייק ספין של כחול לבן".

עוד בוואלה!

בחבירה לגנץ ולנתניהו, פרץ מפר את הבטחתו וקובר סופית את מפלגת העבודה

לכתבה המלאה

לוי סירבה להמליץ על גנץ או על נתניהו בסבב ההתייעצויות אצל נשיא המדינה ראובן ריבלין לאחר סבב הבחירות השלישי, והתפצלה כסיעה עצמאית מרשימת העבודה-גשר-מרצ. אחד מנימוקיה לצעד היה סירובה לתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת. היא הדגישה כי "לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת, ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן". המהלך לא תואם עם יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ.

לפני כחודש, לוי-אבקסיס הכחישה כי היא מנהלת מגעים בנושא כניסה לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "מכל הידיעות שהיו - אין דובים ואין יער. אין ולא היו כלל מגעים עם גורמים פוליטיים כל שהם. כל מה שהתפרסם עד כה בעניין הוא לא יותר מאשר הפרחת בלונים וספינים", מסרה אז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully